Výjimečné tady není to, že děti opakují už první třídu. „Na jejich prospěchu se odráží sociální situace rodiny," řekl ředitel školy Martin Košnar.

Předlice jsou považovány za sociálně vyloučenou lokalitu, do zdejší školy ale nechodí jen místní děti. Dojíždějí do ní žáci z celého krajského města. Z 15 žáků v jedné z prvních tříd si stejnou výuku zopakují dvě děti. Další čtyři prošly první třídou napodruhé. Prospěch podle Košnara ovlivňuje přístup rodičů i sociální situace.

MATURITA JE VELKÝ ÚSPĚCH

„Je to znát na prospěchu dětí, které mají špatné rodinné zázemí. Rodiče se s nimi nepřipravují, nemají zájem o žádnou doplňkovou činnost, nenavštěvují kroužky. Nebo ta rodina má tak špatné sociální postavení, že jim nedokáže koupit ani ty základní pomůcky," vysvětlil Košnar. Takových dětí je v předlické škole víc než polovina.

Za úspěch považuje škola to, když děti dokončí po základní i některou střední školu nebo učiliště. „Nastoupí prakticky všichni, nicméně mají problém se tam udržet. Není jich moc, ale objevují se studenti, kteří potom dokáží odmaturovat, vyučí se. To potom bereme za velký úspěch," doplnil Košnar.

Předlická základní škola se snaží držet co nejmenší počet dětí ve třídách, což pedagogům umožňuje individuální přístup. Léta už má plnou kapacitu.

Pro školní rok 2016/2017 škola otevře jednu přípravnou a dvě první třídy. Kromě pedagogů ve škole působí i pět asistentů. Dětem pomáhají s výukou ve všech předmětech včetně tělocviku. Škola zároveň nabízí volnočasové aktivity a kroužky. Volný čas tak mohou školáci trávit i na místním hřišti.

Vysvědčení za ZŠ v Předlicích.Zdroj: ČTK/Libor Zavoral