Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Schwarzenberg si na prezidentskou kampaň přispěl dvěma miliony

Praha - Dvěma miliony korun, jedním ze svého a jedním ze své firmy Orlík nad Vltavou, si na vlastní prezidentskou kampaň přispěl ministr zahraničí a předseda koaliční TOP 09 Karel Schwarzenberg, informoval mluvčí jeho volebního týmu Marek Pražák s tím, že Schwarzenberg má na kampaň v současnosti slíbené příspěvky za zhruba 20 milionů korun. Ty mohou příznivci posílat na nyní založený a zákonem vyžadovaný transparentní účet.

24.9.2012 6
SDÍLEJ:

Ministr zahraničí Karel Schwarzenberg.Foto: DENÍK/Pavel Sonnek

Účet je od dnešního dne veřejně přístupný ze Schwarzenbergových volebních stránkách, podotkl Pražák. Kromě vlastního účtu, kde jsou jednotlivé položky vedeny podle data transakce, budou za každý měsíc kampaně pro lepší orientaci zveřejněny ještě dvě samostatné tabulky, jedna s příjmy, druhá s výdaji.

„Detailní účet zveřejňuji proto, aby se nespekulovalo, od koho dostávám peníze. Nemám v tomto směru co před veřejností skrývat," citoval ministra Pražák v tiskové zprávě. Svého předsedu, který nyní nepatří k favoritům předvolebních průzkumů, v kampani finančně podpoří také jeho TOP 09.

Kandidátův účet má číslo 2840392309/0800 a byl založen u České spořitelny. Schwarzenberg prý bude rád za každý příspěvek, ale „i jiný typ přízně".

Na webovkách

Podmínkou přijetí jakékoli finanční částky je poskytnutí základních identifikačních údajů, u darů nad 3000 korun pak bude s každým dárcem uzavřena darovací smlouva, kterou bude možné vyplnit přímo na webových stránkách. „Pokud by mezi dárci byla osoba či společnost, u které by vznikly jakékoli pochybnosti, budou prostředky navráceny," upozornil Pražák. Marek Vocel, manažer Schwarzenbergovy prezidentské kampaně, v tiskové zprávě podotkl, že má připraveno několik variant podoby kampaně, právě v závislosti na výši částky, kterou se podaří získat.

Transparentní účet, na němž mohou lidé sledovat finanční dary prezidentských kandidátů i výdaje na kampaň, už zřídili Jan Fischer, Jiří Dienstbier, Zuzana Roithová i Miloš Zeman. Tomu reklamní firma Matchball darovala 500.000 korun a podnikatel Jaromír Bogr 200.000 korun. Největším dárcem někdejšího úřednického premiéra a viceprezidenta Evropské banky pro obnovu a rozvoj Fischera, který financuje kampaň ze sponzorských darů, je zatím ocelářský a zdravotnický magnát Tomáš Chrenek. Na kampaň mu přispěl devíti miliony.

Autor: ČTK

24.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Útok ve švýcarském Schaffhausenu.
AKTUALIZOVÁNO
4

Útok ve Švýcarsku. Pachatel zranil motorovou pilou nejméně pět lidí

Pivo Aurosa se prodává v třetinkové lahvi s růžovým nádechem.
DOTYK.CZ
4

České pivo určené výhradně ženám pobouřilo Britky. Je to sexismus, zlobí se

Zběsilá jízda z pivních slavností: mladík v BMW demoloval auta i stromky

Spoušť se škodou za téměř půl milionu korun po sobě zanechal řidič BMW, který se v neděli nad ránem vracel z pivních slavností. Bral vše, co mu stálo v cestě, a poničil i dvě zaparkovaná auta. 

Francouzi se bouří. Cigarety mají stát minimálně 10 eur

Francouzi patří k nejnáruživějším kuřákům v Evropě. Teď se na ně valí hrozba. Vláda plánuje, že stanoví minimální cenu za krabičku na deset eur. Měla by se zvýšit během následujících tří let.

Odklad části EET o devět měsíců? Vláda návrh KDU-ČSL a STAN zamítla

Návrh KDU-ČSL a Starostů na devítiměsíční odklad zavedení posledních dvou fází elektronické evidence tržeb (EET) vláda dnes odmítla. Vyplývá to z průběžných výsledků jednání kabinetu, který ČTK poskytl tiskový odbor Úřadu vlády. Pod návrhem je kromě jiných podepsaný lidovecký ministr zemědělství Marian Jurečka.

Bezpečnější MHD či koncerty? Vláda na měkké cíle vyčlení 359 milionů

Na ochranu tzv. měkkých cílů, tedy míst s vysokou koncentrací lidí, která nejsou trvale chráněna a jsou snadno dostupná, bude v dotačních programech několika ministerstev v letech 2019 až 2021 připraveno 359 milionů korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení