VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Oteplilo se, silničáři látají ty nejhorší díry

Olomouc – Teploty, které vyšplhaly v posledních dnech nad nulu, odkrývají i díry v silnicích. Nyní je čas, kdy se objevují takzvané výmrazky neboli výtluky. Opravy jsou ale stále provizorní, ty větší začnou až zima úplně skončí.

20.2.2010 1
SDÍLEJ:

Opravy výtlukůFoto: DENÍK/Jiří Kopáč

Podle mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martiny Vápeníkové se ale teď dělají opravy jen na těch nejhorších místech, kompletnější opravy začnou dělat na jaře.

„Teploty nad nulou umožňují využít k opravám výmrazků takzvaných směsí za tepla, kterou vyrábí obalovny. Trvanlivost této opravy je delší, než u takzvané směsi za studena,“ vysvětlila Vápeníková.

Krajští silničáři však nyní výtluky stále zacelují takzvanou směsí za studena, která se využívá po celou zimu.

„Technologie spočívá v uložení potřebného množství do vyčištěného výtluku a zahutnění, výtluk se na rozdíl od letní technologie neuvádí do geometrického tvaru,“ uvedl Pavel Španner, vedoucí provozu Správy silnic Olomouckého kraje (SSOK).

Druhou, trvanlivější možností, kterou opravují silničáři ementálové cesty, je oprava recyklovanou obalovanou drtí, která se vyrábí z živičných, frézováním získaných drtí, a to za tepla, s použitím zařízení s názvem Bagela.

„Tato technologie se používá v místech, kde se vyskytuje větší množství výtluků a kdy je možné uložení v čase, který nedovolí vychladnutí směsi pod zpracovatelné hodnoty. I tuto technologii je nutné řadit do kategorie provizorních oprav,“ doplnil Španner.

Zmíněný postup však v tuto chvíli na krajských silnicích prozatím chybí.

„V této chvíli nejsou totiž otevřené obalovny, které nám ji dodávají. Je možné, že budou k dispozici už příští týden,“ vysvětlil Jan Škrabal, provozní náměstek SSOK.

To nejhorší teprve přijde

Na opravu výtluků na silnicích druhých a třetích tříd silničáři průměrně vynakládali 62 milionů korun ročně.

„V provozním plánu pro tento rok je vyhrazeno 62,5 milionů na vysprávky. Vysprávky vozovek patří mezi činnosti, které provádíme dle potřeb,“ doplnil Škrabal.

Podle něj se výmrazky nyní tvoří především na velmi vytížených chemicky ošetřovaných silnicích.

„V současné době výtluky nejsou kritické, tato situace nastane až dojde k rozmrzávání a opětovnému zamrzání vozovek a podloží silnic,“ uzavřel provozní náměstek.

Autor: Veronika Kolesárová

20.2.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nikolas Bady u Okresního soudu v Ústí nad Labem.
6 9

Před lety brutálně znásilnil malého kluka. Nyní Bady u soudu odmítá násilí

Škoda 105 L.
AUTOMIX.CZ
22

Prodejce nabízí auta ze „socíku" v super stavu. Tahle Škoda najela jen 9000 km

Nástěnkový tendr. Slovenským exministrům hrozí trest jako za vraždu

V Bratislavě stanuli před soudem dva bývalí ministři pro podezření z korupce. Hrozí jim tresty jako za vraždu.

Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů silnic

/INFOGRAFIKA/- Silničáři budou letos opravovat přes 600 kilometrů dálnic a silnic, loni se opravy týkaly 605 kilometrů. Stavební práce začnou začátkem tohoto měsíce, řekl na dnešním setkání s novináři ministr dopravy Dan Ťok. Kromě oprav bude letos zahájeno 140 kilometrů staveb nových silnic. Měla by mezi nimi být i většina z takzvaných prioritních staveb, které nedávno získaly nové posudky dopadu na životní prostředí (EIA).

Koalice navrhla vyšší přídavky na děti. Populismus, reagovala opozice

Koalice ve Sněmovně je pro zvýšení přídavků rodinám s dětmi tak, jak se na tom dohodla v únoru. Celkově jim chce přidat čtyři miliardy korun. Zvýšení, které dnes předložil předseda poslanců ČSSD Roman Sklenák, počítá se zvýšením dětských přídavků i slevy na dani za první dítě. Opozice to označila za předvolební populismus, návrhy prý mohla vláda předložit dříve.

AKTUALIZUJEME

Andrej Babiš je v Harrachově, nepřijel jen kvůli EET

/FOTOGALERIE/ Hlavním účelem cesty ministra financí Andreje Babiše do Harrachova není EET, ale zanedbané pozemky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies