VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči před zimou trénují smyky na Polygonu

MOST - Zájem o kurzy bezpečné jízdy na mosteckém polygonu je v tomto období opravdu velký. Řidiči si chtějí před zimou natrénovat smyky či jízdu na sněhu. Kurzy na polygonu jsou již nyní téměř obsazeny, a to až do prosince.

3.9.2007
SDÍLEJ:

Řidiči zkoušejí projet jedno ze zařízení mosteckého polygonu.Foto: DENÍK/Polygon Most

„Nejvyšší poptávka po našich kurzech je od září do prosince. Druhá vlna zájemců pak přichází od prosince téměř do dubna,“ informoval Petr Dolejš, marketingový manažer Polygonu Most. Řidiči si na polygonu mohou vyzkoušet ve cvičných modulech reálné situace a naučit se je zvládat. Mostecký polygon je jediný v České republice, který má zařízení na vyzkoušení smyku zadní nápravy.

Dalším modulem je například kluzká plocha, na které se simuluje jízda po uježděném sněhu. „Je důležité naučit se pracovat s volantem a se spojkou,“ řekl manažer. „Na polygonu jsem nikdy nebyl, ale určitě je to pro řidiče dobrá zkušenost. Nechci urážet ženy, ale hlavně ony při smyku začnou zmatkovat a neví, co mají dělat,“ řekl Marek Vadil, mostecký řidič. Účastníci kurzu se také naučí brzdit z kopce na mokré či kluzké silnici a správně reagovat při smyku přední nápravy. Téměř 80 procent zájemců o kurzy na polygonu tvoří firemní klientela.

„Své zaměstnance zde nechávají školit především firmy, které mají velký vozový park,“ uvedl Petr Dolejš. Přesto, že přes léto zájemců o kurzy ubývá, funguje polygon po celý rok. Kurz trvá sedm hodin a je složen jak z praktické výuky, tak i z teoretické. Podle policie by měl projít kurzem každý, kdo se řízením vozidel živí, hlavně pak řidiči autobusů či záchranáři. „Polygon je dobrá věc, ale drahá. Myslím, že jsou i levnější možnosti, jak naučit řidiče reagovat při náhlých situacích,“ sdělil Jan Polívka, instruktor mostecké autoškoly. Podle něj má takový kurz dobrý vliv na bezpečnost.

„Alespoň v kurzu řidiči zjistí, že takový smyk není žádná sranda,“ dodal. Instruktor dále říká, že zvládat smyky a jiné krizové situace v autě se naučí každý. Rozdíl je však v délce trénování. Řidiči, kteří projdou kurzem bezpečné jízdy, by také neměli svých dovedností zneužívat. Paradoxem je, že kurz bezpečné jízdy je vhodnější pro řidiče, kteří již několik let jezdí. „Ti, co mají čerstvý řidičský průkaz, jezdí opatrněji a zpravidla nebourají tak často, jako zkušenější řidiči,“ uzavřel Polívka.

3.9.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Andrej Babiš
50 30

Volební průzkum: ANO drtí rivaly, levicové strany dál ztrácejí

Jiří Paroubek.
31 6

Takže na shledanou, pane redaktore, odešel Paroubek naštvaně ze studia

AKTUALIZOVÁNO

Ze školky se ztratily tři děti. Učitelky ani nevěděly jména, uvedla policie

Pátrání po dětech, které se nepozorovaně oddělily od skupiny ekoškolky pobývající v přírodě, dobře dopadlo, ale věc bude mít dohru. Ke čtvrteční události to v pátek připomněl Tomáš Hulan z ředitelství pražské policie. Podle něj je ale předčasné předjímat, zda případ nakonec skončí u správního orgánu, či dokonce u soudu, anebo se věcí budou zabývat jiné kompetentní orgány.

DOTYK.CZ

ReSite - Ťok má pro Prahu vizi některých ulic jen pro cyklisty, bez aut

Ministerstvo dopravy rozhodlo ve čtvrtek 22. června o tom, že věnuje větší prostředky na budování oddělených cyklostezek a nabídne městům v tomto směru granty. Na mezinárodní konferenci o urbanistice reSite to uvedl ministr dopravy Dan Ťok (nominovaný za Hnutí Ano).

Jak brexit proměnil Británii? Ekonomika vázne, voliči by ale neměnili

Právě před rokem Britové odhlasovali, že jejich země jako první v historii opustí Evropskou unii. Tamní média proto bilancují, jak se za poslední rok proměnila nálada ve společnosti, ekonomika a vyhlídky do budoucna.

Lázně u Pasohlávek? Hrozí úplný krach projektu

Plány na výstavbu lázní za dvě miliardy korun u Pasohlávek na Brněnsku dostávají vážné trhliny.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies