VYBERTE SI REGION

Bývalý ministr prohrál sázku, jde pěšky po dálnici

Lipník nad Bečvou /VIDEO, FOTOGALERIE/ - Za deštivého a chladného počasí vyrazil v pondělí 15. záříokolo desáté hodiny dopoledne bývalý ministr dopravy a současný lidovecký poslanec Milan Šimonovský pěšky po nedokončené dálnici D47 z Lipníku nad Bečvou na Ostravu. Důvod?

16.9.2008 2
SDÍLEJ:

Bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský vyrazil v pondělí 15. září pěšky po nedokončeném dálničním úseku D47 z Lipníku nad Bečvou. Osmdesátikilo­metrovou trať chce urazit za čtyři dny.Foto: DENÍK/Dagmar Rozkošná

Prohrál sázku. Jako ministr dopravy se totiž vsadil s Radimem Chytkou (ODS), že tento dálniční úsek bude zprovozněný do konce letošního roku.

Na to si však řidiči budou muset nejméně rok počkat. „I když to bylo od začátku padesát na padesát, hodně jsem věřil tomu, že dálnici skutečně otevřeme do roku 2008. Není tomu tak, proto sázku musím splnit,“ vysvětlil v pondělí Šimonovský, který na turu vyrazil ze samotného počátku rozestavěné dálnice s batohem na zádech a turistickými holemi v rukou.

Jako ministr dopravy prosadil, aby se dálnice nestavěla pomocí soukromého kapitálu za 125 miliard korun, ale aby ji vybudoval stát zhruba za 55 miliard.

„Někteří poslanci ale nevěřili tomu, že se dálnice vůbec bude stavět. V té době jsem se asi také vsadil,“ upřesnil Šimonovský.

Prodloužení termínu

Důvodů, proč výstavba dálnice nabrala skluz, je podle jeho slov hned několik.

„K prodloužení termínu přispělo více institucí. Například ministerstvo životního prostředí. To uložilo investorovi prokázat, že stavba a provoz dálnice podél Odry neohrozí populace brouka páchníka hnědého a žabky kuňkalky žlutobřiché. Posouzení zabralo celý rok a vláda mezitím stihla Horní Lutyni prohlásit chráněným územím a projednávání dopadů na životní prostředí začalo znovu podle jiného zákona. Všechno je ale za námi a jak se říká konec dobrý, všechno dobré. Hlavně, že po všech peripetiích bude dálnice sloužit lidem,“ uvedl Milan Šimonovský.

Ten hodlá rozestavěný zhruba osmdesát kilometrů dlouhý dálniční úsek projít za čtyři dny.

„Každý den bych chtěl zvládnout zhruba dvacet kilometrů. Po cestě mě totiž čeká spousta zajímavých věcí. Jsem mostař, takže mě budou zajímat především mostní stavby, ale i tunely. Většina stavebních prací na dálnici je už před dokončením, takže svou cestu beru jako inspekční a poznávací. Na tuto exkurzi se už docela těším,“ prohlásil krátce před startem bývalý ministr dopravy.

Zároveň ale připustil, že raději by z auta sledoval výpravu poslance Radima Chytky. „Když jsem se vsázel, tak jsem si neuvědomil, že už dva roky nebudu ve funkci a dálnice už nebude mít takovou prioritu, jakou měla několik let za mého působené na ministerstvu dopravy,“ řekl Šimonovský.

Dva páry ponožek

A jak se na osmdesátikilo­metrovou turu připravil? „V podstatě nijak. Jen jsem si koupil dva páry ponožek,“ svěřil se Šimonovský, který se prý v dospělosti vsadil vůbec poprvé a také zřejmě naposledy.

Bývalý ministr dopravy předpokládá, že čtyřdenní výpravu ukončí ve čtvrtek 18. září kolem třetí hodiny odpoledne u česko-polských hranic.

Autor: Dagmar Rozkošná

16.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies