VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ťok: Výzvy hejtmanů k mé rezignaci jsou komické

Karlovy Vary – Ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) míní, že státní dotace na opravy silnic druhých a třetích tříd nejsou ničím, co by si kraje mohly nárokovat. Výzvy hejtmanů k odstoupení označil za komické.

23.9.2016 2
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

Ťok v rozhovoru pro čtvrteční Lidové noviny (LN) uvedl, že příspěvek ministerstva dopravy krajům na opravy silnic druhých a třetích tříd v roce 2017 bude nulový. Asociace krajů ČR ho i na základě těchto výroků vyzvala k rezignaci. Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) dnes řekl, že by stát měl příští rok přispět na opravu krajských silnic.

Ťok dnes novinářům v Karlových Varech řekl, že o tom, že Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI) nebude dotace poskytovat, už informoval dříve a aktuální debata je podle něj součástí vzrušené předvolební rétoriky. „Víte, mně to přijde velmi komické. Předně, kraje jsou zodpovědné za silnice druhých a třetích tříd. Ministerstvo dopravy, potažmo Státní fond dopravní infrastruktury není určen na to, aby financoval ‚dvojky' a ‚trojky'. Na to mají kraje svoje daně – rozpočtové určení daní ty peníze krajům dává. Pokud kraje dobře hospodaří a ty peníze neprošustrují na něco jiného, tak mají na ty opravy už v dnešních rozpočtech," řekl dnes Ťok. Znovu připomněl, že peníze, které loni a letos ministerstvo rozdělilo, byly z úspor rozpočtu SFDI.

Katastrofální následky

K výzvě Asociace krajů k rezignaci se kromě dalších hejtmanů připojil i hejtman Karlovarského kraje Martin Havel (ČSSD). „Pan ministr má nejspíše pocit, že si lidé nechají všechno líbit. To se ale velice plete. Čeho tím chce dosáhnout, je zcela mimo mé chápání. Opravené a kvalitní silnice jsou základem prosperity v kraji a lidé mají právo jezdit po takových silnicích, na kterých se nebudou muset bát o svá auta," uvedl Havel. Pokud budou chybět finanční prostředky na rekonstrukce komunikací nižších tříd v regionech, pak následky mohou být pro stav silnic katastrofální a následné opravy několikanásobně vyšší, dodal.

Stát prostřednictvím SFDI platí opravy a údržbu dálnic a silnic první třídy. O silnice nižších tříd se pak starají kraje a obce. V letošním roce dopravní fond hospodaří s částkou 65,7 miliardy korun, což proti loňskému roku představuje snížení o 28,7 miliar­dy korun.

Autor: ČTK

23.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Donald Trump
22

Trump vzkazuje: Jsme spojenci

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Otec biatlonistky Koukalové by byl rád, aby dcera po olympiádě neskončila

Otec biatlonistky Gabriely Koukalové měl radost, že dcera získala na mistrovství světa v Hochfilzenu tři medaile, ale dodal, že její závody už tolik neprožívá. Karel Soukal by byl rád, kdyby Koukalová po olympiádě v Pchjongčchagu neskončila, ale rozhodnutí nechá na ní.

Kurt Cobain - hudební ikona, která shořela příliš brzy

Stal se jednou z vůdčích osobností tehdy nového alternativního rockového stylu grunge, ale přitom byl plachý a citlivý a pochyboval o smyslu života. Kurt Cobain, frontman americké skupiny Nirvana, který se narodil před 50 lety, 20. února 1967, tvrdil, že "je lepší shořet než vyhasnout". Největší rocková ikona 90. let si užila slávy i stinných stránek popularity. Svůj život Cobain ukončil střelnou zbraní v roce 1994.

Praha 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny

Radnice Prahy 5, 6 a 8 se ještě letos chystají rozšířit parkovací zóny. V neděli to řekli starosta a mluvčí radnic. Důvodem jsou problémy s parkováním na hranicích současných zón. Kdy přesně by mohly být zóny rozšířeny, zatím ale není jasné. Parkovací zóny byly zavedeny v těchto částech loni a platí na vybraných částech.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies