VYBERTE SI REGION

Soud začal řešit spor Rittiga s vydavatelem Blesku

Praha - Společnost Ringier Axel Springer vydávající deník Blesk i někdejší šéfredaktor listu Pavel Šafr odmítli návrh na smír ze strany lobbisty Iva Rittiga. Ten je zažaloval kvůli článkům s tvrzeními, že u Rittiga skončila část peněz z předražených jízdenek vyrobených pro pražský dopravní podnik. Rittig po nich požaduje celkem 1,1 milionu korun. Jeho žalobu dnes začal řešit pražský městský soud, který bude ve sporu pokračovat 12. června.

25.3.2015
SDÍLEJ:

Lobbista Ivo Rittig.Foto: čtk

Žaloba se týká osmi článků z přelomu let 2011 a 2012. „Články obsahují nepravdivá a difamující tvrzení, která jsou způsobilá značnou měrou zasáhnout do práva na ochranu osobnosti žalobce, zejména do práva na ochranu občanské cti a lidské důstojnosti," napsal Rittig v žalobě, kterou má ČTK k dispozici. Podle něj proti němu Blesk vytvářel déletrvající kampaň. Kromě peněz Rittig požaduje také omluvu a smazání článků, které jsou na internetu.

Jeho právník Vladislav Jirka poslal tento týden vydavatelství i bývalému šéfredaktorovi návrh na smír, v němž chtěl pouze omluvu. Obě žalované strany to ale odmítly s tím, že považují nároky za nedůvodné. Rittig je podle nich osobou veřejného zájmu, protože se stal „politickým" podnikatelem, který musí být na kritiku připraven.

Články nepovažují za nepravdivé. „Žalobce se snaží navodit dojem, že se jako ctihodná osoba stal obětí mediálního lynče," podotkl u soudu jejich advokát Jakub Hájek.

Několik soudních sporů

Lobbistovi vadí například zprávy s titulkem „Koupili jste si jízdenku? I vy jste přispěli Rittigovi na tohle!"či „Kmotr lítá v jízdenkách: koupil si za ně tryskáč!". Blesk mimo jiné napsal, že „z každé předražené jízdenky doputovalo k tomuto zbohatlíkovi 17 haléřů". V jednom z komentářů také o Rittigovi mluvil jako o „monackém občanovi a českém vychcánkovi".

Lobbista vede několik soudních sporů s médii. Podle nepravomocného rozsudku uspěl s žalobou na vydavatelství Economia, které se musí omluvit za článek „Razie proti kmotrům". Česká televize se zase podle pravomocného rozsudku musí ve svém zpravodajském pořadu Události veřejně omluvit za odvysílané tvrzení, že policie zajistila v jeho firmách 150 milionů korun a desítky kilogramů zlata. Soudy však v těchto případech zamítly jeho finanční nároky na odškodné.

Pražský dopravní podnik v jízdenkové kauze figuruje jako poškozený. Firma v minulosti uzavřela smlouvu na výrobu jízdenek s tiskárnou Neograph. Kontrakt podle obvinění zprostředkovala firma Cokeville Assets z Panenských ostrovů. Tuto společnost, které prý tiskárna odváděla peníze z každé jízdenky, zastupoval Rittigův obchodní partner Peter Kmeť. Vyšetřovatelé tvrdí, že Neograph prostřednictvím někdejšího jednatele tiskárny Jana Janků fakticky řídili Rittig a jeho právníci David Michal a Marek Stubley. Všichni obvinění jsou stíháni na svobodě, hrozí jim tři až osm let vězení nebo propadnutí majetku.

Autor: ČTK

25.3.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

POHLEDEM DENÍKU: Zeman a jeho lidé. Co se děje na Hradě?

Odchod vrchního protokoláře Jindřicha Forejta spustil lavinu otázek ohledně toho, jak to vlastně na Pražském hradě chodí.

Mikuláše, anděla a čerta na Slovensku zadržela policie

Bratislava - Tři sourozence převlečené za Mikuláše, anděla a čerta zadržela v západoslovenské Skalici policie. Bratr a jeho dvě sestry v kostýmech měli neobvykle rozdělené role: zatímco Mikuláš koledoval, anděl kradl, informovala slovenská média.

Šedesátiletá řidička smetla před semafory dítě, je těžce zraněné

Česká Třebová - Vážná nehoda se stala ještě za bílého dne uprostřed České Třebové. Auto zde srazilo dítě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies