VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Šéf ČT žádá od rady ujištění o komisi, Uhde ji prý zpochybňuje

Praha – Ředitel České televize (ČT) Petr Dvořák míní, že šéf Rady ČT Milan Uhde svými výroky zpochybňuje komisi, jež má prověřit stížnost části redaktorů. Žádá proto televizní radu o utvrzení, že navržený postup, tedy vznik a práci komise, jak je dříve Dvořák navrhl, radní dál považují za správný a relevantní. Dvořák to uvedl v dopise radě, o němž ČTK informovala mluvčí veřejnoprávní televize Alžběta Plívová.

2.12.2013 3
SDÍLEJ:

Petr DvořákFoto: Deník/Divíšek Martin

Z původně pětičlenné komise zbyli po dnešku jen tři členové a Uhde serveru iDNES.cz řekl, že podle jeho názoru „ti lidé odcházejí proto, že zadání pro ně není přesvědčivé". Podle Dvořáka Uhde status komise expertů „zásadně zpochybňuje a předem devalvuje" výstupy tohoto odborného panelu. Proto ředitel televize žádá o ujištění, že jím navržený postup rada dál podporuje. Pokud takové ujištění získá, doplní komisi o nové členy a je připraven akceptovat i návrh na člena komise, který by v ní reprezentoval přímo televizní radu. Zároveň v takovém případě posune setkání komise na později, aby měla dost času na studium stížnosti a diskusi s aktéry. Když ho radní v navrženém postupu neutvrdí, nebude Dvořák cítit „dostatečné pověření postupovat navrženým způsobem".

Server iDNES.cz uvedl, že komisi odborníků, která má hodnotit stížnost některých redaktorů televize na údajné zasahování do zpravodajství, opustil prorektor Univerzity Karlovy Michal Šobr. Původní skupina pěti expertů tak po odchodu novinářky Dany Schmidt, která rezignovala už v minulém týdnu, ztratila dalšího člena. Šobr zdůvodnil svůj odchod vážnou zdravotní situací v rodině, také Schmid se omluvila ze zdravotních důvodů. Uhde dnes serveru iDNES.cz řekl, že jej Dvořák ani nikdo z panelu oficiálně o ničem neinformoval. „Domnívám se, že ti lidé odcházejí proto, že zadání pro ně není přesvědčivé. Ale to je jen moje domněnka," poznamenal. Webu také řekl, že kdyby byl nezávislým odborníkem a byl by o vstup do komise požádán, „nevstoupí tam ani za milion."

Zbytek komise

Dalšími členy komise jsou předsedkyně Etické komise Syndikátu novinářů Barbora Osvaldová, sociolog Jaromír Volek a zahraniční zpravodaj Rob Cameron z BBC. Se zjištěními komise má ředitel Dvořák seznámit Radu ČT podle původních plánů 11. prosince.

„Neměl jsem z toho zadání vůbec pocit nejasnosti," cituje iDNES.cz Camerona. „Možná, že v příštích dnech bude mít kolega Uhde příležitost vyjádřit se k této věci mnohem zásadněji. Víc nebudu prozrazovat. Až se toho dozvíte více, tak mou poznámku pochopíte," řekl serveru Volek a dodal, že komise by „v celé kauze mohla hrát podstatnější roli".

Nespokojení redaktoři se v říjnu obrátili na Radu ČT a upozornili ji na údajné zasahování do zpravodajství ze strany šéfredaktora Petra Mrzeny. Zpochybňování nestrannosti odmítl ředitel zpravodajství ČT Zdeněk Šámal. Kompletní seznam 24 kritiků zná předseda Rady ČT Uhde, svá jména zveřejnili jen moderátorka Daniela Drtinová a Adam Komers, ostatní kvůli obavě z odvety zůstali v anonymitě.

Drtinová v minulém týdnu uvedla, že redaktoři sestaví vlastní komisi, která se jejich kritikou bude rovněž zabývat. Upozornila, že aktivita není namířena proti snaze generálního ředitele, se členy jeho komise redaktoři údajně spolupracují. Moderátorka dnes ČTK ale řekla, že sestavování nového týmu expertů bylo zatím pozastaveno v očekávání dalšího vývoje po odstoupení dvou členů „ředitelské" komise.

Na původní kritiku 24 nespokojených reagovalo v říjnu vlastním prohlášením dalších 61 redaktorů, kteří podpořili šéfa zpravodajství Šámala. Odmítli, že by byli v období před parlamentními volbami i během nich vystaveni jakémukoliv tlaku či ovlivňování reportáží. Část z nich poté v dalším prohlášení uvedla, že si ale přeje, aby případné pochybnosti o utváření zpravodajských příspěvků byly vysvětleny.

Komise generálního ředitele vznikla jako reakce na žádost radních ČT, aby stížnost redaktorů nechal prošetřit. Oslovené osobnosti mají možnost vstupu do budovy redakce zpravodajství a možnost hovořit s kterýmkoli jejím členem. Od vedení dostaly k dispozici také videozáznamy reportáží.

Na Radu ČT se dnes dopisem obrátil nejen Dvořák, ale i dvacítka osobností Moravskoslezského kraje. Podle nich ostravské studio postupně ztrácí nezávislost. V dopise radě píšou například to, že současný ředitel studia Tomáš Šiřina byl jmenován bez výběrového řízení. Chtějí také programovou i personální nezávislost regionálních studií v Ostravě a Brně.

Autor: ČTK

2.12.2013 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
3 15

Super plat za práci na páse nabízí měsíce. Málokdo to ale vydrží dlouho

Syfilis. Ilustrační foto.
2 10

Syfilis je opět na postupu, může za to lehkomyslnost

Krutá rozlučka bez odměny. Lvíčata na Euru nepostoupila ze skupiny

Žádná euforie, žádný postup. Čeští fotbalisté do 21 let skončili na mistrovství Evropy v základní skupině. Bylo to v sobotu večer trpké loučení: Lvíčata padla s Dánskem 2:4.

Kaplana na Slovensku vyhodili za názory o homosexuálech, dnes káže v Šumperku

Slovenskými médii rezonuje případ evangelického kaplana Jakuba Pavlúse. Poté, co se šestadvacetiletý duchovní z Turan u Martina zastal homosexuálních manželství, biskupové jeho pracovní poměr ukončili. Své nové působiště našel v Šumperku.

Tropické počasí vydrží i příští týden, teploty atakují 35 stupňů

Zbytek června bude nadprůměrně horký a deštivý. Příští týden teploty vystoupají až na 35 stupňů. V červenci se teploty vrátí k dlouhodobému průměru, ale aspoň z počátku bude dále velmi deštivo. 

AKTUALIZOVÁNO

Policie evakuovala obchodní centrum ve Zlíně. Poplach vyvolala fotopast

/VIDEO/ Podezřelý, nebezpečně vypadající předmět ve zkušební kabince v obchodním centru ve Zlíně – Malenovicích vyhnal v sobotu krátce před polednem tři stovky zaměstnanců a zákazníků před budovu. Nakonec se ukázalo, že jde o fotopast, kterou si doma někdo vyrobil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies