VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Za srážku vlaků v Praze mohla asi lidská chyba

Praha - Sobotní srážku rychlíku, jedoucího z Brna do Prahy, a posunující se lokomotivy na nádraží ve Vršovicích,zřejmě způsobilo lidské selhání.

15.3.2009 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
19 fotografií

Sobotní srážku rychlíku, jedoucího z Brna do Prahy, a posunující se lokomotivy na nádraží ve Vršovicích, zřejmě způsobilo lidské selhání. Nikdo nebyl naštěstí zraněn. Podle prvních odhadů si nehoda vyžádala škody ve výši okolo dvou milionů korun. Foto: DENÍK/Jiří Sejkora

O velkém štěstí mohou hovořit desítky cestujících, kteří seděli v v rychlíku 874 směrem z Brna do Prahy. Do toho v sobotu podvečer narazila na nádraží v Praze-Vršovicích posunující se lokomotiva.

Na místo ihned dorazily desítky policistů, záchranářů a hasičů. Zasahovaly i dva vrtulníky. Naštěstí ale nikdo nebyl zraněn. Nehoda si vyžádala celodenní omezení provozu. Ztrátu odhadují České dráhy na dva miliony korun. „Odhadujeme, že způsobená škoda na lokomotivě a rychlíku je 1,5 milionu korun a na výhybce a kolejích dalšího půl milionu. Vyšetřování dosud nebylo ukončeno, ale s největší pravděpodobností se jednalo o selhání lidského faktoru,“ vysvětluje příčinu události tiskový mluvčí Drážní inspekce Zdeněk Neusar.

Důkladná prohlídka

Inspektoři ale dosud nevyloučili ani druhou přičinu nehody, kterou by mohla být technická závada na lokomotivě. Ta by měla být proto v nejbližších dnech podrobena komisionální prohlídce.

Příčinu celé události prověřují i policisté, kteří čekají taktéž na výsledky znaleckých posudků. „Případ je prošetřován jako trestný čin obecného ohrožení. Pachateli hrozí 8 až 15 let odnětí svobody,“ řekla Deníku tisková mluvčí pražských policistů Iva Knolová.

Okamžitá opatření učinily i České dráhy, které do uzavření případu suspendovaly strojvedoucího lokomotivy. „Jedná se o standardní postup. Strojvedoucí lokomotivy byl do ukončení vyšetřování zbaven odborné způsobilosti. To ale neznamená, že je vinen,“ sdělil tiskový mluvčí Českých drah Radek Joklík.

České dráhy rovněž počítají s kompenzací škod cestujícím, kteří se kvůli nehodě nemohli přepravovat. „V podobných případech proplácíme lidem automaticky jízdné,“ uzavírá Joklík. Veškeré informace mohou cestující získat na lince Kontaktního centra ČD 840 112 113.

V současnosti ještě stále pokračují ve Vršovicích práce na odstranění následků. Dálková doprava je stále odkloněna přes Libeň. České dráhy ale počítají, že do večera se provoz na nádraží ve Vršovicích vrátí k normálnímu provozu.

Autor: Jana Kočvarová

15.3.2009 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:
Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies