Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Souboj o zaměstnance: firmy spouští vlastní náborové weby

Nepomáhají inzeráty ani náborové kampaně. Firmy při nízké nezaměstnanosti, která na jihu Moravy dosáhla ke konci února 6,1 procent, zkouší nové způsoby lákání zaměstnanců. Spouštějí náborové webové stránky.

20.3.2017 12
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jednou z takových je První brněnská strojírna. „Máme problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, aktuálně nám jich chybí pětačtyřicet. Proto jsme vedle našich hlavních webových stránek spustili ještě náborové,“ uvedl manažer firmy pro lidské zdroje Martin Lutonský. Podle něj má firma na náborových stránkách více prostoru pro popis nabízených pozic a vysvětlení nabídky benefitů.

Web pro uchazeče o práci má i brněnský výrobce mikroskopů Tescan. „Naše výrobky vyvážíme do celého světa, ale zaměstnance hledáme tady v Brně. Přišlo nám proto logické stránky rozdělit. První měsíce od spuštění dokazují, že to byl dobrý nápad,“ uvedl specialista online marketingu Tescanu Karel Figlár.

Čtěte také: Antonín Randa o kardinálu Vlkovi: Těšil se na setkání s Hospodinem

Oddělení hlavních firemních internetových stránek od části pro uchazeče o práci je dobré i podle personalisty a manažera Kariérního centra Masarykovy univerzity Martina Bažíka. „Každá z těchto stránek obecně cílí na jinou skupinu lidí. Zatímco na hlavních stránkách chce firma především komunikovat se svými zákazníky a nabídnout jim své produkty, na náborových může zvolit úplně jiný způsob komunikace k nalákání potenciálních zaměstnanců. Jde o novinku, která se začíná prosazovat v poslední době. Firmy se tím také snaží odlišit od konkurence,“ potvrdil nový trend Bažík.

Podle Bažíka se při současném nedostatku zaměstnanců proměňuje nejen způsob prezentace firem, ale také samotné přijímání lidí. „Základ, tedy pohovory a případně i assesment centra jsou stále stejná, firmy ovšem postupně snižují svoje požadavky. Základ je stále jazyk, ale zatímco třeba v oblasti znalostí dříve společnosti vyžadovaly i praxi, teď jsou rádi i jen za základní znalosti v oboru, který potřebují,“ doplnil.

Kromě snižování požadavků na zaměstnance se firmy snaží lidi přetahovat i od konkurenci. „Zjistili jsme, že jen čtvrtina lidí hledá aktivně práci. Zbylí čekají, až s čím je firmy osloví a co nabídnou. Úspěšně tak mohou obsadit své pracovní pozice ty společnosti, které dokážou upoutat pozornost a přesvědčit zaměstnance, aby pracoval právě pro jejich společnost. S tím je však spojeno mnoho výhod, které musí zaměstnavatel zaměstnanci nabídnout, včetně vyššího platu,“ vysvětlila obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting Martina Látalová.

Přečtěte si: Když Babiš příjmy nevysvětlí, KDU-ČSL čeká dohodovací řízení

Autor: Michal Rapco

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

BMW M5.
38

BMW představilo nejvýkonnější M5. Má 600 koní a pohon všech kol

Adam Matouš z Předlic má malé zemědělské hospodářství a někdo mu bezdůvodně tráví zvířata.
8

Mladému chovateli z Předlic zabili lidé už desítky zvířat

AKTUALIZOVÁNO

V Mostě vznikne třípatrové 3D bludiště s rozhlednou. Podívejte se

Mostecká radnice zveřejnila studii 3D bludiště v parku Šibeník. Bude mít i vyhlídkovou věž vysokou 26 metrů.

Evropu drancují lupiči sladkostí. Ve Švédsku ukradli čtyři tuny Ferrera

Řidič kamionu s nákladem čokoládových pochoutek spal na odpočívadle v jižním Švédsku. Hbití zloději zatím z návěsu „vymístili“ čtyři tisíce kilogramů nejrůznějších výrobků známé italské značky Ferrero.

Den D se přiblížil. Ve čtvrtek se rozhodne o osudu OKD

Už ve čtvrtek se sejdou věřitelé společnosti Ostravsko-karvinské doly, která je od loňského května v insolvenci, aby rozhodli o osudu největší těžební firmy v zemi a tím i budoucnosti jejích zaměstnanců.

Hrad Rychmburk zdobí střecha z keramických tašek

Rekonstrukce historické památky je choulostivá záležitost a klade vysoké nároky na projektanty i řemeslníky. Podívejte se, jak obdivuhodně se povedla nová střecha gotického hradu Rychmburk na Chrudimsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení