VYBERTE SI REGION

Silničáře budou sledovat on-line kamery

Mladoboleslavsko - Přes internet si budete moct zjistit, kde silničáři právě jsou a co dělají.

27.11.2009 2
SDÍLEJ:

Všechny operace, které silničáři při úklidu sněhu dělají, uvidí lidé na internetu.Foto: Deník/Tomáš Ježek

Zaspali silničáři při sněhové vánici? Proč jsou silnice před vaším domem stále plné sněhu? Že by v terénu nebyl žádný sypač s radlicí na odstraňování sněhu? Otázky, kterými často řidiči doslova bombardují silničáře, už brzy nezůstanou bez okamžité odpovědi.

Systémy GPS zajistí větší kontrolu

Na webu Středočeského kraje si totiž budete moct on–line zjistit, kde se právě technika na úklid sněhu pohybuje. A nejen to. Do všech vozů, které na Mladoboleslavsku a dalších místech Středočeského kraje zajišťují zimní údržbu, byly namontovány systémy GPS. Důvod, proč se tak stalo, je podle náměstka středočeského hejtmana Robina Povšíka jednoduchý. „Jsou kraje, které údržbu komunikací realizují svými vlastními silami. Mají tedy k dispozici své zaměstnance a techniku. Kontrola nad odvedenou prací je tak vyšší, než v našem kraji, kdy našim deseti dodavatelům zadáváme práci,“ uvedl pro Deník Povšík.

Podle náměstka hejtmana tak není vždy stoprocentní kontrola nad tím, v jaké míře dodavatelé odvádějí svoji práci. Ještě v minulém roce se totiž všechny tyto údaje zapisovaly do nejrůznějších sešitů.

Nevěděli, kde jsou

Na některých cestmistrovství tak podle Povšíka mnohdy ani nevěděli, jestli jednotlivá vozidla vůbec do terénu vyjela a kde se právě pohybují. To všechno se má změnit díky systému GPS. Navíc to všechno budou moct sledovat i lidé prostřednictvím internetu.

Každé vozidlo je podle Tomáše Kůdely z firmy ECS Invention vybaveno jakousi „černou skřínkou“. „Tato jednotka má několik úloh. Jedna z nich je ta, že obsahuje GPS přijímač,“ řekl Kůdela s tím, že v dnešní době je možné lokalizovat vozidlo s přesností na tři metry, což je pro tuto aplikaci naprosto dostačující.

Všechno na web

Komunikační část jednotky využívá k přenosu informací telefonních sítí, prostřednictvím kterých se shromážděná data předávají on–line na datový server. Kromě toho, že „černá skříňka“, sbírá informace o poloze silničářské techniky, eviduje i to, co vozidlo vykonává za operace. Datová jednotka tak například získává informace o hustotě posypového materiálu, aplikované právě na komunikaci. „Další vstup může registrovat to, zda je použit pluh, řekl Kůdela.

Všechny získané informace budou k dispozici jak cestmistrům, Středočeskému kraji, tak i široké motoristické veřejnosti. Na webových stránkách tak lidé uvidí podrobnou mapu své lokality, v níž se budou pohybovat vozy starající se o úklid sněhu.

Vozidla se samozřejmě neustále pohybují, proto si prostřednictvím historie lidé navolí dobu, po kterou budou chtít vidět dráhu vozidla. Za symbolem příslušné techniky zůstane čára, různě barevná podle toho, co se na příslušné silnici zrovna provádělo.

Symbol autíčka ukazuje, kde silničářský vůz je a co všechno na silnici dělal za operace

Dozví se tak to, zda auto při jízdě jelo „na prázdno“, nebo jen sypalo, pluhovalo, případně dělalo obojí najednou. „Uvítají to jistě lidé na vesnicích. Při pohledu na internet mohou zjistit, jestli se k nim třeba neblíží sypač, nebo v kolik hodin tam byl naposledy,“ míní pracovníci správy a údržby silnic.

Jen pár týdnů

Spuštění celého systému dostupného pro veřejnost je podle Robina Povšíka, náměstka hejtmana Středočeského kraje, otázkou několika týdnů. Správa a údržba silnici Mnichovo Hradiště bude prostřednictvím tohoto systému monitorovat přes 30 vozidel zimní údržby. Díky tomu by kraj mohl ročně ušetřit až 60 milionů korun.

Systém GPS chtěl původně kraj koupit za své. V rozpočtu se počítalo s částkou osm milionů korun. Dodavatelé vůči kraji byli hodně vstřícní. Veškeré náklady totiž nesou na svých bedrech.

Autor: Tomáš Ježek

27.11.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies