VYBERTE SI REGION

Sundaná zimní kola se musejí otáčet, pozor na mlhovky

Praha, České Budějovice – Svědomití řidiči mají přezutí svých vozidel už za sebou. Od začátku listopadu jim totiž zákon ukládá jezdit na zimních pneumatikách, pokud je na silnici vrstva sněhu či ledu, nebo lze takový stav předpokládat.

6.11.2015 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

K pozdějšímu bezproblémovému návratu na letní kola je nyní potřeba gumy správně ošetřit a následně uskladnit.

Při uložení takzvaně „na stojáka" je potřeba kola otočit po třech měsících o devadesát stupňů. Směr je libovolný. Čtvrt otáčka zabezpečí, aby nedošlo k poničení kol, která by jinak až do konce března stála ve stejné poloze. Pootočení uskladněných pneumatik zákazníků zabezpečují třeba v autosalonu Porsche České Budějovice. Podle Davida Kociána, vedoucího skladu náhradních dílů a příslušenství, totiž právě zde kola ukládají vertikálně. „Jednou za zimu tedy pootočíme všechna kola v celém skladu," uvádí Kocián. Možné deformace se nemusí bát řidiči, kteří pneumatiky poskládají na sebe. Ani v případě celé sady čtyř kol totiž nehrozí, že by spodní pneumatika byla neúměrně váhově zatížená.

Denní světla

K zimnímu provozu patří nejenom správné obutí vozu, ale také přizpůsobení jízdy aktuálním podmínkám. Dopravní odborníci letos apelují na řidiče kvůli správnému svícení. Existuje totiž dost motoristů, kteří dodnes „nepochopili mlhu", respektive co při ní mohou a mají dělat.

„Zadní světla do mlhy musí být povinně použita v případě, že je mlha, hustě sněží nebo padá hustý déšť. Za těchto podmínek lze používat, ovšem nepovinně, i přední světla do mlhy," vysvětluje šéf BESIP Martin Farář. „Zadní světlo do mlhy má vyšší intenzitu svícení než zadní obrysová světla. Proto je bezpodmínečně nutné, aby řidiči dodržovali povinnost vypnutí mlhovek v případě, že nepříznivé povětrnostní podmínky pominou," apeluje Farář.

Martin Farář zároveň upozorňuje na novinku posledních let – takzvaná světla pro denní svícení. Ta se často rozsvěcují automaticky. „A řidiči pak často zapomínají při snížené viditelnosti rozsvítit řádné osvětlení – tedy alespoň potkávací světla, a to ať se jedná o tmu, mlhu, nebo třeba vjezd do tunelu. Zapomínají na to, že například vzadu jim vůbec nic nesvítí a jsou pro ostatní řidiče velmi špatně viditelní," varuje Farář. „Nedá se plně spoléhat ani na samočinně rozsvěcovaná světla. Třeba právě v případě mlhy nebo deště, kdy se zdvihá při průjezdu vozidel vodní clona, čidlo nevyhodnotí světelné podmínky jako dostatečně nízké pro rozsvícení tlumených světel a auto je pak špatně osvětleno především pro ostatní účastníky silničního provozu," upozorňuje šéf BESIP. 

Autor: Redakce

6.11.2015 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies