VYBERTE SI REGION

ŘSD neodstraní billboardy tak rychle, jak čekalo

Praha – Ředitelství silnic a dálnic zřejmě neodstraní billboardy z okolí tuzemských dálnic a rychlostních komunikací tak rychle, jak původně očekávalo. V úterý to potvrdila mluvčí společnosti Martina Vápeníková.

18.1.2011
SDÍLEJ:

Billboard u silnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Jaroš Milan

Na to, že ŘSD údajně nezvládá plnit loňský slib masivního odstraňování těchto reklam, upozornila obecně prospěšná společnost Acta non Verba.

ŘSD loni v listopadu oznámilo plán na odstranění 440 poutačů, tedy zhruba pětiny ze všech reklamních ploch, do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Zcela zmizet mají reklamní billboardy od českých dálnic a rychlostních silnic do několika let.

Acta non Verba uvedla, že největší problém znamenají výpovědi dobíhajících smluv na přibližně 395 billboardů umístěných podél dálnic. „Obnovení smlouvy je automatické. Kdyby ŘSD nevypovědělo smlouvy do konce minulého roku, tak dochází k automatickému obnovení smlouvy o další dva roky,“ upozornil ředitel společnosti Acta non Verba Vojtěch Razim. ŘSD k tomu uvedlo, že k 30. listopadu vyrozumělo všechny své smluvní partnery o tom, že jejich nájemný vztah už nebude prodlužován.

Ze soukromých pozemků je nemohou odstranit

Podle Vápeníkové například vznikly problémy s odstraňováním reklamních ploch, které jsou postavené načerno nebo nesplňují dopravní předpisy. „Na řadě míst, kde jsme se domnívali, že jde o černé reklamy, zjišťujeme, že nejsou umístěny na státních, ale soukromých pozemcích. A nemáme právo tyto reklamy odstranit,“ uvedla.

Například poblíž silnic první třídy je podle mluvčí 80 procent billboardů umístěných na soukromých pozemcích. Další reklamy jsou na základě řádného smluvního vztahu, ale nesplňují dopravní normy. Jsou například příliš blízko svodidel nebo nejsou správně zabezpečeny. V případě těchto poutačů hodlá ŘSD na neplnění norem poukazovat, aby majitele reklamní plochy donutilo situaci napravit nebo reklamu odstranit.

Po odstranění billboardů by nejbližší reklamní plakát neměl být dálnici blíž než 200 metrů. Výnosy státu z plakátů ŘSD nezveřejnilo, Acta Non Verba uvádí roční příjem státu z jednoho billboardu 20.000 korun, příjem majitelů plochy je prý 220.000 Kč.

Billboardy kolem dálnic dlouhodobě kritizují i někteří dopravní odborníci.

Autor: ČTK

18.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Politici nechápou, co je věda, jak funguje, říká nositel Nobelovy ceny za fyziku

Brno - Vědci se musí místo výzkumu věnovat papírování, kritizoval nositel Nobelovy ceny za fyziku Claude Cohen-Tannou-dji. „Moje děti se věnují vědě také a tráví šedesát procent času sepisováním zpráv," řekl ve čtvrtek fyzik publiku na VUT v Brně.

Taneční soutěž StarDance vyhrál Piškula před Bankem a Plodkovou

Praha - Vítězem osmé řady taneční soutěže StarDance se stal herec Zdeněk Piškula, který tančil s Veronikou Lálovou. Ve finále dnes předstihl lyžaře Ondřeje Banka s Evou Krejčířovou. Třetí skončila v diváckém hlasování herečka Jana Plodková s Michalem Padevětem. Odborná porota v přímém přenosu České televize ohodnotila stejným počtem bodů dnešní výkony Piškuly a Plodkové, Bank v tomto pořadí zůstal třetí.

Na pohádky se o Vánocích dívá 83 procent Čechů

Praha - Na pohádky se během Vánoc dívá v televizi 83 procent Čechů. Třetina lidí kvůli návštěvám ale televizní program nestíhá. Vyplývá to z průzkumu agentury ipsos pro O2. Zážitek ze sledování pohádek až 95 procentům diváků kazí reklamní přestávky. Kolem 70 procent lidí by chtělo sledovat program v televizi bez reklam nejen o Vánocích.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies