VYBERTE SI REGION

Ťok: Výzvy hejtmanů k mé rezignaci jsou komické

Karlovy Vary – Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) míní, že státní dotace na opravy silnic druhých a třetích tříd nejsou ničím, co by si kraje mohly nárokovat. Výzvy hejtmanů k odstoupení označil za komické.

23.9.2016 2
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Ťok v rozhovoru pro čtvrteční Lidové noviny (LN) uvedl, že příspěvek ministerstva dopravy krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd v roce 2017 bude nulový. Asociace krajů ČR ho i na základě těchto výroků vyzvala k rezignaci. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes řekl, že by stát měl příští rok přispět na opravu krajských silnic.

Ťok dnes novinářům v Karlových Varech řekl, že o tom, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nebude dotace poskytovat, už informoval dříve a aktuální debata je podle něj součástí vzrušené předvolební rétoriky. „Víte, mně to přijde velmi komické. Předně, kraje jsou zodpovědné za silnice druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy, potažmo Státní fond dopravní infrastruktury není určen na to, aby financoval ‚dvojky' a ‚trojky'. Na to mají kraje svoje daně – rozpočtové určení daní ty peníze krajům dává. Pokud kraje dobře hospodaří a ty peníze neprošustrují na něco jiného, tak mají na ty opravy už v dnešních rozpočtech," řekl dnes Ťok. Znovu připomněl, že peníze, které loni a letos ministerstvo rozdělilo, byly z úspor rozpočtu SFDI.

Katastrofální následky

K výzvě Asociace krajů k rezignaci se kromě dalších hejtmanů připojil i hejtman Karlovarského kraje Martin Havel (ČSSD). „Pan ministr má nejspíše pocit, že si lidé nechají všechno líbit. To se ale velice plete. Čeho tím chce dosáhnout, je zcela mimo mé chápání. Opravené a kvalitní silnice jsou základem prosperity v kraji a lidé mají právo jezdit po takových silnicích, na kterých se nebudou muset bát o svá auta," uvedl Havel. Pokud budou chybět finanční prostředky na rekonstrukce komunikací nižších tříd v regionech, pak následky mohou být pro stav silnic katastrofální a následné opravy několikanásobně vyšší, dodal.

Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce. V letošním roce dopravní fond hospodaří s částkou 65,7 miliardy korun, což proti loňskému roku představuje snížení o 28,7 miliar­dy korun.

Autor: ČTK

23.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Od roku 2007 ubývá žen, které berou antikoncepci

Donald Trump.
22

Český krajan ze státu New Yorku očekává za Trumpa rozkvět USA

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

V mrazu rostou hutím náklady na výrobu, musí rozmrazovat suroviny

V mrazivém počasí vzrůstají slezským hutím náklady na výrobu. Jak v ArcelorMittalu Ostrava (AMO), tak v Třineckých železárnách se to týká hlavně vstupních surovin, které se musejí rozmrazovat. Řekly to mluvčí AMO Barbora Černá Dvořáková a TŽ Petra Jurásková. Výši nákladů na rozmrazování ale podniky nedokážou vyčíslit.

Ředitel psychiatrické nemocnice: Pacienti jsou na prvním místě. Nejsme vězení

Brno /ROZHOVOR/ – Asi šest tisíc lidí ročně podstoupí léčbu v psychiatrické nemocnici v brněnských Černovicích. Podle jejího ředitele Marka Radimského si na péči v ní stěžuje jen minimum z nich. „Personál se snaží pro pacienty dělat, co může. Kdyby na psychiatrii zaměstnanci pracovat nechtěli, už tu nejsou," míní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies