VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Registr vozidel měl problémy v Pardubicích, jinak od rána funguje

ČR - Nový registr vozidel, jehož provoz tři týdny provázely problémy, dnes ráno přes hodinu nefungoval v Pardubicích a krátký výpadek postihl i Ostravu. Kvůli přetrvávajícím potížím vyzval ministra dopravy Pavla Dobeše k rezignaci místopředseda a jihomoravský hejtman Michal Hašek. Dobeš ale důvod k rezignaci nevidí. Dnešní potíže nejsou zaviněné centrálním registrem, řekl.

30.7.2012 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Miroslav Fuchs

Pokud by byly chyby prokazatelně na straně ministerstva dopravy nebo centrálního registru, pak by ministr prý odstoupil. „To že někde nefunguje připojení na internet, nebo že vypadne dodávka elektrické energie a není možné provádět agendu spojenou s registrem vozidel, nemůže ministerstvo dopravy ovlivnit," uvedl Dobeš.

Ministerstvo dopravy se od rána s pardubickým registračním pracovištěm dohaduje o tom, zdali chyba vedoucí k výpadku systému byla na straně centrálního systému nebo na straně místních úředníků. Podle úředníků selhal systém, který nedokázal pardubické pracoviště připojit k centrálnímu registru i přes to, že pardubický úřad s předstihem posílal potřebnou IP adresu. Ta ale byla podle státního tajemníka ministerstva dopravy Miroslava Drobného poslána v nekompatibilním formátu a server na straně centrálního registru si s tím proto prý nedokázal poradit.

Podle zjištění ČTK registr vozidel od rána fungoval bezproblémově mimo jiné v Brně, Jihlavě, Liberci a Plzni. Například ve Zlíně, Kroměříži a v Kladně však stále musejí úředníci některé údaje vypisovat ručně, což zdržuje vyřízení žádosti. „Pokud by to fungovalo, tak jak mělo, tak by to bylo daleko rychlejší, zdržuje to," uvedla vedoucí správního odboru magistrátu Taťjana Kostková.

Ministr Dobeš dostal "nůž na krk"

Na funkčnosti registru závisí osud ministra dopravy Pavla Dobeše (LIDEM). Minulý týden mu kvůli potížím systému dal ultimátum premiér Petr Nečas (ODS), který v případě kolapsu registru očekává Dobešovu rezignaci.

Fungování registru bude dnes podrobně sledovat i Dobešova stranická kolegyně a místopředsedkyně vlády Karolína Peake, podle níž je nutné, aby registr fungoval bezchybně. Po zajištění fungování registru musí prý následovat hloubkový audit jak k funkčnosti registru, tak k jeho ceně i formě, jakou byla zakázka na jeho vytvoření zadána, vyzvala Peake.

Důkladnému auditu se ministr Dobeš nebrání. „V minulém týdnu jsem jednoznačně říkal, že s tím problém nemám," uvedl Dobeš. Je ale potřeba zajistit, aby byl takovýto audit skutečně nezávislý. Podle Dobeše je proto na místě diskuse o tom, kdo by měl takový audit provést, jestli by to měl být někdo z ministerstva dopravy, nějaké nezávislá IT společnost a nebo nějaký úřad.

Registr vozidel se s problémy potýká od svého spuštění 9. července. Systém pro nový registr stál 37 milionů korun a pro ministerstvo dopravy ho vyvíjela jej firma ATS-Telcom Praha. Dalších 32,4 milionu korun má ministerstvo zaplatit za provoz registru, obnos ale může být snížen o sankce za nefunkčnost systému. Starý registr do konce června provozovalo ministerstvo vnitra.

Peake: Funkčnost i cenu registru aut by měl prověřit audit

Funkčnost, cenu i formu zadání centrálního registru vozidel by měl posléze prověřit audit. V pondělí to sdělila vicepremiérka Karolína Peake, která stojí v čele přípravného výboru strany LIDEM. Po ministru dopravy Pavlu Dobešovi (LIDEM) prý bude ale požadovat i vysvětlení některých personálních propojení registru, na něž upozorňují média.

Klíčové ale je to, aby registr bez problémů fungoval, doplnila Peake.

Registr totiž od svého spuštění 9. července až do čtvrtka minulého týdne každý den pravidelně kolaboval. Pokud fungoval, se tak potýkal s řadou problémů. Další zatěžkávací zkouška ho tak čeká v pondělí. V pátek, kdy vypršel termín premiéra Petra Nečase (ODS) ministru Dobešovi k odstranění závad, sice fungoval, ale na řadě jeho pracovišť nebyl úřední den. V pondělí tak bude zátěž nového systému oproti pátku vyšší. 

„Podmínka byla stanovena, že nejpozději do pátku ten systém musí běžet, pokud ne, byl by pan ministr Dobeš navržen na odvolání," řekl v pátek premiér. Logické podle něj je, že v případě pádu systému v příštích dnech Dobeš vyvodí osobní odpovědnost.

Peake už minulý týden také řekla, že by Dobeš měl za opakované kolapsy systému převzít osobní odpovědnost. Případnou nominaci konkrétního člověka na nového šéfa ministerstva dopravy by projednával přípravný výbor strany.

Vládní strana LIDEM totiž chce, aby v případě odchodu Dobeše z funkce kvůli problémům s registrem vozidel obsadil post člověk, kterého strana navrhne.

Autor: ČTK

30.7.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Zdeňka Procházková.
4 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Ilustrační foto.
8

Účet koaličních náletů na Islámský stát: za tři roky zemřelo už 352 civilistů

Hokejisté padli s Ruskem po nájezdech. Přesto budějovický turnaj ovládli

Ve svém závěrečném vystoupení na Carlson Hockey Games prohráli hokejisté České republiky bez svých největších hvězd s Ruskem 3:4 po samostatných nájezdech, i tak potvrdili prvenství v turnaji.

AKTUALIZOVÁNO

Finanční zpráva prověřuje v Agrofertu nezdaněné Babišovy dluhopisy

Specializovaný finanční úřad si vyžádal od společnosti Agrofert podklady k veškerým dluhopisům, které firma vydala, řekl mluvčí podniku Karel Hanzelka. Prověřuje tak i dluhopisy, které od firmy koupil ministr financí Andrej Babiš (ANO).

Ukrajina zahájila stavbu obří hráze. Na Krym dál nepoteče voda

Úřady Chersonské oblasti na Ukrajině zahájily stavbu velké hráze, která by měla uzavřít přítok vody z Donu dál do Severokrymského kanálu a dál na Krym, který byl po volbách v roce 2014 připojen k Rusku. Kvůli okupaci této oblasti byly proti Rusku zavedeny ekonomické sankce.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies