Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ťok: Výzvy hejtmanů k mé rezignaci jsou komické

Karlovy Vary – Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) míní, že státní dotace na opravy silnic druhých a třetích tříd nejsou ničím, co by si kraje mohly nárokovat. Výzvy hejtmanů k odstoupení označil za komické.

23.9.2016 2
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Ťok v rozhovoru pro čtvrteční Lidové noviny (LN) uvedl, že příspěvek ministerstva dopravy krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd v roce 2017 bude nulový. Asociace krajů ČR ho i na základě těchto výroků vyzvala k rezignaci. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes řekl, že by stát měl příští rok přispět na opravu krajských silnic.

Ťok dnes novinářům v Karlových Varech řekl, že o tom, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nebude dotace poskytovat, už informoval dříve a aktuální debata je podle něj součástí vzrušené předvolební rétoriky. „Víte, mně to přijde velmi komické. Předně, kraje jsou zodpovědné za silnice druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy, potažmo Státní fond dopravní infrastruktury není určen na to, aby financoval ‚dvojky' a ‚trojky'. Na to mají kraje svoje daně – rozpočtové určení daní ty peníze krajům dává. Pokud kraje dobře hospodaří a ty peníze neprošustrují na něco jiného, tak mají na ty opravy už v dnešních rozpočtech," řekl dnes Ťok. Znovu připomněl, že peníze, které loni a letos ministerstvo rozdělilo, byly z úspor rozpočtu SFDI.

Katastrofální následky

K výzvě Asociace krajů k rezignaci se kromě dalších hejtmanů připojil i hejtman Karlovarského kraje Martin Havel (ČSSD). „Pan ministr má nejspíše pocit, že si lidé nechají všechno líbit. To se ale velice plete. Čeho tím chce dosáhnout, je zcela mimo mé chápání. Opravené a kvalitní silnice jsou základem prosperity v kraji a lidé mají právo jezdit po takových silnicích, na kterých se nebudou muset bát o svá auta," uvedl Havel. Pokud budou chybět finanční prostředky na rekonstrukce komunikací nižších tříd v regionech, pak následky mohou být pro stav silnic katastrofální a následné opravy několikanásobně vyšší, dodal.

Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce. V letošním roce dopravní fond hospodaří s částkou 65,7 miliardy korun, což proti loňskému roku představuje snížení o 28,7 miliar­dy korun.

Autor: ČTK

23.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení