VYBERTE SI REGION

Řidiči autobusů závodí v pěší zóně

Olomouc - Lidé si v pěší zóně stěžují na bezohlednost šoférů. Ti podle nich jezdí často i přes padesát kilometrů v hodině.

16.7.2008 1
SDÍLEJ:

Lidé, kteří procházejí pěší zónou v Denisově ulici v Olomouci, si musejí dávat pozor na autobusy. Ty podle jejich slov často překračují rychlost a jezdí bezohledně.Foto: DENÍK/Filip Mach

Rychle jedoucí autobusy, bezohlední řidiči a lidé uskakující ze silnice. To je každodenní situace v pěší zóně v ulicích Pekařská a Denisova, kudy nyní místo tramvají projíždějí náhradní autobusové linky.

„Je to tady hrůza, ty autobusy vůbec nejezdí bezpečně, měly by zpomalit. Neopatrně jezdívají i ti tramvajáci, ale ty autobusy jsou teď mnohem horší,“ postěžovala si Olomoučanka Petra Ivanušková.

Lidé se bojí

Spokojení nejsou ani cestující v autobusech: „Hrká to, lomcuje, každou chvilku mám pocit, že z toho autobusu musí něco upadnout. Na zastávky dojíždějí hrozně rychle, takže se to brzdění pak skoro nedá ustát,“ řekla pasažérka Marie Konečná.

Někteří z cestujících tvrdí, že jako by pravidla silničního provozu pro řidiče autobusů neplatila. Ačkoli by v pěší zóně měli dodržovat rychlost dvacet kilometrů v hodině, není výjimkou, když se na tachometru ukáže téměř šedesátka.

„Když se pak v této rychlosti autobus vřítí do zatáčky, kde v protisměru potká další, mají řidiči co dělat, aby situaci zvládli. Vždyť oni s tím jezdí, jak kdyby to ukradli. Uskakují tam maminky s kočárkama, řidič ani nezpomalí, jenom zatroubí, a ženská snaž se. Taky jsem před pár dny s dětmi tak tak uhnul. Je to tam teď úplná hrůza. Ale město se holedbá, jakou to máme krásnou pěší zónu,“ zlobí se na situaci v Denisově ulici Alfréd Frommer.

„Jediné, co dokáže řidiče přimět k tomu, aby jel alespoň víceméně podle předpisů, je revizor. V momentě, kdy nastoupí, ručička tachometru se houpe kolem třicítky a cesta je rázem příjemnější. Zpomalí, aby kontrolor stihl projít celý autobus. Jinak ale jezdí jak závodníci. Asi dohánějí zpoždění,“ uvedl pasažér Petr Skopal.

Problém v bezohledném chování řidičů nevidí jen cestující a chodci. Že není vše v pořádku, uznává i ředitel Dopravního podniku Vladimír Menšík: „Pro autobusy by tam měly platit stejné předpisy jako pro kohokoliv jiného. V pěší zóně by měli řidiči jezdit pomalu,“ uvedl. Zároveň ale přiznal, že provoz v těchto místech nikdo nekontroluje.

„Řidiči by si to měli hlídat sami, ale asi bude potřeba jim to připomenout. Určitě to budeme řešit,“ doplnil ředitel Menšík.

Jana Urbaníková

16.7.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
3

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies