VYBERTE SI REGION

ŘSD podalo trestní oznámení kvůli zvlněné D47

Praha – Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) podalo trestní oznámení kvůli zvlněné dálnici D47. Podle deníku Blesk je ŘSD přesvědčeno o tom, že se stát stal obětí podvodu, mohl přijít až o 262 milionů korun.

28.12.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Miroslav Kucej

Na stavbu dálnice byla totiž použita méně kvalitní struska, přestože silničáři objednali kvalitnější, píše list. Dálnice se kvůli tomu vlní a musí na ní být snížená rychlost.

Na ostravské státní zastupitelství se s trestním oznámením obrátil ředitel ŘSD René Poruba. „Věříme, že policie zjistí, kdo se na dodávkách méně kvalitní strusky obohatil,“ řekl deníku.

ŘSD se odvolává na znalecký posudek, podle něhož se dálnice vlní, protože ocelárenská struska bobtná víc než objednaná struska vysokopecní. Lze očekávat pokračování procesů, a to řádově v letech, dodali znalci.

Vyžití materiálu chtělo ŘSD, tvrdí firma

Společnost Eurovia, která dálnici stavěla, vinu odmítá. „Využití materiálu ze starých struskových valů si vymínilo Ředitelství silnic a dálnic,“ uvedla mluvčí firmy Petra Kučerová. To silničáři nepopírají. Upozornili ovšem na to, že v takzvaném odvalu Hrabová, odkud se měla struska brát, je jak ta vysokopecní, tak ta ocelárenská. „ŘSD připustilo pouze použití vysokopecní strusky z odvalu Hrabová,“ stojí v trestním oznámení, které má Blesk k dispozici.

Eurovia se kvůli nekvalitní strusce soudí s jejím dodavatelem. Není proto jasné, kdo by měl nést za údajně ošizenou stavbu případnou trestní odpovědnost. Pokud by ale policie dspěla k závěru, že šlo o podvod, hrozilo by viníkovi až deset let vězení, píše list.

Spor o vady na D47 vypukl koncem listopadu, kdy ŘSD na poškozených úsecích nechalo provést kontrolní vrty. Ty podle státní společnosti dokládají, že Eurovia nedodržela domluvený postup stavby. Firma prý například použila nestabilní stavební odpad i tam, kde měly být stálé materiály. Eurovia ale odmítá, že by pochybila. Její ředitel Martin Borovka řekl, že použitý materiál, který nyní bobtná a způsobuje zvlnění vozovky, si přálo ŘSD. Záruční doba dálničního úseku končí příští rok.

Problematický úsek D47 u Ostravy v délce zhruba osm kilometrů postavilo za 4,5 miliardy korun konsorcium firem v čele se společností ODS-Dopravní stavby Ostrava, kterou později převzala stavební firma Eurovia CS. Jezdí se po něm od prosince 2007. Severomo­ravská D47 se začala budovat v roce 2004, nyní se stavba blíží ke svému konci. Zbývá dostavět poslední úsek mezi Bohumínem a hranicemi s Polskem.

Autor: ČTK

28.12.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies