Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči před zimou trénují smyky na Polygonu

MOST - Zájem o kurzy bezpečné jízdy na mosteckém polygonu je v tomto období opravdu velký. Řidiči si chtějí před zimou natrénovat smyky či jízdu na sněhu. Kurzy na polygonu jsou již nyní téměř obsazeny, a to až do prosince.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Řidiči zkoušejí projet jedno ze zařízení mosteckého polygonu.Foto: DENÍK/Polygon Most

„Nejvyšší poptávka po našich kurzech je od září do prosince. Druhá vlna zájemců pak přichází od prosince téměř do dubna,“ informoval Petr Dolejš, marketingový manažer Polygonu Most. Řidiči si na polygonu mohou vyzkoušet ve cvičných modulech reálné situace a naučit se je zvládat. Mostecký polygon je jediný v České republice, který má zařízení na vyzkoušení smyku zadní nápravy.

Dalším modulem je například kluzká plocha, na které se simuluje jízda po uježděném sněhu. „Je důležité naučit se pracovat s volantem a se spojkou,“ řekl manažer. „Na polygonu jsem nikdy nebyl, ale určitě je to pro řidiče dobrá zkušenost. Nechci urážet ženy, ale hlavně ony při smyku začnou zmatkovat a neví, co mají dělat,“ řekl Marek Vadil, mostecký řidič. Účastníci kurzu se také naučí brzdit z kopce na mokré či kluzké silnici a správně reagovat při smyku přední nápravy. Téměř 80 procent zájemců o kurzy na polygonu tvoří firemní klientela.

„Své zaměstnance zde nechávají školit především firmy, které mají velký vozový park,“ uvedl Petr Dolejš. Přesto, že přes léto zájemců o kurzy ubývá, funguje polygon po celý rok. Kurz trvá sedm hodin a je složen jak z praktické výuky, tak i z teoretické. Podle policie by měl projít kurzem každý, kdo se řízením vozidel živí, hlavně pak řidiči autobusů či záchranáři. „Polygon je dobrá věc, ale drahá. Myslím, že jsou i levnější možnosti, jak naučit řidiče reagovat při náhlých situacích,“ sdělil Jan Polívka, instruktor mostecké autoškoly. Podle něj má takový kurz dobrý vliv na bezpečnost.

„Alespoň v kurzu řidiči zjistí, že takový smyk není žádná sranda,“ dodal. Instruktor dále říká, že zvládat smyky a jiné krizové situace v autě se naučí každý. Rozdíl je však v délce trénování. Řidiči, kteří projdou kurzem bezpečné jízdy, by také neměli svých dovedností zneužívat. Paradoxem je, že kurz bezpečné jízdy je vhodnější pro řidiče, kteří již několik let jezdí. „Ti, co mají čerstvý řidičský průkaz, jezdí opatrněji a zpravidla nebourají tak často, jako zkušenější řidiči,“ uzavřel Polívka.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
1 8

Duel Deníku: Je lázeňská péče v Česku přebujelá?

Nezvěstný Julian Cadman
21

Chlapec pohřešovaný po útoku v Barceloně byl objeven v nemocnici

Malý pochod radikálů v Bostonu deklasovala masivní akce jejich odpůrců

Tisíce demonstrantů skandujících protinacistická hesla v Bostonu zcela zastínily malou skupinu pravicových radikálů. Ti týden od násilných střetů ve Virginii zorganizovali „manifestaci na podporu svobody slova“. Policie raději konzervativce přesunula pomocí vlastních vozů jinam.

Vláda a odbory projednají růst platů, ve hře je několik variant

Zástupce vlády a odboráře čeká v pondělí zásadní jednání o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) požaduje pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) odborářský požadavek podporuje. 

Libanon a Sýrie zahájily ofenzivu, chtějí vyčistit hranice od islamistů

Hnutí Hizballáh spojilo své síly se syrskými vládními jednotkami s cílem zbavit pohraniční oblasti posledních bojovníků Islámského státu. Libanonskou armádu v této operaci podporují i Američané.

Svůj první nůž vyrobil v sedmi letech. Dnes je autorem zajímavých výtvorů

/ROZHOVOR, FOTOGALERIE/ V životě se neobejde bez manželky, přírody a tvůrčí práce. Musí něco vyrábět, aby se nezbláznil. Nožíř, výrobce hlavolamů i vyznavač šrot artu Vašek Skopek říká: „Mlácení palicí do žhavého železa je obrovská relaxace. Člověk ničí a tvoří zároveň“

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení