VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: V Šumperku stěhovali osmdesátitunový most

Šumperk - Přemístění soupravy o váze přes 78 tun zkomplikovalo situaci na hlavním silničním tahu mezi Mohelnicí a Šumperkem, dopravu usměrňovali policisté.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Šumperkem projel osmdesátitunový mostFoto: DENÍK/Hana Kubová

Sto dvacet let starou ocelovou mostní konstrukci začaly dva jeřáby nakládat v neděli časně ráno. Plánovaný odjezd z Moravičan byl v deset dopoledne, ale souprava se rozjela o více než hodinu později.

„Protáhlo se nakládání, ale zpoždění není dramatické,“ řekl včera dopoledne Gustav Hodek z firmy Sart, která zajišťovala přepravu neobvyklého nákladu.

Krátce před polednem na silnici z Moravičan vyrazil kolos o délce sedmatřicet metrů a šířce šest a půl metru. Jedoucí most nebylo možné předjet a v některých úsecích bylo také nemožné míjení v protisměru.

„Při průjezdu nákladu nebyly zásadní komplikace, nenastal ani žádný dopravní kolaps. Někteří řidiči museli chvíli počkat, ve vesnicích policisté auta posílali po objížďkách,“ sdělil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň. Dopravu řídili policisté z jednotlivých obvodních oddělení i dopravního inspektorátu.

Do Šumperka ocelový kolos dorazil kolem druhé hodiny odpolední a projel centrem města. Kvůli rozměrům totiž nemohl projet rondelem u Hypernovy, vůz sjel již na prvním kruhovém objezdu a pokračoval po Zábřežské a Vančurově ulici. Na hlavní tak se dostal po projetí rondelu u umělecké školy. Světelnou křižovatku ale náklad musel projet rovně, pak následovala otáčka na ploše u uhelných skladů a náklad mohl pokračovat na místo určení.

Příprava na stěhování mnohatunového kolosu trvala dva týdny. Bylo třeba nejdříve projet celou trať a důkladně poměřit všechna problematická místa, kam by se náklad nemusel vejít.

„Limitující je především výška, šířka jen v některých úsecích. Problematických míst bylo několik, například se jednalo o průjezd Šumperkem. Hned v Mohelnici jsme se museli vyhnout podjezdu. Tento náklad je opravdu extrém, zatím jsme nic většího nepřepravovali,“ řekl Gustav Hodek.

Starý most, který vedl přes řeku Třebůvku, byl dominantou Moravičan od roku 1888. Vyrobila ho firma bratří Kleinů v sobotínských železárnách. Oblouky v parabolickém tvaru jsou ve vrcholu sepnuty třemi železnými svorníky. V polovině sedmdesátých let prodělala poškozená konstrukce opravu, ale dnes už je opět v havarijním stavu. Most je navíc příliš úzký. Moravičanský most je v regionu poslední, po kterém se jezdilo. To také rozhodlo o jeho čestném místě v budované muzejní expozici.

Autor: Hana Kubová

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Technopárty Czarotek ve Vysoké Peci u Jirkova
AKTUALIZOVÁNO
3 58

Mladý muž zemřel na technopárty Czarotek u Jirkova

Tradiční výstava Zahrada.
13

Tradiční výstava Zahrada může být letos poslední. Kvůli EET

Vzkaz Česku? Jednání na vlastní pěst je jen iluzí, upozornil Tusk

Předseda Evropské rady Donald Tusk označil dnešní mimořádný summit Evropské unie kvůli schválení tzv. vodítek pro brexit za nejdůležitější v jeho dosavadním životě. Samotné schvalování trvalo jen čtyři minuty.

Učitel nic nespáchal, zato hajlující romský žák má problém. I jeho rodina

Učitel plánické základní školy Dušan Kučera, který neunesl hajlování třináctiletého romského žáka a vystartoval na něj, se nedopustil žádného trestného činu ani přestupku. K tomu závěru došla klatovská policie.

AKTUALIZOVÁNO

Češi ovládli divokou přestřelku. Švédům nasázeli osmičku a slaví prvenství

Ve svém druhém vystoupení na Carlson Hockey Games vyhrál národní tým České republiky v báječném utkání nad Švédskem 8:4 a s předstihem si zajistil prvenství v turnaji. V neděli se rozloučí s diváky na jihu Čech zápasem s Ruskem (18.30).

Turecko odstřihlo Turky od Wikipedie. Prý ohrožuje bezpečnost země

Celosvětově veřejná encyklopedie představuje prý mimořádné nebezpečí pro turecký stát. Vláda tak zablokovala uživatelům internetu tuto adresu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies