VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Telefonní budky využívá stále méně lidí

Praha - S rozmachem mobilních telefonů a internetu klesá zájem Pražanů o volání z telefonních budek.

1.3.2009
SDÍLEJ:

ilustrační fotoFoto: DENÍK/Zdeňka Jandásková

„Dříve se u nás v ulici stála na zavolání z budky i fronta, na zavedení pevné linky do bytu se čekalo několik let. Nyní nejenže netelefonuji z budky, ale zrušila jsem i pevnou linku, všichni máme v rodině mobilní telefony,“ říká Dana Klofandová z Jižního Města.

Na pokles poptávky po volání z telefonních budek reaguje i jejich provozovatel Telefónica O2. „V současnosti v Praze provozujeme více než 3000 telefonních automatů. V minulosti jich v metropoli bylo téměř 4000, v posledních letech však jejich počet klesá v závislosti na klesajícím zájmu veřejnosti o tuto službu. Ročně tak dochází k redukci počtu automatů řádově v jednotkách procent. V celé České republice provozujeme přes 20000 veřejných telefonních automatů, jejichž počet na 100 obyvatel výrazně převyšuje obvyklou hustotu v evropských zemích a odpovídá legislativním požadavkům,“ informuje Kateřina Frydryšková z tiskového oddělení společnosti.

Z telefonních automatů lze dnes přitom nejen volat, ale i posílat SMS nebo používat e-mail. V Praze se vyskytuje několik typů telefonních automatů, v některých lze platit telefonními kartami, v některých mincemi, další jsou kombinované. V polovině pražských telefonních automatů lze platit i euromincemi. Volání z telefonních automatů vyjde na 15 Kč za 3 minuty při místním volání a dálkových hovorech, při volání na mobilní číslo zákazník zaplatí 15 Kč za minutu. SMS stojí 5 Kč.

V metropoli volají z pouličních telefonních automatů hlavně cizinci. V centru to jsou většinou turisté, v dalších částech Prahy jsou v budkách k vidění nejčastěji Vietnamci volající do Vietnamu. „Využití budek závisí především na jejich umístění. V oblastech s velmi rozvinutým turistickým ruchem jako je centrum Prahy jsou automaty užívány více cizinci, automaty v rezidenčních oblastech využívají spíše místní obyvatelé,“ říká Vlastimil Sršeň, ředitel pro vztahy s médii Telefónica O2 a dodává: „Velikým problémem je vandalismus v telefonních budkách, oblíbeným předmětem ničení jsou telefonní sluchátka, jejichž nahrazování představuje pro společnost nekonečný koloběh.“

Autor: Jan Piroch

1.3.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Tlačítko hlídá seniory. Šetří miliardy

v úterý spadlo malé letadlo na obchodní dům v Melbourne
4

V Melbourne spadlo letadlo na obchoďák, pět lidí nepřežilo

Mládek nevydržel, Sobotka ho odvolal. Na tahu je Zeman

/ANALÝZA/ - Volby se nevyhrávají díky potlesku velkých firem, ale díky lidem, kteří vhazují hlasovací lístek do urny. Většinou to dělají na základě svých zkušeností – u lékaře, ve škole, při pohledu na výplatní pásku nebo na účet od mobilního operátora. A právě ten je nepřiměřeně vysoký celé tři roky, kdy vedl ministerstvo průmyslu a obchodu Jan Mládek (ČSSD).

Putin si údajně nechává sestavit psychologický profil Trumpa

Ruský prezident Vladimir Putin si nechává sestavit psychologický profil svého nového amerického kolegy Donalda Trumpa. Uvedla to v pondělí americká televize NBC News. Podle předběžných závěrů analýzy prý Trump rád riskuje, ale dokáže být i naivní.

VIDEO: Ve Zlíně na cyklostezce spálili korán

„Proč pálíme korán? Chceme podpořit slovenskou aktivistku, která řekla svůj názor a byla za svůj čin zatčena," komentoval David Nepimach ze Zlína akt, při kterém v pondělí ve Zlíně společně s desítkou zúčastněných spálil na cyklostezce na Vršavě svatou knihu muslimů.

Teroristé v Egyptě hrozí dalšími útoky na křesťany

Egyptská teroristická skupina napojená na takzvaný Islámský stát (IS) dnes na internetu zveřejnila video sebevražedného atentátníka, který loni v prosinci v kostele v Káhiře zabil téměř 30 lidí. Dvacetiminutové video komentuje extremista, který tvrdí, že islámští radikálové útoky na koptské křesťany znásobí. .

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies