VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf České televize Dvořák zrušil komisi ke stížnosti redaktorů

Praha – Generální ředitel České televize Petr Dvořák ukončil činnost komise, která měla posoudit stížnosti skupiny redaktorů na údajné zasahování do zpravodajství. Ve stanovisku, které dnes předložil Radě ČT, uvedl, že sám žádné prohřešky proti zákonu nebo kodexu televize ve zmiňovaných případech neodhalil a za vedením zpravodajství nadále stojí. Do budoucna mimo jiné plánuje organizační změny, jako vytvoření editoriálního panelu. Další postup je podle něj v rukou rady, která o něm má jednat opět v lednu.

11.12.2013 9 AKTUALIZOVÁNO 11.12.2013
SDÍLEJ:

Petr DvořákFoto: Deník/Divíšek Martin

Dvořákovo rozhodnutí překvapilo moderátorku Danielu Drtinovou, která je pod kritickým dopisem podepsána. ČTK řekla, že konečné rozhodnutí je odpovědností rady, k níž stížnost směřovala.

„Chtěl bych zopakovat, že ředitel zpravodajství má moji plnou důvěru a nepochybuji, že praktická realizace uvedených kroků pod jeho vedením povede nejen k udržení současné vysoké úrovně zpravodajství, ale že přispěje k jeho ještě větší transparentnosti a kvalitě," řekl Dvořák.

Rada ČT se dnes měla seznámit s výsledky komise, kterou v uplynulých týdnech sestavil Dvořák jako reakci na stížnost redaktorů. V původně pětičlenné komisi ale po odchodu prorektora Univerzity Karlovy Michala Šobra a novinářky Dany Schmidt zůstali pouze předsedkyně Etické komise Syndikátu novinářů Barbora Osvaldová, sociolog Jaromír Volek a zahraniční zpravodaj Rob Cameron z BBC. Činnost komise se proto Dvořák rozhodl ukončit. Podle dostupných informací se komise nikdy nesešla.

Stanovisko, které dnes Dvořák předložil radě, zahrnuje kromě sdělení auditorů i návrhy organizačních změn. Počítají mimo jiné s oddělením redakčních a editorských pravomocí, aby se nekumulovaly rozhodovací funkce. Dále má být zavedeno vícestranné rozhodování a zefektivnění klíčových porad. Nově vzniklý editoriální panel má řešit obdobné případy, kdy se centrem kritiky stanou samotní vedoucí pracovníci.

Předběžný nález auditu, ze kterého dnes citoval radní Jan Prokeš, mimo jiné říká, že v rámci zpravodajství údajně nejsou dodržována pravidla pro komunikaci zaměstnanců s médii a na sociálních sítích. Prokeš dnes proto Dvořáka vyzval, aby na dodržování pravidel trval.

Místopředsedkyně rady Dana Eklová dnes uvedla, že Dvořákovo stanovisko je obsáhlé a radní by se jím měli opět zabývat na příště. Dnešní rozpravy se zdržel předseda Milan Uhde, který počítá s dalším projednáním na lednovém zasedání. V minulém týdnu se Uhde dostal s Dvořákem do nepřímého sporu právě kvůli komisi, která podle názorů předsedy neměla přesvědčivé zadání. To Dvořák chápal jako zpochybnění jejího úkolu. Dvořák dnes ČTK řekl, že si s předsedou rady situaci již vyříkali.

Dvořák dnes zdůraznil, že jako generální ředitel kromě výjimečných případů, kdy jde o porušení zákona, nemá vliv na editoriální politiku, jež je v kompetenci vedení zpravodajství. Ředitel zpravodajství Zdeněk Šámal má jeho plnou důvěru. Od něj také očekává, že do poloviny ledna předloží návrh, jak zabránit tomu, aby napříště nebyla narušena důvěryhodnost a dobré jméno nejen zpravodajství ČT 24, ale i celé televize. Zároveň má zajistit projednání v rámci redakce a předložit návrh řediteli i odborům. Nový systém a organizační struktura by měla začít platit od února.

Pod stížností, která již delší dobu hýbe veřejnoprávní televizí, je podepsáno 24 redaktorů, podle nichž šéfredaktor Petr Mrzena zasahoval do zpravodajství ve prospěch prezidenta Miloše Zemana i jeho spřízněné strany SPOZ. Zpochybňování nestrannosti již dříve odmítl ředitel zpravodajství ČT Šámal. Dvořák dnes prohlásil, že v souvislosti s kritikou nechystá žádné personální opatření vůči aktérům a za jejich projevy chce učinit tlustou čáru. To někteří radní dnes přivítali.

Drtinová dnes ČTK řekla, že je rozhodnutím zrušit komisi překvapena, ačkoli od začátku je důležité především rozhodnutí Rady ČT, k níž jejich stížnost směřovala. „Rada České televize je odpovědná veřejnosti," poznamenala moderátorka, která v minulosti nevylučovala ani vznik alternativní komise. Tento krok po ukončení původní „ředitelské komise" ale podle ní nyní není aktuální. Drtinová a její kolega Adam Komers byli jediní známí signatáři kritického dopisu.

Radní se dnes věnovali i dalším případům, na které v uplynulé době upozornila média ve vztahu k veřejnoprávní televizi. Radní Jiří Závozda například zmínil kritiku publicisty Jana Rejžka na adresu vedení, ostravskou petici Nechceme studio na dálkové ovládání nebo aktuální odchod editora ČT Jana Rozkošného. Radní Radek Mezuláník bez bližších podrobností uvedl, že ČT si najala advokátní kancelář na zažalování bývalých zaměstnanců, kteří se soudí ohledně výpovědi pro nadbytečnost.

Autor: ČTK

11.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 9
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
7 4

Návrh ČSSD by více zdanil lékaře, kterým vláda přidala

Ilustrační foto.
5

Státní zástupci prověří zakázku na software EET

Favorizovaný Macron chce nafouknout věznice

Méně práce, víc strážníků, zdanění boháčů, zubař zdarma. To jsou trumfy, se kterými hodlá Emmanuel Macron vyhrát francouzské prezidentské volby.

Merkelová má podíl na smrti ženy exkancléře Kohla, tvrdí jeho syn

Nynější německá kancléřka Angela Merkelová přispěla k 16 let staré sebevraždě nemocné ženy bývalého kancléře a svého mentora Helmutha Kohla. V rozhovoru pro list Die Zeit to tvrdí nejstarší syn manželů Kohlových Walter. Podle něj Merkelová svému spolustraníkovi Kohlovi a jeho rodině ublížila, když se před 18 lety údajně podlým způsobem zachovala během skandálu se sponzorskými dary pro Křesťanskodemokratickou unii (CDU). Merkelová, které se tehdy přezdívalo "Kohlovo děvčátko", prý v rámci mocenského boje v CDU zradila i svou přítelkyni Hannelore Kohlovou.

Sobotka míří na Hrad. Bude ministrem Prouza?

Tomáš Prouza, Jiří Havlíček, Milan Urban nebo Tomáš Novotný. Jeden z těchto kandidátů usedne podle sázkové kanceláře Fortuna zřejmě na post ministra obchodu a průmyslu, který se uvolnil po odvolání Jana Mládka (ČSSD). 

Akademici odmítají děkana. Opisoval

Část ostravských akademiků se bouří. Vadí jim, že v čele místní lékařské fakulty stanul muž usvědčený z plagiátorství. Profesor Petr Dítě (na snímku), který školu vede od podzimu, opsal část učebnice o vnitřním lékařství. Cizí text vydával za vlastní dokonce v několika publikacích. Jeho čin proto odsoudila etická komise České lékařské komory i někteří kolegové z odborné gastroenterologické společnosti. Profesor Dítě se musel dokonce veřejně omluvit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies