Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žena si silnici spletla se závodní dráhou

BRNO - Sto čtyřicet tři. Nejedná se o číslovku vyjadřující výšku školou povinného dítěte, či váhu člověka, který si rád dopřeje. Jde o rychlost, kterou brněnští strážníci v pondělí naměřili jednatřicetileté ženě z Vyškovska.

5.12.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Radmila Šepsová

„Ženu naše radary zachytily ve Vídeňské ulici poblíž obchodního centra Tesco, a to ve směru do Brna. Pět minut před devátou hodinu večer se řítila svou limuzínou značky Audi v místech, kde je maximální povolená rychlost osmdesát kilometrů v hodině,“ řekl k případu Zdeněk Novák z brněnské městské policie.

Zajímavostí přitom je, že těsně před ní se stejnou ulicí řítili rekordní rychlostí dva muži. „Závodnice“ z Vyškovska je však s přehledem strčila do kapsy.

„Třiadvacetiletý Brňan se krátce po dvacáté hodině ve svém volkswagenu řítil sto třicetikilometrovou rychlostí. Sedmatřicetiletý muž z okresu Brno-venkov pak ve svém audi dosáhl rychlosti o šestadvacet kilometrů v hodině nižší,“ popsal další pondělní „rekordmany“ silnic Novák.

Přestože tentokrát byla rychlejší žena, většinou to bývá právě silnější pohlaví, jehož noha více sešlápne pedál.

„S riskantní jízdou se setkáváme častěji u mužů než u žen. Ti mnohem více riskují a jsou v podstatě agresivnější. Proto bývají viníky dopravních nehod až trojnásobně častěji než ženy. Ty jsou totiž opatrnější, projevují větší zodpovědnost vůči sobě i jiným,“ srovnal řidičský styl obou pohlaví dopravní psycholog Jan Weinberger z brněnského Centra dopravního výzkumu. Zároveň pak poukázal na kategorii žen, se kterou se lze v dnešní době setkat čím dál tím častěji. „Pokud se do riskantní jízdy pustí zástupkyně něžného pohlaví, jde s největší pravděpodobností o manažerku. Způsob jejich jednání je totiž razantnější než bývá u žen zvykem. Razance se pak promítá i do ostatních oblastí života – mimo jiné tedy i ve stylu jejich řízení,“ dodal Weinberger.

Ovládnout auto ve vyšších rychlostech za podmínek běžného dopravního provozu není vůbec lehké. To potvrzují také odborníci na slovo vzatí – automobiloví závodníci.

„Sériově vyráběná auta jsou na rozdíl od těch závodních ve vyšších rychlostech v podstatě nezvladatelná. Navíc běžné silnice nedosahují takových kvalit jako okruhové tratě, kde nejsou vyjeté koleje, dlaždičky či kamínky. To dává dohromady kombinaci, která je při dosažení vysoké rychlosti, vražedná,“ potvrdil úskalí klasických silnic brněnský automobilový závodník Robert Šenkýř.

Ohrožení jsou podle policistů i nevinní lidé. „Včas zabrzdit auto ve chvíli, kdy do dráhy vstoupí například chodec, je při více než stokilometrové rychlosti prakticky nemožné,“ řekl vedoucí pořádkového odboru brněnské policie Karel Bohdálek.

Naproti tomu amatérská „závodnice“ z Vídeňské ulice může místo vavřínů pro vítěze očekávat pět bodů. Ty jí totiž za překročení rychlosti o více než čtyřicet kilometrů úředníci strhnou z jejího řidičského účtu. Navíc jí v následném přestupkovém řízení hrozí až desetitisícová pokuta a zákaz řízení na dobu jednoho roku.

5.12.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vězeňský volební autobus Pirátů
2 3

Piráti podobiznu Nečasové ze svého "vězeňského autobusu" neodstraní

Andrej Babiš.
AKTUALIZOVÁNO
14

Kauza Čapí hnízdo: Babiš i Faltýnek se mohou podívat do žádosti o své vydání

Volkswagen potvrdil výrobu nástupce legendární T2, bude elektrický

Německý výrobce automobilů Volkswagen potvrdil, že začne vyrábět nového elektrického nástupce oblíbeného mikrobusu T2, který se proslavil v 60. letech. Prodej má být zahájen v roce 2022. Informoval o tom server BBC.

K bazénu v Chomutově přišly oblečené muslimky. Plavce to rozhořčilo

/ANKETA/ Ženy neměly burkiny, což jsou speciální plavky, ale dlouhé černé hábity.

AKTUALIZOVÁNO

Odkoupíme vepřín v Letech, schválila vláda

Česko odkoupí vepřín v Letech na Písecku, který stojí na místě bývalého protektorátního koncentračního tábora pro Romy. Vláda dnes krok schválila. Cenu, na níž se shodla s majiteli, odtajní po uzavření kupní smlouvy, řekl po jednání novinářům ministr kultury Daniel Herman (KDU-ČSL).

Autobusovou dopravu v Praze čekají změny. Odstartují už na začátku září

Na začátku září musejí cestující počítat se změnami v provozu pražské integrované dopravy (PID). Část autobusových linek bude zrušena, jiné pojedou po nové trase a změní se i příjezdy a odjezdy. Asi dvacítka školních spojů bude přečíslována. Trvalé změny pak začnou platit od 3. září.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení