VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Reklama na alkohol. Podléhají hlavně nezletilí

Praha – „Děti a mladiství jsou pro reklamu dobrou cílovou skupinou, protože jsou náchylní k nekritickému přijímání hodnot" řekl Deníku psycholog a ředitel Dětského centra Paprsek Jaroslav Šturma. Reagoval tak na studii ve vědeckém časopise Addiction, která potvrdila souvislost mezi propagací alkoholických nápojů a frekvencí i množstvím pití u nezletilých.

22.8.2016 3
SDÍLEJ:

Ilustrační snímekFoto: Archiv Deníku

„Našli jsme v mezinárodním výzkumu důkazy o jednosměrném dlouhodobém efektu marketingového působení alkoholu na pití adolescentů. Je třeba omezit objem reklamy alkoholických nápojů," uvedla vedoucí studie Avalon de Bruijn z Evropského střediska pro sledování vlivu marketingu alkoholických nápojů. Studijní vzorek tvořilo více než devět tisíc respondentů s průměrným věkem 14 let ze čtyř zemí EU.

Směrnice Evropského parlamentu o audiovizuálních mediálních službách, která je v EU jediným nařízením vztahujícím se na reklamu alkoholických výrobků, objem alkoholového marketingu v televizi ani v jiných médiích neomezuje. V ČR tuto problematiku upravuje zákon o regulaci reklamy. Podle odborníků na závislosti je již mnoho let překonaný.

Podle manažerky korporátní komunikace Plzeňského Prazdroje Jitky Němečkové firma podporuje principy tzv. zodpovědného marketingu. „Jako lídr na trhu jdeme i nad rámec pravidel stanovených platnou legislativou. Před zveřejněním samotné reklamy posuzuje její „etičnost" Komise pro odpovědnost Plzeňského Prazdroje, která se skládá jak z interních, tak externích odborníků," uvedla.

Výsledky průzkumu mezi obyvateli města Plzeň, který byl pro Plzeňský Prazdroj realizován letos v létě, ukázaly, že 43 % respondentů by nezareagovalo v případě, že by se stali svědkem podávání nebo prodeje alkoholu nezletilým, a to nejčastěji z důvodu strachu z negativní reakce okolí. „Důležité je, aby rodina i učitelé byli správnou protiváhou reklamy. Nestačí podat přitažlivé a srozumitelné argumenty, dítě by mělo zažít pozitivní příklady," je přesvědčený Šturma.

Autor: Redakce

22.8.2016 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Výhled na České středohoří. Vzadu Milešovka
0 14

Obludné plány na zastavění vrcholu Milešovky šly k ledu

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies