VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Taxikáři se v pondělí ráno chystají blokovat pražskou magistrálu

Praha - Taxikáři se v pondělí časně ráno chystají blokovat pražskou magistrálu, může jich být i několik stovek. Jednání Asociace koncesionářů v taxislužbě (AKT) s magistrátem ztroskotala loni v listopadu, chce proto použít nátlakovou cestu. Řidiči požadují, aby Praha zrušila maximální povolenou cenu za kilometr jízdy taxi a ustoupila od přezkoušení řidičů z cizího jazyka a místopisu. Vadí jim také to, že jeho úředníci nekontrolují řidiče, které si zákazníci objednávají přes mobilní aplikace.

7.2.2016 6
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Martin Divíšek

Vadí jim také to, že jeho úředníci nekontrolují řidiče, které si zákazníci objednávají přes mobilní aplikace.

Řidiči taxi mají sraz na Strahově, odkud se kolem 5. hodiny přesunou na magistrálu. Podle primátorky Adriany Krnáčové (ANO) si tím berou Pražany jako rukojmí. Pořadatelé protestu oponují, že pojedou ještě před začátkem pondělní ranní dopravní špičky.

Taxikáři demonstrovali už loni v létě, vozidla tehdy omezila provoz v centru. Hrozbu demonstrace 1. září odvrátil slib primátorky, že do konce roku zvýší maximální cenu za kilometr jízdy v taxislužbě. To se ale nestalo.

Podle úřadu nesou vinu sami taxikáři, kteří nedodali potřebné podklady. Magistrát požadoval, aby stanovili standardy, tedy například třídu a staří vozidla, a vyčíslili reálné náklady.

Nelegální vozy: věc ministerstva

Podle předsedy AKT Daniela Tarljovského magistrát s asociací nekomunikuje. Primátorka nesouhlasí, jednání skončila podle ní kvůli tomu, že asociace k nim nedodala podklady. Úřad také vylučuje to, že by mohl zakročit proti nelegálním taxislužbám. Zakázat je může jen ministerstvo dopravy a úředníci nesmí neoznačená vozidla kontrolovat.

Praha má dlouhodobé problémy především s nepoctivými taxikáři. Podle informací magistrátu je v metropoli 2000 aktivních provozovatelů taxislužeb, přes 4600 evidovaných vozidel a téměř 5500 řidičů.

Část řidičů jezdí pro konkrétní taxislužbu, většina získává zákazníky přes dispečink. Největší z nich, Taxi Praha, s protestem nesouhlasí. Podle jejího jednatele Patrika Altmana tlumočí asociace názor jen menšiny řidičů.

Čtěte také: Pražští taxikáři chystají na 8. února další demonstraci

Autor: ČTK

7.2.2016 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Amnesty International zpráva
6

Politici šíří strach a vytváří nebezpečný svět, tvrdí Amnesty International

Ilustrační foto

Ředitelka školy: Znevažovali mou práci, ponižovali a uráželi mě

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala omlazený Rapid. Má novou příď a litrový tříválec

Škoda ještě před výstavní premiérou, k níž dojde na ženevském autosalonu, odhalila podobu modernizovaného Rapidu - a to včetně verze Spaceback. Největší novinku představuje přeplňovaný litrový tříválec.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Když z luxusního auta s tmavými skly vyběhne muž se zbraní v ruce, nemusí to být gangster. S podobnými vozy jezdí i policisté.

ČSSD chce radikálně měnit daňový systém. Návrh sbližuje Babiše s Fialou

Sociální demokraté razantně vykročili za levicovým voličem. Slova Bohuslava Sobotky o vyhaslosti bohumínského usnesení, jež ČSSD zapovídá spolupráci s komunisty, byla jen rétorickým cvičením proti tomu, s čím přicházejí nyní.

Školy zakazují žákům mobily, hrozí i dvojka z chování

O tom, zda vůbec mobilní telefony patří dětem do ruky a od kolika let, se zabýval průzkum Deníku v minulém roce. Z něj vyšlo najevo, že rodiče většinou pořizují dítěti mobilní telefon v momentě, kdy začne chodit do školy bez jejich doprovodu. Naskýtá se však otázka, zda mobil patří do školy a jakým způsobem omezit jeho používání při vyučovacích hodinách.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies