VYBRAT REGION
Zavřít mapu

OBRAZEM: V Šumperku stěhovali osmdesátitunový most

Šumperk - Přemístění soupravy o váze přes 78 tun zkomplikovalo situaci na hlavním silničním tahu mezi Mohelnicí a Šumperkem, dopravu usměrňovali policisté.

5.4.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií

Šumperkem projel osmdesátitunový mostFoto: DENÍK/Hana Kubová

Sto dvacet let starou ocelovou mostní konstrukci začaly dva jeřáby nakládat v neděli časně ráno. Plánovaný odjezd z Moravičan byl v deset dopoledne, ale souprava se rozjela o více než hodinu později.

„Protáhlo se nakládání, ale zpoždění není dramatické,“ řekl včera dopoledne Gustav Hodek z firmy Sart, která zajišťovala přepravu neobvyklého nákladu.

Krátce před polednem na silnici z Moravičan vyrazil kolos o délce sedmatřicet metrů a šířce šest a půl metru. Jedoucí most nebylo možné předjet a v některých úsecích bylo také nemožné míjení v protisměru.

„Při průjezdu nákladu nebyly zásadní komplikace, nenastal ani žádný dopravní kolaps. Někteří řidiči museli chvíli počkat, ve vesnicích policisté auta posílali po objížďkách,“ sdělil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň. Dopravu řídili policisté z jednotlivých obvodních oddělení i dopravního inspektorátu.

Do Šumperka ocelový kolos dorazil kolem druhé hodiny odpolední a projel centrem města. Kvůli rozměrům totiž nemohl projet rondelem u Hypernovy, vůz sjel již na prvním kruhovém objezdu a pokračoval po Zábřežské a Vančurově ulici. Na hlavní tak se dostal po projetí rondelu u umělecké školy. Světelnou křižovatku ale náklad musel projet rovně, pak následovala otáčka na ploše u uhelných skladů a náklad mohl pokračovat na místo určení.

Příprava na stěhování mnohatunového kolosu trvala dva týdny. Bylo třeba nejdříve projet celou trať a důkladně poměřit všechna problematická místa, kam by se náklad nemusel vejít.

„Limitující je především výška, šířka jen v některých úsecích. Problematických míst bylo několik, například se jednalo o průjezd Šumperkem. Hned v Mohelnici jsme se museli vyhnout podjezdu. Tento náklad je opravdu extrém, zatím jsme nic většího nepřepravovali,“ řekl Gustav Hodek.

Starý most, který vedl přes řeku Třebůvku, byl dominantou Moravičan od roku 1888. Vyrobila ho firma bratří Kleinů v sobotínských železárnách. Oblouky v parabolickém tvaru jsou ve vrcholu sepnuty třemi železnými svorníky. V polovině sedmdesátých let prodělala poškozená konstrukce opravu, ale dnes už je opět v havarijním stavu. Most je navíc příliš úzký. Moravičanský most je v regionu poslední, po kterém se jezdilo. To také rozhodlo o jeho čestném místě v budované muzejní expozici.

Autor: Hana Kubová

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
4

Oslavy, nebo poslední bitva? Čeští poslanci věří, že EU chytí druhý dech

Ilustrační foto
29

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

Experti: připlácení na péči vylepší zdraví i rozpočet státu

Čeští pacienti jsou rekordmany ve zdravotní turistice. Ke svému lékaři zajdou i dvanáctkrát za rok. Přitom Skandinávcům to stačí jen třikrát a rakouským sousedům sedmkrát. Česko to stojí zbytečných dvacet miliard korun navíc.

Zlatý Ámos Lukáš Lis: Nechtěl jsem být učitelem, ale neměnil bych

/VIDEO/ Nový držitel titulu Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele Lukáš Lis ze základní školy Soběslav původně nechtěl být učitelem, ale svou práci by už neměnil. Učitel by podle něj neměl být jen oblíbený, ale také dobrý. Svůj úspěch přičítá kombinaci přísnosti a přátelského přístupu k dětem.

EET, vysoké nájmy a další problémy: Hospody bez personálu a hostů zavírají

S láskou uvařené jídlo, usměvavá obsluha a salonky pro rodinné oslavy či srazy spolužáků. Tak fungovala moravskokrumlovská restaurace Marie, která nedávno skončila svůj provoz. V centru městečka tak chybí místo, kde by se místní lidé či turisté mohli dobře najíst.

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů, pořízené během uplynulého týdne.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies