Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rejdaři žalují stát o více než dvě miliardy korun

Praha - Nesplnění slibů a nečinnost dlouhodobě vyčítají rejdaři českému státu.

17.2.2009 4
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Karel Pech

Čtyřem už došla trpělivost a na stát podali žaloby. Požadují více než dvě miliardy jako ušlý zisk za roky 2004 až 2006.

Nejprve chtěli provozovatelé lodní dopravy náhradu škody po ministerstvu dopravy, to ji však bez jakéhokoliv jednání po půlroce odmítlo. Čtyři dopravci proto stát zažalovali.

„Naše společnost vyčíslila ztráty jen za roky 2004 až 2006 na 1,8 miliardy korun, následující rok 2007 jsme pak přišli a pět set milionů. Zatím jsme ztráty sanovali prodejem lodního parku. Začínali jsme se sto třiceti loďmi, dnes jich máme osmdesát sedm,“ řekl největší český rejdař Milan Raba, který je generálním ředitelem společnosti ČSPL.

Problém způsobuje to, že nákladní lodě nemohou plout po Labi do západních zemí, protože úsek od německé hranice do Ostřekova stále není splavný. „Stát se zákonem z roku 1995, který jasně stanovuje parametry vodních cest a ponorů lodí na Labi a na Vltavě, zavázal zabezpečit splavnost Labe, dokonce před lety podepsal mezinárodní smlouvu. Dosud pro to však nic jiného neudělal. Místy dosahuje hloubka jen šedesáti centimetrů místo povinných dvou a půl metrů. Konstatujeme proto, že stát nedodržuje vlastní pravidla a zákony,“ prohlásil předseda Sekce vodní dopravy při Svazu dopravy Jiří Aster.

Podle něj lze současný stav lodní dopravy přirovnat k situaci, kdy stát prodává dálniční známky, aniž by měl nějaké dálnice. „V současnosti neutěšený stav vrcholí nuceným rozprodáváním lodí nebo rovnou jejich šrotováním, propouštěním lidí škodami za zboží, které nemohlo být přepraveno,“ vyjmenoval důsledky Aster a dodal, že někteří rejdaři místo lodí paradoxně nakoupili neekologické kamiony a zboží přepravují po silnicích.

Další čtyři podnikatelé v lodní dopravě se domáhají náhrady škody přímo na ministerstvu. Pokud by se přidali k žalobám i oni, částka požadovaná po českém státu by se vyšplhala až na skoro tři miliardy. Každý rok navíc přichází rejdaři podle propočtů o další miliardu korun.

Autor: Filip Sušanka

17.2.2009 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie, Manila, Filipíny
6

Na Filipínách zuří drogová válka, za tři dny zemřelo 60 lidí

Tisková konference Student Agency a RegioJet ke změně marketingové značky žlutých autobusů na RegioJet a představení autobusů nové generace, které vyjedou poprvé v Evropě pod značkou RegioJet, proběhla 4. dubna v Praze. Na snímku majitel Radim Jančura.
12

Bitva dopravců: Jančurův RegioJet zaútočil slevami na německý FlixBus

Manažer Českého Švýcarska: Chalupáři zachránili celý fond starých domů

/ROZHOVOR/ České Švýcarsko je podle názoru Jiřího Raka, manažera stejnojmenné obecně prospěšné společnosti z Krásné Lípy, jednou z nejatraktivnějších a nejromantičtějších krajin u nás. Krásné rozeklané skály kombinované s čedičovými kopci, vzniklými sopečnou činností mu učarovaly již v dětství.

V Barceloně i v dalších městech sílí protesty proti turistům

Stálí obyvatelé evropských center turistického ruchu jsou otrávení z masové turistiky a hledají různé způsoby, jak turistům destinaci znechutit. ve Španělsku se protesty rozšířily z Barcelony do dalších měst, nespokojenost se ozývá i z jiných evropských zemí.

Svědkyni v kauze smíchovské vražedkyně odvezla od soudu sanitka

Výslechem svědků pokračuje ve čtvrtek u Obvodního soudu pro Prahu 1 projednávání kauzy dvou policistů, kteří loni 5. července v kavárně na Újezdě zasahovali proti pozdější vražedkyni z obchodního centra na Smíchově Michelle Sudků – a podle obžaloby nepředali psychiatrům v Bohnicích informaci, že už tam se snažila zabíjet. Náhodně vybranou návštěvnici škrtila na toaletách vlastním vysvlečeným tričkem.

Nová Honda Civic dostane i naftový motor. Šestnáctistovka nabídne 120 koní

Honda podle očekávání rozšíří nabídku motorizací nového Civicu o 1,6litrový turbodiesel. Zákazníkům jej nabídne v březnu příštího roku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení