Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ťok: Výzvy hejtmanů k mé rezignaci jsou komické

Karlovy Vary – Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) míní, že státní dotace na opravy silnic druhých a třetích tříd nejsou ničím, co by si kraje mohly nárokovat. Výzvy hejtmanů k odstoupení označil za komické.

23.9.2016 2
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Ťok v rozhovoru pro čtvrteční Lidové noviny (LN) uvedl, že příspěvek ministerstva dopravy krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd v roce 2017 bude nulový. Asociace krajů ČR ho i na základě těchto výroků vyzvala k rezignaci. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes řekl, že by stát měl příští rok přispět na opravu krajských silnic.

Ťok dnes novinářům v Karlových Varech řekl, že o tom, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nebude dotace poskytovat, už informoval dříve a aktuální debata je podle něj součástí vzrušené předvolební rétoriky. „Víte, mně to přijde velmi komické. Předně, kraje jsou zodpovědné za silnice druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy, potažmo Státní fond dopravní infrastruktury není určen na to, aby financoval ‚dvojky' a ‚trojky'. Na to mají kraje svoje daně – rozpočtové určení daní ty peníze krajům dává. Pokud kraje dobře hospodaří a ty peníze neprošustrují na něco jiného, tak mají na ty opravy už v dnešních rozpočtech," řekl dnes Ťok. Znovu připomněl, že peníze, které loni a letos ministerstvo rozdělilo, byly z úspor rozpočtu SFDI.

Katastrofální následky

K výzvě Asociace krajů k rezignaci se kromě dalších hejtmanů připojil i hejtman Karlovarského kraje Martin Havel (ČSSD). „Pan ministr má nejspíše pocit, že si lidé nechají všechno líbit. To se ale velice plete. Čeho tím chce dosáhnout, je zcela mimo mé chápání. Opravené a kvalitní silnice jsou základem prosperity v kraji a lidé mají právo jezdit po takových silnicích, na kterých se nebudou muset bát o svá auta," uvedl Havel. Pokud budou chybět finanční prostředky na rekonstrukce komunikací nižších tříd v regionech, pak následky mohou být pro stav silnic katastrofální a následné opravy několikanásobně vyšší, dodal.

Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce. V letošním roce dopravní fond hospodaří s částkou 65,7 miliardy korun, což proti loňskému roku představuje snížení o 28,7 miliar­dy korun.

Autor: ČTK

23.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americká hudební skupina Guns N' Roses vystoupila 4. července v Praze. Na snímku je zpěvák Axl Rose.
6

Na retro vlně. Největší koncerty mají letos Guns N’ Roses a vzpomínající U2

Po výbuchu ve vládní a diplomatické čtvrti Kábulu
AKTUALIZUJEME

Dvanáct mrtvých. Sebevražedný atentátník se odpálil v Kábulu

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

/INFOGRAFIKA/ Rychlovlak si na sebe nevydělá, hyperloop to ale zvládne. Takový je závěr bakalářské práce Petra Šlapala, kterou úspěšně obhájil na Mendelově univerzitě v Brně.

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

/FOTOGALERIE/ Absolutní špička se představila o víkendu na brněnské trati nad Anthroposem. Na závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky dorazili i olympijský vítěz Jaroslav Kulhavý a Kateřina Nash, kteří vyhráli obě kategorie elite. „Areál v Brně se mi líbí, je to tady super,“ pochvaloval si Kulhavý, který obhájil domácí titul.

Jsou tam? Ochránci hledají v Brdech vzácné netopýry

V nedotčené oblasti CHKO se mohou skrývat i méně obvyklé lesní druhy.

Veřejné prostory v moderních kancelářských budovách musí být odvážnější

Světelné prvky putující po rampě, dekorační panely měnící se podle ročního období, květinová výzdoba v podobě zavěšených orchidejí a skleněné prvky v různých podobách. I tak může vypadat moderní veřejný prostor v kancelářských budovách v Praze. Zatímco v zahraničí jsou tato místa mnohem odvážnější a zajímavější, u nás jsou spíše nudné a často plná klišé.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení