VYBERTE SI REGION

Škola řeší šikanu, upozornili na ni sami žáci

ČESKÁ LÍPA - Vedení soukromé školy Klíč řeší případ šikany. Na problém upozornili tři žáci této školy naši redakci. Stali se terčem útoků svého spolužáka. Podle předchozího vyjádření ředitelky školy šlo o nepřiměřené chování jednoho žáka, který se snažil nevhodným způsobem získat přátelství a vůdčí pozici v kolektivu.

24.5.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Zkoušel to již delší dobu výhrůžkami, hrubými nadávkami a občas i silou.

Článek uveřejněný v českolipském deníku vyvolal mimořádný ohlas. S ředitelkou pokračujeme v otevřeném rozhovoru o časté problematice na našich školách.

Nevhodné chování šikanujícího žáka mělo dokonce takovou intenzitu, že nešťastní spolužáci chtěli sepsat petici, a tak zabránit nepříjemným situacím.
Svěřili se s touto myšlenkou rodičům, kteří se ihned obrátili na třídní učitelku a ředitelku školy s podezřením na šikanu.

Na návrh výchovné poradkyně školy pedagogové udělali ve třídě anonymní průzkum, ze kterého získali přesnou představu o problémech mezi dětmi.

„Průzkumem jsme zjistili , že všechny děti ve třídě mají na situaci stejný názor, takže jsme problém začali okamžitě řešit,“ řekla Deníku Ivana Honsnejmanová, ředitelka ZŠ a MŠ Klíč.


Ředitelka zavedla ihned do praxe program „Osobnostně sociální výchova“, který měla připravený až na začátek nového školního roku.
„Začali jsme komunitním kruhem a mluvili jsme o přátelství. Děti rozmlouvaly o kamarádství a jak by podle jejich představ mělo vypadat.“

„V další lekci jsme hledali odpověď na otázku, jaké podněty vyvolávají nejčastěji hádky a konflikty ve třídě,“ uvedla Ivana Honsnejmanová.
V dalších částech společných sezení dojde po rozboru situace i na praktické ukázky.

Třetí lekce je totiž připravena tak, aby si děti v modelových situacích pomocí hry v rolích ukázaly, jak řešit konfliktní situace a problémy. Této lekci bude přítomna redaktorka našeho deníku, a tak přineseme návod dětem, jak se k nepříjemnostem postavit v životě.

„Dnes už je atmosféra ve třídě o něco lepší, děti ocenily tento způsob řešení. Líbilo se jim, že hoch, který jim svým chováním ubližoval, dokázal o svém počínání otevřeně mluvit,“ dodala ředitelka.

Rozhodně není řešením vyloučit ihned konfliktního žáka ze školy nebo kolektivu, ale ukázat a naučit jeho i děti, že každá situace má řešení a jak spolu mohou znesvářené strany začít lépe komunikovat.

„Zatím jsme spolu kamarádit nezačali, potřebujeme se přesvědčit, že se spolužák vydrží chovat lépe,“ zhodnotil výsledek jeden ze šikanovaných žáků.


24.5.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Čeští vědci přišli na to, proč někteří lidé marodí častěji

Brno – Proč jsou někteří lidé náchylnější k infekcím a alergiím? Na tuto otázku možná našli odpověď vědci z Masarykovy univerzity a Fakultní nemocnice u svaté Anny v Brně. 

Pes vběhl na cizí pozemek, majitel mu ustřelil přirození. Teď jej soudí

Klatovsko – Nelehký úkol stojí před klatovským okresním soudem. Musí rozhodnout, zda je Zdeněk Skalický (53 let) nebezpečný pistolník, který ustřelil samonabíjecí pistolí psu přirození jen proto, že vběhl na jeho pozemek, nebo šlo jen o nešťastnou náhodu, když se chovatel snažil bránit své ovce před útočícím predátorem.

Hra s ohněm skončila. Rakousko to zvládlo

Berlín – Němečtí komentátoři vesměs pozitivně hodnotí výsledek rakouských voleb, kdy v nedělních volbách vyhrál kandidát Zelených Alexander Van der Bellen nad Norbertem Hoferem ze Svobodné strany Rakouska (FPÖ).

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies