VYBERTE SI REGION

Strany před podzimními volbami utratí v kampaních desítky milionů

Praha – Politické strany plánují v kampani před podzimními volbami do Senátu a krajských zastupitelstev utratit až desítky milionů korun. Vládní ODS chce do předvolební propagace investovat zhruba 65 milionů korun. Další člen vládní koalice TOP 09 a Starostové a nezávislí (STAN) chce před volbami utratit přibližně 34 milionů.

19.9.2012 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: čtk

Celková částka, kterou na kampaň vyčlenila opoziční ČSSD se pohybuje okolo 90 milionů korun. Další parlamentní strany neplánují vynakládat na propagaci tak vysoké sumy. Dříve vládní a nyní opoziční Věci veřejné (VV) chtějí za kampaň utratit jednotky milionů. Opoziční KSČM má na krajské a senátní voly dohromady deset milionů korun.

KDU-ČSL, která v minulých parlamentních volbách vypadla ze Sněmovny, chce v podzimní kampani investovat mezi 12 a 15 miliony korun. Strana NS-LEV 21 plánuje utratit miliony až desítky milionů, vyplývá z informací ČTK.

Kromě 65 milionů na kampaň před krajskými a senátními volbami chce ODS dalších 15 milionů vydat na klání předcházející přímé volbě prezidenta republiky, do níž občanští demokraté nominovali svého člena Přemysla Sobotku. Někdejší předseda Senátu a nynější místopředseda horní komory má být jednou z hlavních tváří podzimní kampaně.

ČSSD chce těžit z nepopulární vládní politiky

Nejsilnější opoziční strana ČSSD se podobně jako v roce 2008 snaží těžit z toho, že ODS vede nepříliš populární vládu. Sociální demokraté opět krajské volby prezentují jako referendum o pravicové vládě.

Strana plánuje v kampani více než 1000 setkání s občany. Velkých mítinků má být na 150. Pokud se levici podaří v podzimních volbách uspět, je šance na pád vlády a předčasné parlamentní volby, míní předseda ČSSD Bohuslav Sobotka.

Vládní TOP 09 a STAN plánuje, že před volbami utratí celkem 34 milionů. Na krajskou kampaň bude určeno 28 milionů, šest milionů korun strana vydá na senátní kampaň. Další peníze mohou ještě dodat samotné regionální organizace. Kampaň strany má být kontaktní a zaměřená na konkrétní krajská témata, například na snahu o jejich průhledné hospodaření.

Věci veřejné se soustředí hlavně na krajské volby, jejich kampaň bude záležet na krajských sdruženích. „Formy a rozpočty kampaní jednotlivých krajů jsou v kompetencích příslušných krajských rad. Kampaně se snažíme dělat efektivně a hospodárně, suma se pohybuje v řádu jednotek miliónů," řekl volební manažer VV Filip Klasna.

Komunisté utratí deset milionů

Opoziční komunisté vyčlenili na předvolební propagaci deset milionů. Částku rozdělí rovným dílem mezi krajské a senátní volby, uvedl první místopředseda KSČM Petr Šimůnek. Podle místopředsedy Jiřího Dolejše mohou další peníze dodat krajské organizace strany.

Na podzimní volby se chystají i národní socialisté NS-LEV 21, které vede předseda Jiří Paroubek. Podle něj chce strana v kampani utratit miliony až desítky milionů. Strana má inzeráty v médiích i volební billboardy.

KDU-ČSL, která v posledních volbách neobsadila žádné křeslo v Poslanecké sněmovně, si před podzimními senátními a krajskými volbami vezme desetimilionovou půjčku. Přes milion hodlá do kampaně investovat stranické centrum, dalšími penězi přispějí krajské organizace i sami kandidáti.

Autor: ČTK

19.9.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:
Ilustrační foto
3

Zvěř kromě hladu trápí i psi. Myslivci se snaží pomoct i zakládáním políček

Likvidační a dezinfekční práce v ohnisku nákazy ptačí chřipkou.
17

Poláci utratili drůbež. Ptačí chřipka je v sousedství

Eiffelovu věž čeká „plastika". Za osm miliard

Nepřehlédnutelný symbol Paříže čeká dlouhá a nákladná rekonstrukce. Trvat by měla až do roku 2025 a stát 300 milionů eur, v přepočtu tedy přes osm miliard korun.

Šamanka z dob lovců mamutů dostane tvář. Vědci vytvoří bustu s lidskými vlasy

Brno – Brněnští vědci pracují na jedinečném projektu. Vytváří bustu tisíce let staré šamanky na základě kostry z Dolních Věstonic.

Šéf lékáren Dr.Max: Reklama spojená s léky u nás existuje historicky

Největší tuzemská lékárenská síť Dr.Max atakuje hranici 400 poboček. Tento měsíc otevíráme lékárny v Jaroměři a Stříbře, přírůstky představují v drtivé části úplně nově zřizované provozovny, podotýká generální ředitel Daniel Horák, který se vyjádřil k dotazům čtenářů Deníku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies