Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Investor R43 žaluje ministerstvo kvůli zpoždění

Brno - Situace kolem silnice R43, která má nahradit takzvanou „silnici smrti“ z Brna na Svitavy, se stále nemění. Stavba zamrzla na mrtvém bodě.

7.12.2009 13
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/ Jan Vraný

A investorovi, tedy Ředitelství silnic a dálnic, teď došla trpělivost. Na ministerstvo životního prostředí, které podle něho stavbu úmyslně zdržuje, podal žalobu. Žaloba se týká etapy Kuřim-Svitávka.

Proces měl dávno skončit

„Podali jsme žalobu na ministerstvo, protože jsme přesvědčeni, že nepostupuje správně při posuzování vlivu stavby silnice na životní prostředí. Neustále požaduje posouzení dalších variant, přestože proces posuzování už měl dávno skončit,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Ministerstvo životního prostředí zatím žalobu nechce komentovat. „Je to pro nás nová skutečnost. Teprve se seznamujeme se všemi detaily, nemůžu proto k dalšímu postupu ministerstva nic říct,“ sdělila mluvčí ministerstva Petra Roubíčková.

Činnost ministerstva je podivná

Momentálně se s kauzou seznamuje nový ministr Jan Dusík, který nahradil Ladislava Mika. Ten se na jižní Moravu vydal na začátku listopadu, aby záležitost projednal s krajem i občanskými sdruženími, které výstavbu silnice podporují.

Jihomoravský kraj postup investora vítá. „Činnost ministerstva při posuzování vlivů na životní prostředí je podivná. Ukazuje se nezájem ministerstva posoudit investici ve smyslu dopadu na životní prostředí a naopak zájem záměrně protahovat a prodražovat celý proces,“ postěžoval si jihomoravský poslanec František Sivera.

A právě cena stavby leží kraji v žaludku nejvíc. „Proto jsme se rozhodli požádat Ředitelství silnic a dálnic a vvyčíslení zvýšených nákladů na přípravu silnice R43 kvůli průtahům způsobeným ministerstvem. Z toho vyvodíme důsledky,“ zdůraznil Sivera, že nehodlají jen tak nečinně přihlížet.

Nezájem o životy lidí

Souhlasí s ním i náměstkyně jihomoravského hejtmana Anna Procházková. „Ministerstvo životního prostředí neustále žádá o posouzení dalších alternativních tras R43. Jenže už ho nezajímá, že ty varianty vůbec neřeší napojení na pokračování silnice v Pardubickém kraji ani napojení na stávající krajskou silniční síť,“ zlobí se Procházková. Podle náměstkyně tak ministerstvo sice tvrdí, že mu jde o životní prostředí, životy lidí ho však nezajímají. „Konec jedné z nejnebezpeč­nějších silnic v Česku se opět oddaluje a na cestě z Brna do Moravské Třebové budou stále umírat lidé,“ povzdechla si Procházková.

Plánovaná silnice R43 má ulevit provozu, který každý den plní silniční tah I/43 z Brna do Moravské Třebové a do Svitav. I/43 začali řidiči kvůli vysokému počtu dopravních nehod přezdívat „silnice smrti“. K nejnebezpečnějším ji řadí i mapa nejrizikovějších silnic Česka. „Ta trasa je přetížená, a proto jsou na ní nehody na denním pořádku,“ myslí si František Šťavík, který po ní každý týden jezdí. Stavbu nové silnice by uvítal, zatím na ni však, stejně jako ostatní, pořád čeká.

Autor: Markéta Forró

7.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení