VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Soud zamítl žalobu miliardáře Babiše na vydavatele deníku Blesk

Praha - Miliardář Andrej Babiš neuspěl se svojí žalobou na vydavatele deníku Blesk, společnost Ringier Axel Springer. Podle podnikatele o něm Blesk zveřejnil celkem 15 nepravdivých tvrzení. Požaduje proto v deníku zveřejnění svých odpovědí, finanční náhradu ani omluvu nechce. Soudkyně Jaroslava Lobotková ale dnes jeho žalobu zamítla, text odpovědí prý po formální stránce neodpovídá tiskovému zákonu.

1.7.2013 5
SDÍLEJ:

Andrej BabišFoto: čtk

Verdikt není pravomocný, Babišovi právníci se chtějí odvolat.

Předmětem Babišovy žaloby jsou články, které Blesk uveřejnil loni v dubnu. Majiteli zemědělsko-potravinářsko-chemické skupiny Agrofert vadí tvrzení jako: „Babiš odírá lidi", „Babiš dostává od státu 10 milionů korun denně", „Babiš je viník dražšího česneku nebo třeba brambor" či „Milovník zvířat Babiš: Nabízí pochoutku z týraných hus…!"

Publikovaná tvrzení podle žaloby vyvolávají dojem, že podnikatel jedná zavrženíhodným, nepoctivým a nemorálním způsobem, což se údajně zásadním způsobem dotýká jeho občanské cti a důstojnosti. Žaloba prý všechna tvrzení vyvrací a uvádí na pravou míru.

Podle Lobotkové je rozpor mezi tím, co Blesk napsal, a jaký text odpovědi chce Babiš zveřejnit. „Já se skutečně domnívám, že ani po obsahové stránce ten návrh textu uveřejnění odpovědi spolu nekorespondují," uvedla soudkyně. Jako příklad dnes podrobněji rozebrala pouze jedno z tvrzení. „Těch jednotlivých citací ze tří článků je celá řada, v písemném odůvodnění odůvodním všechny," dodala Lobotková.

Babiš nedávno koupil mediální skupinu MAFRA

V médiích se přitom nedávno objevily spekulace, že Babiš chce tuzemskou pobočku Ringieru koupit. Nakonec však před několika dny oznámil, že koupil mediální skupinu MAFRA, která vydává celostátní deníky Mladá fronta DNES a Lidové noviny a která provozuje řadu dalších médií.

Podnikatel vlastní také vydavatelství AGF Media, které od loňska vydává týdeník 5 + 2 dny. V dubnu navíc koupil od společnosti Economia, kterou vlastní další miliardář Zdeněk Bakala, vydavatelství Ecopress, jež na Slovensku vydává Hospodárske noviny a další odborné tituly.

Babišův Agrofert je jedničkou tuzemského zemědělsko-potravinářského sektoru a dvojkou chemického průmyslu. Se svými 28.000 zaměstnanci patří k největším zaměstnavatelům. Předloni firma vstoupila také do odvětví lesnictví a dřevařství. Babiš stojí v čele politického hnutí ANO, které se chystá na parlamentní volby v příštím roce.

Autor: ČTK

1.7.2013 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Pavel Bělobrádek.
16 8

Bělobrádek: Minimální mzdu dramaticky zvedat nebudeme

Auta OBSE, Ukrajina
AKTUALIZOVÁNO
50 9

Auto mise OBSE na Ukrajině najelo na minu. Řídil Čech. Jeden mrtvý

AKTUALIZUJEME

Volby ve Francii ONLINE: obrovský zájem voličů, měl by pomoci Macronovi

Lid Francie hlasuje v prvním kole voleb, je o ně bezprecedentní zájem. Ve volebních místnostech se tvoří fronty, jaké nebyly k vidění posledních 36 let. V 17:00 mělo odvoleno již 69% voličů. Podle politilogů to pomůže centristovi Emanuelu Macronovi. V desítkách evropských měst se demonstruje na podporu EU, tedy proti Le Penové. Favoritce voleb se povedl lapsus - nestihla zaslat své plakáty do volebních místností v zahraničí.

Co s korunou po intervencích? Zavedení eura je v kurzu

Po uzavření intervencí se mezi politiky i byznysmeny otevírá otázka přijetí eura. Je prioritou i pro Svaz průmyslu a dopravy. Česko se při svém vstupu do EU zavázalo euro přijmout. Proti zavedení evropské měny je ministr financí Andrej Babiš.

Rektora ČVUT chtějí senátoři odvolat, ohradil se proti nim

Rektor Českého vysokého učení technického (ČVUT) v Praze Jan Konvalinka se ohradil proti nařčením členů Akademického senátu školy, kteří tento týden podali návrh na jeho odvolání. Reaguje v něm na deset bodů, které čtyři senátoři uvedli jako motiv pro jeho odvolání. Převažují v nich důvody týkající se napjatého hospodaření univerzity. Podle Konvalinky nejsou tvrzení pravdivá.

Akce Kulak, pak samota, vypráví pamětnice

Ze třiaosmdesátihektarového statku v Mistříně na Hodonínsku se museli přestěhovat za jeden den. V roce 1951 jim ho totiž vzali komunisté při akci Kulak. Při ní zabavovali majetek všem velkým statkářům, aby vytvořili státní hospodářství. „Bylo nás devět. Vojáci nás převezli na samotu u Jestřabice na Kroměřížsku, která měla jen jednu místnost," vzpomíná šestaosmdesátiletá Eliška Kolečkářová na dobu, kdy jí bylo osmnáct let. Jejího otce letos hodonínský okresní soud rehabilitoval a očistil jeho jméno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies