Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Třetina tramvajových tratí v Praze je v havarijním stavu

Praha - Na opravu tramvajových tratí by bylo zapotřebí několik miliard korun. Koleje ničí i nové typy tramvají.

19.10.2008
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Vít Šimánek

Projíždět pod Vyšehradským tunelem tramvají je pro Pražany svým způsobem tragédie. Tramvaj v tomto úseku jezdí pouze desetikilometrovou rychlostí. neutěšený stav kolejí tu totiž vyšší rychlost nedovolí.

Podle pražských zastupitelů z výboru pro dopravu je v havarijním stavu třetina všech tramvajových tratí v hlavní městě.

„Je nutné zrekonstruovat současná kolejová tělesa. Ve špatném stavu jsou proto, že byla konstruována pro jiný typ vozidel. Například nová tramvaj T14 Porsche je mnohem těžší než ostatní tramvaje, proto dochází k poškození,“ vysvětlil Deníku Antonín Weinert (ČSSD), člen zastupitelského výboru pro dopravu.

Opravy kolejí vyjdou na miliardy

Místopředseda výboru Karel Březina (ČSSD) dodal, že investice do opravy kolejových těles by stála několik miliard korun. „Ze 127 tratí je v kritickém stavu 39,“ vypočítal Březina.

Oprava kolejí procházejících Vyšehradským tunelem byla naplánovaná už na léto. Městští radní ji ale dva dny před zahájením odložili.

„Báli se, že plánované objížďky dostatečně nenahradí provoz na nábřeží,“ zdůvodnil rozhodnutí Ondřej Pečený, mluvčí dopravního podniku.

Podle Pečeného ale patří rekonstrukce kolejového tělesa ve Vyšehradském tunelu k těm, které se rozhodně provést musejí.

„Tramvaje jezdí tak, aby co nejméně zatěžovaly těleso. Rozhodně ale nechceme situaci nechat dojít tak daleko, že by provoz mohla zakázat Drážní inspekce,“ nastínil ten nejhorší scénář Pečený.

Pod Vyšehradem snad v listopadu

Podle Davida Vodrážky (ODS), předsedy dopravního výboru, je rekonstrukce naplánovaná na listopad.

„Z dopravního hlediska je to ta nejméně vhodná doba. Ale vše je už přichystáno, včetně přeložek plynového potrubí. Teď záleží na tom, jak záměr přijmou radní,“ sdělil Deníku Vodrážka.

Na nové tratě nejsou peníze

David Dohnal z investičního odboru dopravního podniku představil na zastupitelstvu plány na výstavbu nových tratí. Podle zastupitelů hlavního města je ale nutné, aby souběžné probíhala výstavba nových a rekonstrukce stávajících tratí.

„Za osm let Praha postavila pouze pět kilometrů nových tramvajových tratí. Město nyní staví okruh. Těžko bude mít příští rok pro tramvaje víc peněz než mělo letošní rok,“ pochybuje Petra Kolínská (SZ).

V podobném havarijním stavu, v jakém jsou koleje protínající Vyšehradský tunel, je také trať na Libeňském mostě, v Olšanské a Vinohradské ulici a rovněž například na Těšnově. Výčet ale zdaleka není úplný.

Tratě, které by si zasloužily opravu:
Olšanská, Těšnov, Milady Horákové, Seifertova, Táboritská, Modřanská, Myslíkova, Vinohradská, Bělohorská, Libeňský most, Poděbradská, Dělnická

Autor: Jitka Eisenhammerová

19.10.2008 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policisté na preventivní akci s chodci.
8

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

Fotbalový agent Zíka: Ovlivnění nominací? Blbost. Jarolím patří k nejlepším

/ROZHOVOR/ Bylo to vážné obvinění. Karel Jarolím si podle faktického předsedy fotbalové asociace nechal „radit“ při nominacích do národního týmu od agentů. Toto tvrzení Romana Berbra však vyvrací „třetí“ strana: významný agent Pavel Zíka.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

AKTUALIZOVÁNO

Změna v rakouských volbách. Sociální demokraté jsou nakonec druzí

Sociální demokracie poskočila v předčasných rakouských parlamentních volbách na druhé místo, ačkoliv se po neděli zdálo, že bude až třetí. Vyplývá to z předběžných konečných výsledků, které dnes v noci zveřejnilo rakouské ministerstvo vnitra. Změna nastala po započtení více než 750 tisíc korespondenčních hlasů.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení