VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Česko musí zaplatit 301 milionů. Babiš chce vědět, kdo je odpovědný

Praha - Česká republika zaplatí po prohraném sporu s firmou Volkswagen 301 milionů korun kvůli nezákonnému vypořádání dluhů po prodeji Škody Auto. Uvedly to dnešní Lidové noviny (LN), podle nichž dal ministr financí Andrej Babiš (ANO) minulý týden příkaz k proplacení sumy. Formálně podle deníku za vzniklý dluh odpovídá státem vlastněná společnost Prisko, jejíž jméno je zkratkou privatizace mladoboleslavské automobilky, kterou v roce 1991 získal právě německý koncern Volkswagen.

28.7.2014 27
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Původně prý dlužná částka vůči Volkswagenu činila 150 milionů, kvůli chybným smlouvám, vleklým soudním sporům a nákladům na právníky se však zvýšila.

Volkswagen v letitém sporu tvrdil, že ho Česko při privatizaci automobilky ochudilo o stovky milionů korun. LN popisují počátky sporu - v polovině 90. let se podle nich Prisko a Volkswagen domluvily na tom, že budou spolupracovat na vymožení 676 milionů korun od Motokovu, který Škodě dlužil. Prisko mělo nárok na 55,4 procenta dlužné částky, Volkswagen na zbytek. Prisko však prý závazek nerespektovalo a v roce 1997 se s Motokovem vyrovnalo, aniž dalo německé firmě vědět. Volkswagen následně věc žaloval, případ řešily český a rakouský soud a také rozhodčí soud. Městský soud v Praze podle LN řízení zastavil, u rozhodčího soudu Volkswagen vyhrál a ČR prý prohrála letos v dubnu i u rakouského soudu.

Nikdo to neřešil

Ministr financí Babiš řekl, že zjišťuje, kdo konkrétně je za "zpackaný případ" odpovědný, míní ale, že je to "skandál bývalých ministrů financí, že to před tím nikdo neřešil". Jen za právní služby musel podle Babiše stát vydat přes 65 milionů korun.

Mladoboleslavská Škoda Auto je tahounem českého exportu a dlouhodobě patří k nejvýkonnějším českým průmyslovým firmám. Firma bývá dávána za příklad úspěšné privatizace. Někdejší předlužená a stagnující automobilka se po začlenění do německého koncernu změnila v prosperující firmu. Letos by Škoda Auto měla poprvé prodat přes milion vozů a výroba v ČR má překročit rekordních 600.000 aut. Do roku 2018 chce Škoda prodávat 1,5 milionu aut ročně. Počet kmenových zaměstnanců skupiny se loni snížil o 2,4 procenta na 25.758 lidí.

Autor: ČTK

28.7.2014 VSTUP DO DISKUSE 27
SDÍLEJ:
Když Essie Bartelsová z Ghany přijela do Spojených států, rozhodla se, že tradiční západoafrické pokrmy představí celému světu
2

Ghanská kuchařka seznamuje USA s africkou gastronomií

Oskar Hollywood

USA a Turecko nepustí na Oscary syrského filmaře

FOTO: Masopustní maškary vozil v Homoli speciální autobus

Homole u Panny - Sobota byla v obci Homole u Panny ve znamení masopustního veselí. Specifikem místních oslav byl speciální autobus, který převážel účastníky po jednotlivých částech obce.

Rychlobruslařka Erbanová je druhá na pětistovce

Rychlobruslařka Karolína Erbanová vstoupila do mistrovství světa ve sprintu v Calgary druhým místem v závodě na 500 metrů. V čele je favorizovaná Japonka Nao Kodairová, která jako jediná zajela čas pod hranici 37 sekund. Čtyřiadvacetiletá česká reprezentantka si časem 37,06 vytvořila nový osobní rekord.

Šafářová si v Budapešti zahraje finále dvouhry. Osmý titul v kariéře je blízko

Budapešť - Tenistka Lucie Šafářová porazila v semifinále turnaje v Budapešti Němku Carinu Witthöftovou 6:4, 6:3 a poprvé od loňského triumfu v Praze ve Stromovce si zahraje finále dvouhry. Brněnská rodačka bude usilovat o osmý titul v kariéře.

Andrej Babiš: Havel měl u nás zavést prezidentský systém

Hnutí ANO se chystá na sněmovní volby, v sobotu a neděli si zvolí nové vedení a brzy už také představí svou vizi rozvoje České republiky v příštích dvaceti letech. Jeho předseda Andrej Babiš v rozhovoru s Deníkem tvrdí, že Česko by se mělo inspirovat v zahraničí a vzít si z něj to nejlepší – americký většinový systém, švýcarskou přímou demokracii a německý parlamentní jednací řád.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies