VYBRAT REGION
Zavřít mapu

ŘSD neodstraní billboardy tak rychle, jak čekalo

Praha – Ředitelství silnic a dálnic zřejmě neodstraní billboardy z okolí tuzemských dálnic a rychlostních komunikací tak rychle, jak původně očekávalo. V úterý to potvrdila mluvčí společnosti Martina Vápeníková.

18.1.2011
SDÍLEJ:

Billboard u silnice. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Jaroš Milan

Na to, že ŘSD údajně nezvládá plnit loňský slib masivního odstraňování těchto reklam, upozornila obecně prospěšná společnost Acta non Verba.

ŘSD loni v listopadu oznámilo plán na odstranění 440 poutačů, tedy zhruba pětiny ze všech reklamních ploch, do konce prvního čtvrtletí letošního roku. Zcela zmizet mají reklamní billboardy od českých dálnic a rychlostních silnic do několika let.

Acta non Verba uvedla, že největší problém znamenají výpovědi dobíhajících smluv na přibližně 395 billboardů umístěných podél dálnic. „Obnovení smlouvy je automatické. Kdyby ŘSD nevypovědělo smlouvy do konce minulého roku, tak dochází k automatickému obnovení smlouvy o další dva roky,“ upozornil ředitel společnosti Acta non Verba Vojtěch Razim. ŘSD k tomu uvedlo, že k 30. listopadu vyrozumělo všechny své smluvní partnery o tom, že jejich nájemný vztah už nebude prodlužován.

Ze soukromých pozemků je nemohou odstranit

Podle Vápeníkové například vznikly problémy s odstraňováním reklamních ploch, které jsou postavené načerno nebo nesplňují dopravní předpisy. „Na řadě míst, kde jsme se domnívali, že jde o černé reklamy, zjišťujeme, že nejsou umístěny na státních, ale soukromých pozemcích. A nemáme právo tyto reklamy odstranit,“ uvedla.

Například poblíž silnic první třídy je podle mluvčí 80 procent billboardů umístěných na soukromých pozemcích. Další reklamy jsou na základě řádného smluvního vztahu, ale nesplňují dopravní normy. Jsou například příliš blízko svodidel nebo nejsou správně zabezpečeny. V případě těchto poutačů hodlá ŘSD na neplnění norem poukazovat, aby majitele reklamní plochy donutilo situaci napravit nebo reklamu odstranit.

Po odstranění billboardů by nejbližší reklamní plakát neměl být dálnici blíž než 200 metrů. Výnosy státu z plakátů ŘSD nezveřejnilo, Acta Non Verba uvádí roční příjem státu z jednoho billboardu 20.000 korun, příjem majitelů plochy je prý 220.000 Kč.

Billboardy kolem dálnic dlouhodobě kritizují i někteří dopravní odborníci.

Autor: ČTK

18.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hrůza,  kterou po sobě zanechal zatím neznámý pytlák v Trojanovicích.
7

Otřesný případ! Pytlák vyhodil vnitřnosti srny, ta ale byla březí

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Půlstoletí Evropské unie provázely fanfáry a nadšení. Nynější šedesátileté výročí Římských smluv je ve znamení toho, zda se společenství dožije sedmdesátky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies