VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Senátoři: přesuňme „kamiony" na Labe

Praha –  Poslanec německého Bundestagu Jürgen Klimke, senátoři Petr Bratský a Karel Korytář, šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický a řada dalších osobností byli v podvečer pasažéry lodě Lužnice na vyhlídkové plavbě po Praze. Ústředním tématem projevů a rozhovorů bylo Labe a vyhlídky na dokončení úprav ke zlepšení jeho splavnosti.

15.9.2013 34
SDÍLEJ:

Zleva senátoři Karel Korytář, Petr Bratský, šéf ŘVC Jan Skalický a poslanec Bundestagu Jurgen Klimke.Foto: Deník

Vyjížďku pořádala česká pobočka společnosti Hafen Hamburg Marketing. Přes tento největší německý přístav proudí do regionu střední a východní Evropy většina zámořského zboží a naopak je zde možné vidět různé výrobky směřující z České republiky do Ameriky i Asie.

"Je škoda, že pouhá dvě procenta objemu zboží pro Českou republiku, které jde přes Hamburk, jsou přepravována po Labi. Zbytek putuje po silnicích a železnici a zbytečně tak zatěžuje životní prostředí. Konečně se nám v Bundestagu podařilo přijmout usnesení směřující ke zlepšení splavnosti Labe. Naším cílem je dosáhnout alespoň pětiprocentní hranice objemu zboží přepravovaného po řece," uvedl Jürgen Klimke. "Rádi bychom, aby Labe bylo splavné alespoň 320 dní v roce při dosažení plavební hloubky 160 centimetrů. Máme zkušenosti, že toho lze dosáhnout velice ekologickou cestou," doplnil.

"Naše spolupráce s německými partnery je dlouhodobá a velice přínosná. Prioritou na české straně by mělo být vybudování plavebního stupně v Děčíně," shodli se senátoři Bratský a Korytář a připomněli, že v Německu i České republice vrcholí předvolební kampaně.

Smysl a budoucnost

Až 345 dní v roce s plavební hloubkou 140 cm by mělo být Labe splavné podle Jana Skalického pověřeného řízením Ředitelství vodních cest. "Jsem velmi rád, když slyším od německé strany, že zajistí splavnost v ještě lepších parametrech, než plánujeme v Čechách. To jen potvrzuje, že doprava po Labi má smysl a budoucnost," říká na otázku, jaké stanovisko v této problematice zaujímá česká strana. Zároveň ale dodává: "Za dobu svého působení ve vedení Ředitelství vodních cest jsem již zažil pět ministrů dopravy. Stále jsme jako na houpačce – jednou investice do vodních cest ano, podruhé ne. Současný pan ministr se zdá být našim projektům nakloněn, ale blíží se volby, tak brzy uvidíme, jaké budou výsledky a co nám na vodě přinesou. Já si jen přeji, aby se už jasně řeklo vodním cestám definitivní ano, tak jak je tomu v Německu i v ostatních vyspělých státech EU," konstatoval Skalický.

Autor: Jakub Krupka

15.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 34
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragická nehoda: Na silnici z Lomnice na Kraslice zemřel člověk.
3

Tragická sobota. Na silnicích zemřelo devět lidí, letos nejvíc

Ilustrační fotografie.
4 30

Vyplašená zvěř, zničené porosty. Čtyřkolky dělají vrásky myslivcům

DOTYK.CZ

Česká agentura veze z Cannes několik cen. Za kampaň pro časopis, co už nevychází

Čím jsou pro světový film ceny americké filmové akadamie Oscar, tím je pro evropskou reklamu mezinárodní reklamní festival Cannes Lions. Koná se vždy koncem června ve francouzském letovisku Cannes a v posledních letech je na něm úspěšná česká pobočka reklamní sítě Young & Rubicam.

Ohnivé peklo v Pákistánu, nejméně 120 lidí uhořelo po vzplanutí cisterny

/VIDEO/ K tragédii došlo v Pákistánu, kde se převrátila cisterna s palivem. Následně ji zachvátil požár, který se rychle rozšířil na okolní automobily a motorky. Podle posledních informací na místě zemřelo nejméně 125 lidí. Další desítky byly s vážnými popáleninami převezeny do nemocnic. Podle záchranářů tak mohou počty obětí nadále stoupat.

Týdenní zkrat: Milionová milost

Paroubek to zkusil, Zaorálek mu to zarazil, Klaus slavil a dostal milion. I další zprávy měly katastrofický rozměr.

Na kolapsech se podílí horko, ale i alkohol. Lékaři: Omezte pobyt na slunci

Horké a dusné počasí se podepisuje i na zdravotním stavu lidí. Dopad horkých dnů na lidský organismus zaznamenávají hlavně kardiaci a "plicaři".

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies