VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Senátoři: přesuňme „kamiony" na Labe

Praha –  Poslanec německého Bundestagu Jürgen Klimke, senátoři Petr Bratský a Karel Korytář, šéf Ředitelství vodních cest Jan Skalický a řada dalších osobností byli v podvečer pasažéry lodě Lužnice na vyhlídkové plavbě po Praze. Ústředním tématem projevů a rozhovorů bylo Labe a vyhlídky na dokončení úprav ke zlepšení jeho splavnosti.

15.9.2013 34
SDÍLEJ:

Zleva senátoři Karel Korytář, Petr Bratský, šéf ŘVC Jan Skalický a poslanec Bundestagu Jurgen Klimke.Foto: Deník

Vyjížďku pořádala česká pobočka společnosti Hafen Hamburg Marketing. Přes tento největší německý přístav proudí do regionu střední a východní Evropy většina zámořského zboží a naopak je zde možné vidět různé výrobky směřující z České republiky do Ameriky i Asie.

"Je škoda, že pouhá dvě procenta objemu zboží pro Českou republiku, které jde přes Hamburk, jsou přepravována po Labi. Zbytek putuje po silnicích a železnici a zbytečně tak zatěžuje životní prostředí. Konečně se nám v Bundestagu podařilo přijmout usnesení směřující ke zlepšení splavnosti Labe. Naším cílem je dosáhnout alespoň pětiprocentní hranice objemu zboží přepravovaného po řece," uvedl Jürgen Klimke. "Rádi bychom, aby Labe bylo splavné alespoň 320 dní v roce při dosažení plavební hloubky 160 centimetrů. Máme zkušenosti, že toho lze dosáhnout velice ekologickou cestou," doplnil.

"Naše spolupráce s německými partnery je dlouhodobá a velice přínosná. Prioritou na české straně by mělo být vybudování plavebního stupně v Děčíně," shodli se senátoři Bratský a Korytář a připomněli, že v Německu i České republice vrcholí předvolební kampaně.

Smysl a budoucnost

Až 345 dní v roce s plavební hloubkou 140 cm by mělo být Labe splavné podle Jana Skalického pověřeného řízením Ředitelství vodních cest. "Jsem velmi rád, když slyším od německé strany, že zajistí splavnost v ještě lepších parametrech, než plánujeme v Čechách. To jen potvrzuje, že doprava po Labi má smysl a budoucnost," říká na otázku, jaké stanovisko v této problematice zaujímá česká strana. Zároveň ale dodává: "Za dobu svého působení ve vedení Ředitelství vodních cest jsem již zažil pět ministrů dopravy. Stále jsme jako na houpačce – jednou investice do vodních cest ano, podruhé ne. Současný pan ministr se zdá být našim projektům nakloněn, ale blíží se volby, tak brzy uvidíme, jaké budou výsledky a co nám na vodě přinesou. Já si jen přeji, aby se už jasně řeklo vodním cestám definitivní ano, tak jak je tomu v Německu i v ostatních vyspělých státech EU," konstatoval Skalický.

Autor: Jakub Krupka

15.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 34
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
1 10

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

ilustrační fotografie
14

Pro a proti: Facka jako násilí. Zrušíme fyzické tresty dětí?

Revitalizace se blíží, v Ládví zavřou obchoďák

Revitalizace prostoru náměstí u metra Ládví se blíží, začíná už na jaře a na její realizaci by mělo stačit 12 měsíců. V rámci zkrášlování prostředí zavře společnost Regata Čechy obchodní dům. Opravovat začnou za rok na jaře.

Egyptská víza budou stát více než dvojnásobek

Od příštího týdne budou egyptská vstupní víza stát více než dvojnásobek. Zdraží z původních 25 dolarů (asi 640 Kč) na 60 dolarů (asi 1530 Kč). Víza, jež umožní několik vstupů do země, budou stát 70 dolarů (asi 1790 Kč). Informovala o tom dnes agentura AP s odkazem na zdroje z egyptského letiště.

Účet za lety do Mnichova dělá 60 milionů. Letiště Brno už linku dotovat nechce

Brno – Z vlastní kapsy dotuje Letiště Brno provoz letecké linky z Brna do Mnichova. Celkem ho spojení, které využívá v průměru padesát lidí denně, stálo doposud šedesát milionů korun. Jihomoravský kraj a město Brno přitom slíbili linku podpořit celkem pětačtyřiceti miliony korun. Zatím nedali nic.

Facebook je zajatcem politiky

Baracka Obamu dostal Facebook do Bílého domu. Zdeňka Škromacha bazénková selfie z politiky vylila. Jak si politické celebrity vedou na této sociální síti?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies