VYBERTE SI REGION

Řidiči autobusů se někdy vyspí pouhé čtyři hodiny

KLADNO- Velká nespokojenost panuje mezi řidiči kladenské městské hromadné dopravy. ČSAD má málo řidičů a ti, co jezdí, jsou tak vytíženi, že jim na spánek zbývají třeba i pouhé čtyři hodiny. Na jejich postřehu a schopnostech přitom závisí životy jiných.

6.8.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Archiv

“Není výjimkou, že skončím ranní směnu a jdu hned na odpolední. Když druhý den vstávám zase na ranní, naspím tak maximálně čtyři hodiny. Nemluvě o tom, že si nestihnu nic zařídit,“ uvedl jeden z několika řidičů, s nimiž Kladenský deník hovořil.

Šoféři si prý vydělají kolem dvaceti tisíc čistého, ale za jakou cenu! „Stává se i to, že jsme za měsíc v práci tři sta hodin,“ potvrdil další nespokojený řidič.

Situaci s extrémně dlouhými šichtami nemají řidiči jak řešit, na vlastní odborovou organizaci příliš nespoléhají. Vše se prý navíc ještě zhorší, z firmy totiž podle všeho odejdou další lidé. ČSAD MHD Kladno potřebuje k zajištění denního provozu autobusů 224 řidičů. Aby měli rezervu na turnusová volna, marodní či dovolenou, bylo by potřeba 265 lidí. Aktuálně se však jejich počet pohybuje mezi 252 až 255. Do základního stavu tedy ve firmě chybí více než deset řidičů.

Kvůli tomu musejí ostatní pracovat přesčas, brát směny z plánovaného volna a podobně. „Na maximum využíváme toho, co nám nyní umožňuje zákoník práce,“ konstatoval ředitel společnosti Ludomír Landa. Přiznává i to, že řidiči toho někdy zrovna moc nenaspí. „Snažíme se, aby k tomu docházelo co nejméně, ale stát se to může,“ potvrdil.

Dlouhodobý nedostatek řidičů je podle něj zapříčiněn především zrušením základní vojenské služby. „Mladí kluci si zdarma udělali řidičák skupiny D na vojně a šli hned k nám, čímž byla zajištěna plynulá generační výměna. Tato skupina nyní nepřichází a nedostatek se prohlubuje,“ vysvětlil Landa. Další problém je v tom, že v okolí Kladna působí řada logistických firem a nedošlo zde k poklesu poptávky po řidičích.

ČSAD se nyní snaží dělat vše možné, aby přilákalo nové síly. Nejnověji spustilo reklamní kampaň zaměřenou na ženy. „Chceme je přesvědčit, že řídit autobus je dnes vhodné povolání i pro ženy. V podstatě se to neliší od osobního auta, jen jde o větší vozidlo. Všude jsou posilovače a navíc odpadly těžké manuální práce jako výměna kol, vše zajišťuje servisní vozidlo,“ nastínil Landa. V minulých dnech se konal pro ženy jakýsi den otevřených dveří. Přišlo na něj osm zájemkyň, tři už prý přinesly vyplněné dokumenty.

Na ženy se chce ČSAD zaměřit, než se začne ve větší míře poohlížet po cizincích z jihovýchodu. Vsoučasnosti sice po Kladně a okolí jezdí Slováci, těm se však práce u nás přestává vyplácet. Jen v nejbližší době by měli odejít hned tři.

6.8.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Veterinární správa varuje chovatele před ptačí chřipkou

Benešov – Odbor životního prostředí na základě výzvy Státní veterinární správy upozornil občany a zvláště drobnochovatele drůbeže na výskyt ptačí chřipky. „V současné době se už v několika státech Evropy objevila řada případů vysoce patogenní ptačí chřipky u volně žijících ptáků i v chovech drůbeže," uvedl vedoucí odboru Tomáš Heřmánek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies