VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Stodolní ulice trpí tíhou aut

Ostrava - Nejsou tomu ani dva roky, co získala známá Stodolní ulice v centru Ostravy nový kabát. A už mu odpadávají knoflíky, trhají se kapsy. Tedy v přeneseném slova smyslu. V praxi to znamená, že nedávno položená dlažba je nyní popraskaná a rozviklaná.

20.1.2008
SDÍLEJ:

Dlažba na Stodolní ulici dostává zabrat. Není schopna unést nápor zásobovacích aut a uvolňuje se či praská. Zjara možná bude její část vyměněna. Nyní se aspoň nejnutnější místa opravují.Foto: DENÍK/Adolf Horsinka

Dělníci proto museli začít s opravami. Kde je třeba, usazují žulové kameny znovu a pevněji, podle nutnosti i některé vyměňují.

„Když na ty chodníky najedou náklaďáky s pivem, tak je jasné, že to nemůže vydržet dlouho. Ten nápor aut, co tady přes den je, musí nutně způsobit rozbití nebo aspoň uvolnění žulových desek. Stodolní by měla být hlavně pro pěší, aby vydržela nenarušená ve své nové podobě,“ komentoval včera stav povrchu ulice zábavy jeden z dělníků, který právě pracoval na opravách dláždění.

„Je těch oprav nyní více, to je pravda. Teď jsme třeba vyměňovali hned několik kusů žulových desek na začátku Stodolní. Drobnější opravy se tady ale jinak provádějí častěji,“ doplnil ještě slova kolegy další dělník. S tím, že za rozbíjení dlažby může nápor zásobovacích aut, souhlasí i Jiří Havlíček, místostarosta obvodu Moravská Ostrava a Přívoz (MOaP). „Když se nová dlažba pokládala, bralo se v úvahu, že na Stodolní bude spíše klidnější provoz. Zejména kvůli zásobování je tam ale provoz naopak velký,“ vysvětlil Havlíček a pokračoval: „Současné opravy ještě probíhají v rámci záruky. Jednáme už ale i o novém a trvalejším řešení.“

O co by mělo jít, neboli jaké změny Stodolní čekají? „Žulové desky, které teď nejvíce trpí, by na nejfrekventovanějších místech měly nahradit černé žulové kostky, které vydrží více. Výměna by mohla začít na jaře. Chceme, aby byla Stodolní zase pěkná,“ uvedl dále místostarosta.

Rekonstrukce Stodolní ulice do stávající podoby proběhla během první půle roku 2006. Přišla na devatenáct milionů korun.

Tři čtvrtiny této částky pokryl městský obvod MOaP z grantu od Evropské unie, zhruba čtyři miliony pak vynaložil ze svého rozpočtu.

20.1.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Amnesty International zpráva
6

Politici šíří strach a vytváří nebezpečný svět, tvrdí Amnesty International

Ilustrační foto

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala omlazený Rapid. Má novou příď a litrový tříválec

Škoda ještě před výstavní premiérou, k níž dojde na ženevském autosalonu, odhalila podobu modernizovaného Rapidu - a to včetně verze Spaceback. Největší novinku představuje přeplňovaný litrový tříválec.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Když z luxusního auta s tmavými skly vyběhne muž se zbraní v ruce, nemusí to být gangster. S podobnými vozy jezdí i policisté.

ČSSD chce radikálně měnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Sociální demokraté razantně vykročili za levicovým voličem. Slova Bohuslava Sobotky o vyhaslosti bohumínského usnesení, jež ČSSD zapovídá spolupráci s komunisty, byla jen rétorickým cvičením proti tomu, s čím přicházejí nyní.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies