VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina tramvajových tratí v Praze je v havarijním stavu

Praha - Na opravu tramvajových tratí by bylo zapotřebí několik miliard korun. Koleje ničí i nové typy tramvají.

19.10.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Vít Šimánek

Projíždět pod Vyšehradským tunelem tramvají je pro Pražany svým způsobem tragédie. Tramvaj v tomto úseku jezdí pouze desetikilometrovou rychlostí. neutěšený stav kolejí tu totiž vyšší rychlost nedovolí.

Podle pražských zastupitelů z výboru pro dopravu je v havarijním stavu třetina všech tramvajových tratí v hlavní městě.

„Je nutné zrekonstruovat současná kolejová tělesa. Ve špatném stavu jsou proto, že byla konstruována pro jiný typ vozidel. Například nová tramvaj T14 Porsche je mnohem těžší než ostatní tramvaje, proto dochází k poškození,“ vysvětlil Deníku Antonín Weinert (ČSSD), člen zastupitelského výboru pro dopravu.

Opravy kolejí vyjdou na miliardy

Místopředseda výboru Karel Březina (ČSSD) dodal, že investice do opravy kolejových těles by stála několik miliard korun. „Ze 127 tratí je v kritickém stavu 39,“ vypočítal Březina.

Oprava kolejí procházejících Vyšehradským tunelem byla naplánovaná už na léto. Městští radní ji ale dva dny před zahájením odložili.

„Báli se, že plánované objížďky dostatečně nenahradí provoz na nábřeží,“ zdůvodnil rozhodnutí Ondřej Pečený, mluvčí dopravního podniku.

Podle Pečeného ale patří rekonstrukce kolejového tělesa ve Vyšehradském tunelu k těm, které se rozhodně provést musejí.

„Tramvaje jezdí tak, aby co nejméně zatěžovaly těleso. Rozhodně ale nechceme situaci nechat dojít tak daleko, že by provoz mohla zakázat Drážní inspekce,“ nastínil ten nejhorší scénář Pečený.

Pod Vyšehradem snad v listopadu

Podle Davida Vodrážky (ODS), předsedy dopravního výboru, je rekonstrukce naplánovaná na listopad.

„Z dopravního hlediska je to ta nejméně vhodná doba. Ale vše je už přichystáno, včetně přeložek plynového potrubí. Teď záleží na tom, jak záměr přijmou radní,“ sdělil Deníku Vodrážka.

Na nové tratě nejsou peníze

David Dohnal z investičního odboru dopravního podniku představil na zastupitelstvu plány na výstavbu nových tratí. Podle zastupitelů hlavního města je ale nutné, aby souběžné probíhala výstavba nových a rekonstrukce stávajících tratí.

„Za osm let Praha postavila pouze pět kilometrů nových tramvajových tratí. Město nyní staví okruh. Těžko bude mít příští rok pro tramvaje víc peněz než mělo letošní rok,“ pochybuje Petra Kolínská (SZ).

V podobném havarijním stavu, v jakém jsou koleje protínající Vyšehradský tunel, je také trať na Libeňském mostě, v Olšanské a Vinohradské ulici a rovněž například na Těšnově. Výčet ale zdaleka není úplný.

Tratě, které by si zasloužily opravu:
Olšanská, Těšnov, Milady Horákové, Seifertova, Táboritská, Modřanská, Myslíkova, Vinohradská, Bělohorská, Libeňský most, Poděbradská, Dělnická

Autor: Jitka Eisenhammerová

19.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tragicky skončila nehoda mezi Dačicemi a Řečicí.
6

Auto sjelo do rybníka. Spolujezdec nepřežil

Kuriózní nehoda se stala v úterý 27.6. kolem sedmnácté hodiny v Čížkovicích.
6

S kombajnem se mezi zátarasy prostě nevešel

Poslanci schválili změnu ústavy, která má lidem umožnit použít zbraně k obraně

Majitelé legálně držených zbraní možná dostanou právo zasáhnout v případě potřeby k zajištění bezpečnosti Česka. Předpokládá to poslanecký návrh novely ústavního zákona o bezpečnosti, který dnes schválila ústavní většinou Sněmovna.

Hnutí ANO má 27 procent, komunisté předběhli ČSSD, tvrdí Median

Volby by v červnu vyhrálo podle volebního modelu Median hnutí ANO, které si měsíc po vládní krizi polepšilo a vrátilo se ke 27,5 procenta. Druhá by skončila KSČM s 15,5 procenta, která poprvé v historii modelu předstihla sociální demokracii.

Pro motorkáře zraněného na lhenickém náměstí letěl vrtulník

/VIDEO/ V poledne se na náměstí ve Lhenicích na Prachaticku srazilo osobní auto s motocyklem. Podle informací z místa nehody motorkáře odvezl záchranářský vrtulník.

Lada Xray Exclusive chce být luxusní crossover. Je to nejdražší model značky

Ruská automobilka si chce také uzmout nějaký ten drobek z koláče oblíbenosti malých crossoverů. Co načala s modelem Xray, nyní rozvíjí s jeho mnohem komfortněji vybavenou verzí Exclusive.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies