VYBERTE SI REGION

Senát asi navrhne úpravu novely o omezení reklamy v ČT

Praha - Novelu o omezení reklamy v České televizi Senát zřejmě pozmění, úpravy budou ale možná jen dílčí. Nejvýraznějším zásahem by mohlo být zrušení pasáže o osvobození majitelů některých přístrojů od koncesionářských poplatků.

31.7.2011 1
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Jiří Sejkora

Vyplývá to z informací, které ČTK poskytl předseda senátní mediální komise Jiří Oberfalzer (ODS).

"Úpravu poplatků si vyjmeme a budeme řešit později," uvedl Oberfgalzer, podle něhož by další změny měly být jen technické. Úpravy novely očekává také předseda senátního-ústavně-právního výboru Miroslav Antl (za ČSSD). Právě sociální demokraté mají v Senátu většinu.

Původně senátní novela počítá po úpravách poslanců na podnět ministerstva kultury s tím, že Česká televize bude moci vysílat reklamu pouze na kanálech ČT2 a ČT4. Reklama tak zřejmě do konce roku zmizí z programu ČT1 a zpravodajského kanálu ČT24. Výnosy z reklamy na ČT2 mají sloužit Státnímu fondu kultury, jehož činnost senátoři navrhli oživit. Peníze z reklamy na ČT4 budou sloužit k výrobě sportovních pořadů.

ČT naopak přestane financovat z reklamních výnosů Státní fondu pro podporu a rozvoj české kinematografie, kterému zatím posílá 150 milionů korun ročně. Fond mají nově financovat komerční televize Nova, Prima a TV Barrandov. Mají mu odvádět dvě procenta svých ročních čistých výnosů z reklamy. Nejmenší z komerčních televizí se to ale nelíbí; dvouprocentní odvod by prý mohl by ohrozit rozvoj této televize, která na trhu působí teprve tři roky. Podle TV Barrandov po konci reklamy na ČT1 ovládnou Nova a Prima 95 procent reklamního trhu.

Novela počítá také s tím, že ČT by nesměla vysílat teleshopping a že na jejím webu by se neměla objevovat obchodní sdělení. "Pro Českou televizi je to zhruba výpadek z teleshoppingu kolem 100 milionů korun, u sponzoringu zhruba 80 milionů korun," uvedl obchodní ředitel ČT Robert Kvapil.
Předloha by měla rovněž osvobodit od televizního či rozhlasového poplatku přístroje, které jejich majitel upravil k trvalému užívání výlučně pro jiné účely než pro individuálně volitelnou reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání. Před důsledky této úpravy varoval už ve sněmovně poslanec KSČM Vladimír Koníček; prý by připravila rozpočet ČT o příjmy ve výši 600 milionů korun.

Autor: ČTK

31.7.2011 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Daňové úlevy: odběr krve tři tisíce korun, za registraci nic

Ilustrační foto
19

Ovlivní Trump byznys s českým chmelem v USA?

Boxer míchá bitvou o palác

INFOGRAFIKA - Ještě před pár měsíci poměrně populární francouzský premiér Manuel Valls dostal tento víkend pořádný políček. V prvním kole socialistických primárek skončil překvapivě až druhý za svým vyzývatelem Benoitem Hamonem.

Ruské ženy oživují pohanské tradice

Moskva - "Koňská hlava značí muže," říká Jekatěrina Kostrikinová sledující teplý vosk, jak tuhne ve sklenici studené vody. V jejím moskevském bytě se několik kamarádek snaží poznat svou budoucnost za pomoci pohanských tradic, píše agentura AFP.

AKTUALIZOVÁNO

Revoluce v F1 dle nového vlastníka. Boss Ecclestone po 40 letech končí

Formule 1 a Bernie Ecclectone? Spojení, které k sobě neodmyslitelně patřilo posledních 40 let. Teď je ale konec. Šestaosmdesátiletý Brit, jenž z královské motoristické třídy vytvořil miliardový byznys, potvrdil spekulace britských médií a v čele formule 1 opravdu skončil. Nový vlastník seriálu F1 Liberty Media uvedl, že Ecclestonea nahradil Chase Carey.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies