VYBERTE SI REGION

Registr vozidel od rána funguje, je ale pomalý

Praha - Centrální registr vozidel od úterního rána funguje, na mnoha místech ale přetrvávají problémy s rychlostí. „Registr je pomalý, některé úkony se musí dodělávat ručně a lidé si tak déle počkají," řekl třeba mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

31.7.2012 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/David Chládek

Systém se s největšími problémy potýkal v minulém týdnu, kdy nefungovalo spojení s databází hledaných vozidel a s registrem evidenčních čísel automobilů.

Přetrvávající potíže s rychlostí hlásí také úředníci z Olomouce, Mladé Boleslavi, Pardubic, Karviné a dále například z Českých Budějovic. Naopak zrychlení systému registrů zaznamenali v Jihlavě. Úterní zahájení provozu podle oslovených úředníků však žádné další komplikace neprovázely. V pondělí po ránu přitom zhruba hodinu systém nefungoval v Pardubicích, krátkodobé problémy se objevily i v Ostravě a v Praze.

„Registr vozidel od rána běží bez problémů," řekla mluvčí pražského magistrátu Tereza Králová. V pondělí se podle ní ve všech šesti pražských registračních pracovištích podařilo do systému zadat 1200 změn, což je číslo, které odpovídá běžnému provozu v novém registru. Ve starém systému podle vedoucího odboru dopravněsprávních agend pražského magistrátu Josefa Mihalíka se však dařilo vyřídit zhruba dvojnásobné množství žádostí.

Také v Jihlavě registr funguje. V pondělí, kdy systém podle místních úředníků fungoval poprvé bez problémů, odbavili kolem 160 klientů. „Zdá se, že se systém zrychluje a začíná se blížit původnímu stavu, kdy jsme byli schopni odbavit až 200 klientů," řekl vedoucí odboru Ján Tinka.

Funkčností registru vozidel, jeho cenou a formou zadání by se podle vicepremiérky Karolíny Peake (LIDEM) měl zabývat audit. Po ministru dopravy a svém stranickém kolegovi Pavlu Dobešovi prý bude navíc požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru, na něž upozorňují média. Dobeš sám poznamenal, že s případným auditem problém nemá.

Registr vozidel se s problémy potýká již od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 milionů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému, který provázejí vážné problémy třetí týden od uvedení do provozu. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.

Autor: ČTK

31.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies