Bez semaforů je ale ulice nebezpečná, jak pro řidiče, tak pro místní obyvatele. „Kolikrát musím čekat na přechodu i pět nebo deset minut, než se mi podaří přejít na druhou stranu ulice. Je sice dbáno na bezpečnost politiků, ale co naše bezpečnost?“ ptá se Jana Bauerová z Prahy 6.

Potvrzuje to i nehoda z minulého týdne, kdy na přechodu pro chodce, kde zrovna nefungovaly semafory, porazilo auto desetiletého chlapce. Nehoda se stala na křižovatce ulic Evropská a Veleslavínská ve směru z centra. „Semafory nebyly v plném provozu, ale v takzvaném provizoriu. Blikala pouze žlutá světla. Chlapec tedy čekal, až mu přejití vozovky umožní projíždějící vozidla. Řidič jedoucí v pravém jízdním pruhu víceproudé komunikace zastavil před přechodem, proto chlapec vešel na přechod. Avšak řidič jedoucí v levém jízdním pruhu tuto skutečnost nerespektoval a pokračoval v jízdě. Proto došlo k nehodě,“ informoval Tomáš Hulan, tiskový mluvčí pražské policie. Zároveň odmítl, že by za nehodu mohla kolona politiků nebo vypnutí semaforů: „Příčinou bylo zásadní zanedbání základních zákonných povinností řidičem vozidla.“

Chlapec naštěstí vyvázl jen s lehčím zraněním, obyvatelům Prahy 6 ale dochází trpělivost. Nakonec zasáhl starosta Prahy 6 Tomáš Chalupa (ODS), který dopisem oslovil ministra vnitra Ivana Langera (ODS). „Chápu, že je potřeba státní návštěvy chránit. Požádal jsem ale pana ministra, aby policie zajistila hlídky u maximálního počtu přechodů pro chodce, když už jsou semafory kvůli kolonám vypnuty. A také aby se světelná signalizace vypínala méně často a s větším uvážením,“ popsal Chalupa obsah svého dopisu. „Zároveň jsem nařídil našim strážníkům, aby hlídali přechod u Základní školy Červený vrch a u nákupního centra Billa,“ pokračoval Chalupa a připomněl, že hned po nehodě kontaktoval i pražského policejního ředitele Martina Červíčka: „Domluvili jsme se, že hlídky budou v podobných situacích strážit všechna kritická místa.“ „Dopis jsme dostali, zabýváme se jím,“ tlumočil Langerovu reakci Vladimír Řepka z tiskového odboru ministerstva vnitra.

K účelnosti vypínání semaforů Chalupa nakonec dodal: „Pokud policie doprovází prezidenty nebo premiéry a zajišťuje jim takové nadstandardní podmínky, je to pochopitelné. Ale proč i každému ministrovi, který přitom doma jezdí tramvají?“ Pražská policie proto vyjednává s takzvanou ochrannou službou, která na politiky a úředníky dohlíží, o podmínkách průjezdu kolon. „Je možné, že při některých doprovodech nebude signalizace vypínána,“ připustil Hulan.