VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči radí: Centru Ostravy se raději vyhněte

OSTRAVA - Obrovskou dávkou trpělivosti se v poslední době musejí vyzbrojit řidiči, kteří ve všedních dnech vyrážejí svými vozidly do centra moravskoslezské metropole.

10.5.2007
SDÍLEJ:

Dostat se autem do centra Ostravy je v poslední době značně obtížné.Foto: DENÍK/Miroslav Kucej

Rostoucí automobilová doprava ve spojení s rekonstrukcí důležitých komunikací totiž způsobuje, že se do srdce Ostravy spíše plouží, než jedou. Doslova zašpuntovány bývají během celého dne silnice Mariánskohorská či 28. října, lépe na tom není ani tepna protínající samotné centrum, a sice ulice Českobratrská.

Uzavírky se řeší co nejmírněji

Právě posledně jmenovaná totiž prochází rozsáhlou přestavbou, po níž by se mělo dopravě v centru výrazně ulevit. Kdy to bude? Zřejmě na konci června 2008.

„Rekonstrukce Českobratrské probíhá po etapách tak, aby byl dopad na průjezdnost městem co nejmenší. Jde vlastně o nejmírnější řešení, protože pro nás by bylo ideální, kdyby se celý úsek po dobu výstavby uzavřel úplně,“ vysvětlil Bohdan Pernica, stavbyvedoucí společnosti ODS-Dopravní stavby, který má rekonstrukci Českobratrské na starosti.

V současnosti však trpí kvůli přestavbě této komunikace nejen řidiči jedoucí po ní, ale i ti, kteří se chtějí dostatsměrem na Přívoz. Nemalé komplikace totiž způsobuje i uzavírka jednoho pruhu ulice Nádražní, která je na Českobratrskou kolmá. Ta by však měla podle Pernici skončit už 20. května.V červnu se pak dle jeho dalších slov bude převádět doprava na nově vybudovaný úsek, který je blíž k Janáčkově konzervatoři, a začne oprava cesty původní.

Nový kabát ulice Českobratrské přijde na 309 milionů korun. Větší část uhradí Moravskoslezský kraj, který jako vlastník komunikace získal na projekt také příspěvek z Evropské unie. Ostrava pak přispěje ze svého rozpočtu částkou mírně převyšující sedmdesát milionů korun.

Čekání v kolonách stojí čas i peníze

Řidiči vypravující se každé ráno za prací do centra Ostravy, ale i ti, kteří jezdí do krajského města pouze občas něco vyřídit, ale mnohdy ztrácejí trpělivost. Ostrava bývá často ucpaná.

„Jel jsem v pondělí ráno do centra Ostravy na důležitou schůzku s obchodním partnerem a málem jsem ji propásl kvůli tomu, že jsem trčel v zácpě na ulici Mariánskohorské,“ postěžoval si Deníku mladý podnikatel z Opavy.

„Kolona začínala minimálně kilometr před tím, než se tato cesta zužuje do jednoho pruhu. Pomalým tempem jsem se pak šinul až ke křižovatce s Nádražní, kde jsem mohl konečně odbočit a spěchat na schůzku. V zácpě jsem ztratil asi půl hodiny, partner na mě ale naštěstí počkal,“ uvedl ještě tento mužs tím, že takovéto zbytečné čekání v kolonách ho může stát nejen čas, ale i peníze.

Podobnou zkušenost s „trčením“ v ranní zácpě má i Petr Klimeš z Ostravy. Ten v centru krajského města pracuje a ještě nedávno se do zaměstnání dopravoval svým vlastním vozem. „Jezdím z Martinova, a když chytím červenou vlnu, tak trvá slušnou dobu, než se vůbec dostanu na křižovatku Nová Ves Vodárna. Pak musím pokračovat po 28. října směrem na Hulvácký kopec a dál na centrum. Tady je opět jeden semafor za druhým, a já tak pořád spíše stojím, než jedu. Když jsem si v koloně minule všiml, žeměuž předjíždí třetí tramvaj číslo čtyři, rozhodl jsem se, že začnu raději jezdit s ní,“ přiblížil svůj přechod na městskou hromadnou dopravu Klimeš a závěrem dodal, že nyní nejen ušetří za benzin, ale ani pak není z jízdy v zácpě v práci vynervovaný.

10.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies