Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči si zoufají: Cesty jsou zase jako cedník

Ostrava - Tolik děr, že už se jim snad ani ten nejobratnější řidič nemůže vyhnout. Tak nyní vypadá Bohumínská ulice směrem na Rychvald.

2.2.2011 7
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Tento úsek nyní vede v celorepublikovém hlasování na internetových stránkách nového projektu s názvem Výmoly 2011: Najděme nejhorší díru.

„Na konci ledna jsme odstartovali svého druhu první a jedinečnou akci, na jejíž podporu byl oficiálně spuštěn i web www.vymoly.cz. Chceme upozornit na zoufalý stav českých silnic a dálnic, a současně vyzvat všechny řidiče k monitoringu českých výmolů a výtluků,“ vysvětluje ředitel projektu Petr Čaník.

Řidiči mohou podle jeho dalších slov přidávat a publikovat na webových stránkách fotografie i videa nebezpečných míst až do 15. května. Stránky jsou propojeny také se sociální sítí Facebook. S akcí jsou navíc spojeny i soutěže.

„Výherce, který pošle nejzdařilejší fotografii nejhoršího výmolu v České republice, se může těšit na výhru v podobě hodnotných cen pro svůj automobil. Obec, ve které bude tato nejhorší díra nalezena, získá netradiční cenu – titul Nejhorší díra 2011,“ doplňuje Čaník.

Ostrava: děr v cestách je hodně

Prozpěvoval si zrovna oblíbenou heavymetalovou písničku, která hrála z rádia, když se ozvala velká rána a jeho auto se pořádně zatřáslo. Když chvíli poté zastavil Jiří Liška z Ostravy u krajnice, zjistil, že vjel do nebezpečné díry ve vozovce, která ho připravila o poklici a poškodila mu disk kola.

„Stalo se to pár metrů za křižovatkou na Hranečníku. Ta díra není velká, ale zato pořádně hluboká – vjel jsem do ní napřímo. V pneuservisu mi pak řekli, že nyní zaznamenávají i horší případy, protože děr v cestách je opravdu hodně,“ přiblížil Deníku pětačtyřiceti­letý řidič.

Podle Jiřího Maléře, tiskového mluvčího společnosti Ostravské komunikace, nyní záplatují cesty v krajské metropoli dvě pracovní čety. Používají k tomu takzvanou studenou asfaltovou směs, která se dá použít v chladnějším počasí, má však menší životnost. Krajské silnice se v období teplejšího počasí opravovaly i teplou asfaltovou směsí.

„Situace s výtluky na cestách v Ostravě se začíná zlepšovat. Přednostně opravujeme nejnebezpečnější díry, ty už by měly být všechny odstraněny. Na druhé straně však kvůli počasí přibývají nové výtluky,“ uvedl Maléř.

Kde je podle Vás nejděravější cesta?DISKUTUJTE POD ČLÁNKEM!
>>Jak postupovat při nehodě vzniklé vlivem zničených silnic

* Zajistěte místo nehody. Ideální je zajistit místo nehody výstražným trojúhelníkem a obléci si výstražnou vestu. Trojúhelník umístěte v dostatečné vzdálenosti od nehody.

* Zjistěte, zda je na silnici značka – Nerovnost na silnici, Práce na silnici a další. V případě, že místo bude označeno dopravní značkou, pravděpodobně vám pojišťovna ani správce komunikace nic nevyplatí. Pokud však úsek označený značkou nebude, zavolejte ihned policii.

* Zdokumentujte místo nehody. Pokud policii nezavoláte, vyfoťte výmol a poškození na vozidle z co nejvíce stran. Pořízená dokumentace vám poslouží při prokazování škody.

* Vyplňte formulář o nehodě. Každý účastník nehody je povinný (u nehody, která není nahlášena policii) sepsat záznam o dopravní nehodě, který se následně předává pojistiteli. Záznam musí obsahovat identifikační údaje místa a času nehody, účastníky, příčinu a průběh.

* Kontaktujte pojišťovnu a řiďte se jejími radami. Pokud máte vozidlo havarijně pojištěno, zkontaktujte nejdříve pojišťovnu, kde vám sdělí přesné informace, jak postupovat.

* Pokud havarijní pojištění nemáte, opět vyfoťte místo výmolu, poškození vozidla a zjistěte jména a kontakty na svědky.

* Při vyšetřování pomůže i to, když vaše auto odtáhne odtahová služba rovnou do servisu, kde poškozené části vozidla nafotí, spraví a vystaví fakturu.

* Zjistěte vlastníka komunikace. Dálnice a rychlostní silnice spadají pod Ředitelství silnic a dálnic, ostatní komunikace jsou v majetku kraje či obce.

* Předložte správci komunikace své důkazy. Pro uplatnění škody zašlete vlastníkovi komunikace písemnou žádost. Ta by měla obsahovat údaje o místu nehody, způsobené škodě, technické údaje vozidla (VTP), vaše osobní údaje (ŘP), fotodokumentaci a doklad za opravu.

* V případě, že vlastník komunikace chybu a vámi hlášenou škodu neuzná, vymáhejte náhradu soudní cestou. Počítejte však s finančními náklady na soudní výdaje, které v případě neúspěchu budete muset uhradit.

Zdroj: výmoly.cz

Autor: Martin Pleva

2.2.2011 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok v Cambrils
2 21

Útočníci z Barcelony plánovali krvavější akci. Řidič dodávky je prý mrtvý

Melbourne, ilustrační foto
6 10

Kde se žije nejlépe? Vítězí Melbourne a Vídeň. Praha uzavírá šestou desítku

VIDEO: Pař jako Rus, zpívá Robbie Williams v novince, kterou přiveze do Prahy

/FOTOGALERIE, HARMONOGRAM/ - Kolem dvaceti kousků naservíruje zítra publiku na letišti v Letňanech britský zpěvák a tanečník. Nebudou chybět nové věci z desky The Heavy Entertainment Show, jež vyšla loni. Areál se otevře již v 15 hodin. 

Velká světlometová krádež: zaměstnanci ukradli zboží za statisíce

Velkou krádež vyšetřují policisté ve firmě na výrobu světlometů v Mohelnici. Skupina devíti lidí zde kradla výrobky. Celkově způsobili škodu za devět set tisíc korun.

Dětské úrazy loni stály 815 milionů korun, častější jsou v létě

Dětské úrazy loni stály české zdravotnictví více než 815 milionů korun, nejvíce jich je v letních měsících. Počet i náklady každoročně rostou. Nejčastější jsou například poranění kotníků, chodidel, zápěstí, rukou a hlavy.

Lenovo je po dvou letech ve ztrátě. Ta činí téměř dvě miliardy

Čínský výrobce osobních počítačů Lenovo hlásí za první fiskální čtvrtletí ztrátu ve výši 72 milionů dolarů, tedy v přepočtu 1,6 miliardy korun. Informovala o tom agentura Reuters. Podle ní jsou příčinou vyšší náklady a tlak marže v souvislosti s nedostatkem některých součástí, jako jsou například paměťové čipy. Jedná se o první čtvrtletní ztrátu za poslední dva roky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení