Havárie se stala 8. srpna 2008. Na železniční trať ve Studénce tehdy spadl rekonstruovaný silniční most a do jeho trosek narazil mezinárodní rychlík Comenius jedoucí z polského Krakova do Prahy.
Vše o kauze Studénka čtěte ZDE.
Na místě zahynuli čtyři ženy a dva muži, další dva zranění zemřeli později. Zraněno bylo celkem 95 pasažérů a škoda přesáhla 177 milionů korun.
Celá událost se dostala také k soudu, kde podle obžaloby byla příčinou nehody souhra mnoha zanedbání a nedostatků. Výpovědi svědků i znalecké posudky poukazovaly na porušování řady předpisů.
Podle znalce Vladimíra Doležela z Dopravní fakulty Jana Pernera Univerzity Pardubice únosnost konstrukce několikanásobně přesahovala hmotnost mostu a byla tak dostatečně nosná. Příčinu zřícení je potřeba hledat jinde.
Závěrečné řeči začnou žalobce, advokáti a obžalovaní přednášet 4. září. Vyhrazený na to mají celý týden, případně ještě další dny. Následovat by mělo vynesení rozsudku.
Soud čekal na vypracování právě tohoto posudku od dopravních expertů řadu měsíců a mělo by se jednat o poslední důkaz.
„Další svědci by nám už nic dalšího neobjasnili," uvedl již dříve soudce Jaromír Pšenica. Není tak vyloučené, že další soudní jednání v Novém Jičíně bude na podzim patřit závěrečným řečem a následně by soudce mohl vynést rozsudek. Obžalováni byli tři pracovníci generálního dodavatele stavby, tedy společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava (dnešní Eurovia), pět zaměstnanců subdodavatele - firmy Bögl & Krýsl a dále pracovník Správy silnic Moravskoslezského kraje dohlížející na stavbu a jeden živnostník pracující pro subdodavatele.
Proces začal v červnu 2011.