VYBERTE SI REGION

OBRAZEM: V Šumperku stěhovali osmdesátitunový most

Šumperk - Přemístění soupravy o váze přes 78 tun zkomplikovalo situaci na hlavním silničním tahu mezi Mohelnicí a Šumperkem, dopravu usměrňovali policisté.

5.4.2009
SDÍLEJ:

Šumperkem projel osmdesátitunový mostFoto: DENÍK/Hana Kubová

Sto dvacet let starou ocelovou mostní konstrukci začaly dva jeřáby nakládat v neděli časně ráno. Plánovaný odjezd z Moravičan byl v deset dopoledne, ale souprava se rozjela o více než hodinu později.

„Protáhlo se nakládání, ale zpoždění není dramatické,“ řekl včera dopoledne Gustav Hodek z firmy Sart, která zajišťovala přepravu neobvyklého nákladu.

Krátce před polednem na silnici z Moravičan vyrazil kolos o délce sedmatřicet metrů a šířce šest a půl metru. Jedoucí most nebylo možné předjet a v některých úsecích bylo také nemožné míjení v protisměru.

„Při průjezdu nákladu nebyly zásadní komplikace, nenastal ani žádný dopravní kolaps. Někteří řidiči museli chvíli počkat, ve vesnicích policisté auta posílali po objížďkách,“ sdělil mluvčí šumperské policie Miloslav Svatoň. Dopravu řídili policisté z jednotlivých obvodních oddělení i dopravního inspektorátu.

Do Šumperka ocelový kolos dorazil kolem druhé hodiny odpolední a projel centrem města. Kvůli rozměrům totiž nemohl projet rondelem u Hypernovy, vůz sjel již na prvním kruhovém objezdu a pokračoval po Zábřežské a Vančurově ulici. Na hlavní tak se dostal po projetí rondelu u umělecké školy. Světelnou křižovatku ale náklad musel projet rovně, pak následovala otáčka na ploše u uhelných skladů a náklad mohl pokračovat na místo určení.

Příprava na stěhování mnohatunového kolosu trvala dva týdny. Bylo třeba nejdříve projet celou trať a důkladně poměřit všechna problematická místa, kam by se náklad nemusel vejít.

„Limitující je především výška, šířka jen v některých úsecích. Problematických míst bylo několik, například se jednalo o průjezd Šumperkem. Hned v Mohelnici jsme se museli vyhnout podjezdu. Tento náklad je opravdu extrém, zatím jsme nic většího nepřepravovali,“ řekl Gustav Hodek.

Starý most, který vedl přes řeku Třebůvku, byl dominantou Moravičan od roku 1888. Vyrobila ho firma bratří Kleinů v sobotínských železárnách. Oblouky v parabolickém tvaru jsou ve vrcholu sepnuty třemi železnými svorníky. V polovině sedmdesátých let prodělala poškozená konstrukce opravu, ale dnes už je opět v havarijním stavu. Most je navíc příliš úzký. Moravičanský most je v regionu poslední, po kterém se jezdilo. To také rozhodlo o jeho čestném místě v budované muzejní expozici.

Autor: Hana Kubová

5.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Podle Chovance by video s Forejtem měli prověřit státní zástupci

Praha - Státní zastupitelství by mělo prověřit, zda se kompromitující video, na němž je údajně zachycen končící šéf hradního protokolu Jindřich Forejt, nemělo sloužit k vydírání. Novinářům to dnes ve Sněmovně řekl ministr vnitra Milan Chovanec (ČSSD). Nahrávkou by se podle něj měl zabývat i Národní bezpečnostní úřad (NBÚ) kvůli Forejtově bezpečnostní prověrce.

Nazí brněnští veslaři nafotili kalendář. Třásli jsme se jak ratlíci, smáli se

Brno /FOTOGALERIE/ – Namísto pravidelného tréninku zapózovali před objektivy fotoaparátů. Veslaři z brněnského ČVK se svlékli při tvorbě týmového kalendáře s cílem rozšířit povědomí o tradičním jihomoravském klubu a zvýšit zájem o veslování.

Šéfa aerolinek kvůli pádu letadla s fotbalisty zatkli, dispečerka utekla

La Paz - Bolivijské úřady v úterý zadržely šéfa letecké společnosti LaMia v souvislosti s pádem letounu, při němž minulý týden zahynulo 71 lidí, převážně brazilských fotbalistů. Podle bolivijského generálního prokurátora je podezřelý z porušení bezpečnostních předpisů, informovala agentura Reuters. Bolívie rovněž vyzvala Brazílii k vyhoštění letové dispečerky, která odjela do sousední země ve snaze získat zde azyl.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies