Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Těžký bagr se vynořil z Labe, loď musí rozřezat

Ústí nad Labem /FOTOGALERIE/ - Třicetitunový bagr se při potápění zaklesl do druhého člunu, takže nebyl v takové hloubce, ale i tak měl přivolaný lodní jeřáb s jeho vyprošťováním co dělat.

29.10.2011
SDÍLEJ:

Práce na vyproštění bagru v Labi.Foto: DENÍK/Karel Pech

Z Labe v Ústí v sobotu technici po deseti dnech vytáhli těžký bagr. Potopil se 19. října nad střekovskými zdymadly i s nákladním člunem, který ho převážel. Naopak vyprošťování člunu už majitel vzdal; dostupnou technikou by zřejmě nešla ze sedmimetrové hloubky vylovit. Potvrdil to Jindřich Zídek z Povodí Labe.

Třicetitunový bagr se při potápění zaklesl do druhého člunu, takže nebyl v takové hloubce, ale i tak měl přivolaný lodní jeřáb s jeho vyprošťováním co dělat. Nadřeli se i potápěči, kteří si stěžovali na špatnou viditelnost v řece. „Jeřáb by měl mít nosnost až 60 tun, ale na tu délku, na jakou sahali, to sotva stačilo,“ řekl Zídek. A protože potopená loď váží 110 tun a je až na samém dnu, tedy v hloubce až sedmi metrů, majitel její vyprošťování definitivně vzdal.

O rozřezání lodi na díly uvažoval majitel několik dnů a dnes se k němu definitivně rozhodl. Člun o výtlaku až 500 tun sestává ze 110 tun železa, což při dnešních cenách šrotu znamená minimálně 500.000 korun. A tržní cena nebyla o moc vyšší, protože mu stejně brzy končilo lodní osvědčení a muselo by se prodlužovat, řekl mimo záznam zdroj blízký lodní dopravě.

Před rozřezáním bude potřeba potopený člun vyprázdnit od balastu, tvořeného betonovými panely, což potrvá zřejmě až do začátku příštího týdne. Loď by se potom měla řezat na tři části, takže jeřáb a potápěči zřejmě zůstanou na místě ještě delší dobu.

Souprava tlačného remorkéru a dvou nákladních člunů o výtlaku 500 a 1000 tun čistila břehy od nánosů z předloňské povodně, při cestě do přístavu se ale 19. října odpoledne dostala do potíží a kapitán už nestihl dostat lodě na břeh. Při incidentu nebyl nikdo zraněn, do řeky ale uniklo menší množství paliva a oleje.

Autor: ČTK

29.10.2011
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
12

Řidičáky. Letos jich zbývá vyměnit ještě půl milionu

Zleva Michal Urbánek, Kamil Jirounek, Radomír Kučera a Peter Kmeť
5 10

Jde o pokus o násilné převzetí mojí firmy, tvrdí zakladatel Oleo Chemical

AUTOMIX.CZ

Takto by mohla vypadat Škoda Kodiaq Coupé RS. A co říkáte na Karoq Coupé?

Česká automobilka Škoda se chce v nejbližší době víc soustředit na vozy typu SUV. Je to logické, zákazníci o ně mají čím dál větší zájem. Jednou z možností, jak by mladoboleslavská značka mohla svou nabídku "esúvéček" a crossoverů v budoucnu rozšířit, je třeba i uvedení nových kupé-SUV.

Hlas z regionů: Ligu by měla vyhrát Slavia

/INFOGRAFIKA/ O setkání novináře a politika se toho napovídá hodně. Pravda, někdy to bohužel dopadne jinak, než má. Ale v tomto případě se žádné pikle nekonaly.

Potvrzeno! Francii postihla katastrofální neúroda vinných hroznů

Když na jaře varovali francouzští vinaři, že silné mrazy zničily jejich celoroční snažení, mnozí doufali, že se réva nakonec vzpamatuje. Bohužel, černé předpovědi se vyplnily.

V bankomatech je Windows XP, lze ho ovládnout během minuty

Ke každému bankomatu se dá jednoduše připojit USB kabelem, peníze pak lze ukrást během minuty. Několika zlodějíčkům v Asii se tak před časem podařilo jednoduše vybrat peníze. Experti vysvětlují, jak jsou bankomaty málo zabezpečené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení