VYBERTE SI REGION

Podzemní stanice Opera bude možná dopravním uzlem Prahy

Praha -Hlavní nádraží, jehož rekonstrukce skončí v roce 2011, se možná v budoucnu dočká mnohem většího dopravního významu než má nyní.

14.3.2008 3
SDÍLEJ:

POD ZEM. Nová stanice pro regionální dopravu pod Hlavním nádražím by mohla být moderním dopravním terminálem s přímou návazností na metro. Překážkou ale patrně budou extrémně vysoké náklady./Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Martin Divíšek

Deník má k dispozici dokument, který podrobně popisuje podnět Prahy 1. Ta chce prosadit do připravovaného územního plánu, aby v hloubce 27 metrů pod hlavním nádražím mohla v budoucnu vzniknout další železniční stanice, která má zatím pracovní název Opera.

Odjížděly by z ní regionální a městské železniční linky, při čemž směrem na Smíchov by trasa vedla nově vybudovanými tunely. Vstup do nádraží by se předpokládal ze směru Negrelliho viadukt a Hrabovka.

Souhlas s výhradami

„V případě zaústění tratí regionální dopravy pod hlavní nádraží je možné uvažovat o zřízení moderního dopravního terminálu s přímou návazností na metro a v alternativě na tramvajovou dopravu. Návrh vedení trati tunely na Smíchov řeší také problémy náhrady železničního mostu na Výtoni, který je v současné době dožilý,“ píše se v materiálu.

Podle reakcí zastupitelů i odborníků se zdá, že tento podnět má šanci se do územního plánu skutečně dostat. Jeho realizace však může zhatit velká finanční náročnost.

Projekt za desítky miliardy korun

„Tento projekt železnice pod zemí je zajímavý, ale stálo by to desítky miliard korun. Železniční dopravu lze efektivně vést i na pražském povrchu,“ uvedl radní pro životní prostředí Petr Štěpánek. Dopravní odborník Petr Moos upřesnil, že nový kilometr železničního tunelu stojí až dvě miliardy.

Nové stanice, tunely a tratě

„Je to pouze podnět pro širokou diskusi veřejnosti i odborníků,“ sdělila ambice podnětu architektka Jaromíra Eismannová z odboru územního rozvoje Prahy 1.

České dráhy o návrhu vědí a líbí se jim. Jsou však k němu zároveň skeptické kvůli finanční náročnosti. „Došlo by k zrychlení a zkvalitnění dopravy v Praze. Na druhé straně musíme však být realisté. Stálo by to hodně miliard, musely by se budovat nové stanice, tunely a tratě,“ sdělil mluvčí dopravce Ondřej Kubala.

Autor: Jan Puci

14.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Bunkr Waltrovka.
31

OBRAZEM: Výstavba v Praze odhalila opuštěné bunkry

Hostinec U Brabců.
2 11

Hostinec U Brabců se možná vyhne demolici, Praha 9 ho chce odkoupit

VIDEO: Bezva finta? Řidiče načapali se „schovávací“ SPZ

Možná jste si taky někdy chtěli připadat jako James Bond, jehož otáčecí SPZ na autě se stala legendární vychytávkou. Podobné pocity nedávno zažíval jistý řidič z americké Floridy. I když… Vlastně se chtěl jen vyhnout placení mýtného.

Na Moravě se budou tvořit sněhové jazyky, v Čechách hrozí silný mráz

Praha - Na většině území Moravy se mohou do středečního večera tvořit od středních poloh sněhové jazyky, vedle toho na východě a severovýchodě Čech hrozí v noci na středu silný mráz. Teploty tam mohou spadnout pod minus 12 stupňů Celsia. Informoval o tom dnes Český meteorologický ústav (ČHMÚ). Podle něj bude mrznout v celém Česku ale minimálně do konce týdne.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies