VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Souboj o zaměstnance: firmy spouští vlastní náborové weby

Nepomáhají inzeráty ani náborové kampaně. Firmy při nízké nezaměstnanosti, která na jihu Moravy dosáhla ke konci února 6,1 procent, zkouší nové způsoby lákání zaměstnanců. Spouštějí náborové webové stránky.

20.3.2017 12
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Jednou z takových je První brněnská strojírna. „Máme problém sehnat technicky vzdělané zaměstnance, aktuálně nám jich chybí pětačtyřicet. Proto jsme vedle našich hlavních webových stránek spustili ještě náborové,“ uvedl manažer firmy pro lidské zdroje Martin Lutonský. Podle něj má firma na náborových stránkách více prostoru pro popis nabízených pozic a vysvětlení nabídky benefitů.

Web pro uchazeče o práci má i brněnský výrobce mikroskopů Tescan. „Naše výrobky vyvážíme do celého světa, ale zaměstnance hledáme tady v Brně. Přišlo nám proto logické stránky rozdělit. První měsíce od spuštění dokazují, že to byl dobrý nápad,“ uvedl specialista online marketingu Tescanu Karel Figlár.

Čtěte také: Antonín Randa o kardinálu Vlkovi: Těšil se na setkání s Hospodinem

Oddělení hlavních firemních internetových stránek od části pro uchazeče o práci je dobré i podle personalisty a manažera Kariérního centra Masarykovy univerzity Martina Bažíka. „Každá z těchto stránek obecně cílí na jinou skupinu lidí. Zatímco na hlavních stránkách chce firma především komunikovat se svými zákazníky a nabídnout jim své produkty, na náborových může zvolit úplně jiný způsob komunikace k nalákání potenciálních zaměstnanců. Jde o novinku, která se začíná prosazovat v poslední době. Firmy se tím také snaží odlišit od konkurence,“ potvrdil nový trend Bažík.

Podle Bažíka se při současném nedostatku zaměstnanců proměňuje nejen způsob prezentace firem, ale také samotné přijímání lidí. „Základ, tedy pohovory a případně i assesment centra jsou stále stejná, firmy ovšem postupně snižují svoje požadavky. Základ je stále jazyk, ale zatímco třeba v oblasti znalostí dříve společnosti vyžadovaly i praxi, teď jsou rádi i jen za základní znalosti v oboru, který potřebují,“ doplnil.

Kromě snižování požadavků na zaměstnance se firmy snaží lidi přetahovat i od konkurenci. „Zjistili jsme, že jen čtvrtina lidí hledá aktivně práci. Zbylí čekají, až s čím je firmy osloví a co nabídnou. Úspěšně tak mohou obsadit své pracovní pozice ty společnosti, které dokážou upoutat pozornost a přesvědčit zaměstnance, aby pracoval právě pro jejich společnost. S tím je však spojeno mnoho výhod, které musí zaměstnavatel zaměstnanci nabídnout, včetně vyššího platu,“ vysvětlila obchodní ředitelka personální agentury Advantage Consulting Martina Látalová.

Přečtěte si: Když Babiš příjmy nevysvětlí, KDU-ČSL čeká dohodovací řízení

Autor: Michal Rapco

20.3.2017 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Monalisa Perezová a Pedro Ruiz.
8

Žena střelila přítele do hrudi. Pár chtěl zvýšit sledovanost svého blogu

Bývalá jihokorejská prezidentka Pak Kun-hje.
6 11

KLDR nařídila popravit někdejší jihokorejskou prezidentku

Římu došla trpělivost, za koupání ve fontáně pokuta až 12 tisíc. A v Česku?

/VIDEO/ Léto je v plném proudu. Lidé se chystají na dovolené a i počasí napříč Evropou výletníkům přeje. V Paříži dokonce kvůli tropickým teplotám vyhlásili nouzový stav. Turisté tak při vysokých teplotách hledají útočiště především v útrobách památek či u fontán. Jenže takové osvěžení může nakonec přijít pěkně draho.

Aktivista Franc: Bez tlaku občanské společnosti by protikorupční zákony nebyly

/ROZHOVOR/ Iniciativa Rekonstrukce státu bude už brzy bilancovat své více než čtyřleté snažení. Jejím cílem bylo lobbovat za zákony, které mají největší protikorupční potenciál. Deník o nich hovořil s jednou z nejvýraznějších tváří iniciativy Pavlem Francem.

AKTUALIZOVÁNO

Skandál v Austrálii. Policie obvinila kardinála Pella ze zneužívání dětí

Církev čelí nepříjemné aféře. Australská policie viní hlavního finančního poradce papeže Františka, kardinála George Pella ze sexuálního zneužívání dětí. Toho se měl dopustit v 70. letech.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies