VYBERTE SI REGION

Stropnický zastavil prodej Žižkových kasáren za 600 milionů korun

Praha - Ministr obrany Martin Stropnický (ANO) zastavil prodej kasáren v Karlíně společnosti Griva Art. Podle něj existuje podezření, že dvě firmy, které se zúčastnily soutěže, byly majetkově propojeny. Kasárna měla za téměř 600 milionů korun získat manželka finančníka Pavla Tykače Ivana. Stropnický chce vyhlásit nový tendr, personální důsledky pro zodpovědné úředníky ministerstva zatím vyvodit nechce, řekl na tiskové konferenci. „Rozhodnutí ministerstva nás mrzí, je však plně v souladu s podmínkami soutěže," sdělila dnes v reakci Ivana Tykačová.

12.2.2014 12 AKTUALIZOVÁNO 12.2.2014
SDÍLEJ:

Ministr obrany Martin Stropnický.Foto: DENÍK/Martin Divíšek

„Možná, že se to někomu bude zdát jako soutěž, která proběhla úplně v pořádku, ale já k této skupině lidí patřit nemohu," řekl novinářům v Poslanecké sněmovně Stropnický. „Potvrdilo se skutečně to, že je tam majetkové propojení, takže jaká je to potom soutěž. Potvrdilo se i to, že struktura vlastnická je poměrně nepřehledná," upřesnil ministr.

Tykačová uvedla, že její motivací pro účast v soutěži byla možnost změnit osud bývalých Kasáren Jana Žižky z Trocnova. Podle ní to byla jedinečná příležitost, která mohla zachránit unikátní objekt, s nímž si stát zjevně po léta nevěděl rady.

„Náš návrh předpokládal vznik nového univerzitního kampusu, který by Praze dal jak novou vysokou školu, tak komplexní zázemí pro stovky studentů. Studentský živel by přinesl Karlínu životodárné okysličení. To vše v souladu se strategickým plánem hlavního města, který už 14 let počítá se vznikem dalšího univerzitního kampusu na území Prahy," dodala Tykačová.

Domluva

Obrana kasárna v pražském Karlíně prodává jako nepotřebná. Více než půlmiliardovou soutěž vyhrála společnost Griva Art. Podle ministerstva obrany je však majetkově propojena s druhou společností Castullus. Existuje tak podezření, že se firmy mohly domluvit na nabídce. Úřad své rozhodnutí tendr zrušit opírá i o právní analýzu advokáta Václava Lásky.

„My se kloníme v tuto chvíli k názoru, že tu soutěž vypíšeme znovu v dohledné době. Že ji vypíšeme tak, abychom se pod to mohli podepsat, aby byla co nejtransparentnější a aby ten výnos z toho byl co nejvyšší," uvedl Stropnický.

Soutěž podle něj provázela řada nesrovnalostí. Za „zvláštní" označil fakt, že u více než půlmiliardové částky byl rozptyl nejvyšší a nejnižší nabídky tří firem jen osm milionů korun. Na schůzi, při níž ministerská komise vybírala vítěze tendru, nebyl přítomen předseda komise, zmínil Stropnický. Prozatím prý nechce příslušné zaměstnance svého úřadu trestat, ale „ukázali" na sebe.

Parkování aut

Dominantou kasáren Jana Žižky je pětipodlažní budova se sklepními prostory, která je zapsána na seznamu kulturních památek. Vnitřní dvůr má rozlohu přibližně jednoho hektaru a může sloužit pro parkování vozidel. V další budově se nachází hudební sál, rehabilitační centrum s bazénem a garážová stání. Poslední z budov je vedena jako myčka automobilů. V objektu kasáren je trafostanice a celý areál je napojen na dostupné inženýrské sítě. Kasárna byla poškozena povodní v roce 2002.

Historický objekt Karlínských kasáren pochází z doby Rakousko – Uherska, pro vojenské účely byl využíván v době Československa i České republiky. Hlavní budova byla vystavěna v letech 1844 až 1845 a byla pojmenována Ferdinandova kasárna. V roce 1920 byl objekt přejmenován na kasárna Jana Žižky z Trocnova a sídlil zde 5. ženijní pluk. Ve druhé polovině 20. století v budově sídlily různé útvary a zařízení pražské vojenské posádky jako posádková hudba, vojenská policie, velitelství nebo ošetřovna.

Autor: ČTK

12.2.2014 VSTUP DO DISKUSE 12
SDÍLEJ:

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies