VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: V Šumperku stěhovali osmdesátitunový most

Šumperk - Přemístění soupravy o váze přes 78 tun zkomplikovalo situaci na hlavním silničním tahu mezi Mohelnicí a Šumperkem, dopravu usměrňovali policisté.

5.4.2009
SDÍLEJ:
Fotogalerie
6 fotografií
Šumperkem projel osmdesátitunový most

Šumperkem projel osmdesátitunový mostFoto: DENÍK/Hana Kubová

Sto dvacet let starou ocelovou mostní konstrukci začaly dva jeřáby nakládat v neděli časně ráno. Plánovaný odjezd z Moravičan byl v deset dopoledne, ale souprava se rozjela o více než hodinu později.

„Protáhlo se nakládání, ale zpoždění není dramatické,“ řekl včera dopoledne Gustav Hodek z firmy Sart, která zajišťovala přepravu neobvyklého nákladu.

Krátce před polednem na silnici z Moravičan vyrazil kolos o délce sedmatřicet metrů a šířce šest a půl metru. Jedoucí most nebylo možné předjet a v některých úsecích bylo také nemožné míjení v protisměru.

„Při průjezdu nákladu nebyly zásadní komplikace, nenastal ani žádný dopravní kolaps. Někteří řidiči museli chvíli počkat, ve vesnicích policisté auta posílali po objížďkách,“ sdělil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň. Dopravu řídili policisté z jednotlivých obvodních oddělení i dopravního inspektorátu.

Do Šumperka ocelový kolos dorazil kolem druhé hodiny odpolední a projel centrem města. Kvůli rozměrům totiž nemohl projet rondelem u Hypernovy, vůz sjel již na prvním kruhovém objezdu a pokračoval po Zábřežské a Vančurově ulici. Na hlavní tak se dostal po projetí rondelu u umělecké školy. Světelnou křižovatku ale náklad musel projet rovně, pak následovala otáčka na ploše u uhelných skladů a náklad mohl pokračovat na místo určení.

Příprava na stěhování mnohatunového kolosu trvala dva týdny. Bylo třeba nejdříve projet celou trať a důkladně poměřit všechna problematická místa, kam by se náklad nemusel vejít.

„Limitující je především výška, šířka jen v některých úsecích. Problematických míst bylo několik, například se jednalo o průjezd Šumperkem. Hned v Mohelnici jsme se museli vyhnout podjezdu. Tento náklad je opravdu extrém, zatím jsme nic většího nepřepravovali,“ řekl Gustav Hodek.

Starý most, který vedl přes řeku Třebůvku, byl dominantou Moravičan od roku 1888. Vyrobila ho firma bratří Kleinů v sobotínských železárnách. Oblouky v parabolickém tvaru jsou ve vrcholu sepnuty třemi železnými svorníky. V polovině sedmdesátých let prodělala poškozená konstrukce opravu, ale dnes už je opět v havarijním stavu. Most je navíc příliš úzký. Moravičanský most je v regionu poslední, po kterém se jezdilo. To také rozhodlo o jeho čestném místě v budované muzejní expozici.

Autor: Hana Kubová

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Smrt Roma v žatecké pizzerii: Rodina podala stížnost na vyšetřování

Žatec, Louny - Pozůstalí jsou přesvědčeni, že policie nešetří případ dost důkladně. Prý kvůli drogám.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies