Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Tuneloví piráti mají smůlu. Už se začalo měřit

Moravskoslezský kraj - V klimkovickém tunelu na dálnici D1 začalo úsekové měření rychlosti. Informace o prvních „pirátech" již vyhodnocuje policie. Dobrou zprávou pro hříšníky je, že pokutu zatím nedostanou.

28.12.2016 6
SDÍLEJ:

Nohu z plynu by měli dát řidiči uhánějící po moravskoslezské části dálnice D1. V klimkovickém tunelu je povolená osmdesátikilometrová rychlost.Foto: Deník/Lukáš Kaboň

V této chvíli totiž probíhá pouze zkušební provoz. Původně měl být zahájen 31. prosince, nakonec byl ale spuštěn o několik dnů dříve.

Jak Deníku řekla Nina Ledvinová z Ředitelství silnic a dálnic, ostrý provoz začne do tří měsíců. „Předpokládáme, že zkušební provoz bude ukončen do 31. března 2017," uvedla Ledvinová.

Čtěte také: Nové dálnice v příštím roce: 16 kilometrů

Podle Lenky Sikorové z moravskoslezské policie by informace o přestupcích měli zpracovávat policisté z dálničního oddělení, kteří je dále postoupí na ostravský magistrát. Zde pak úředníci rozhodnou o sankci. „Zkušební provoz má prověřit fungování systému, průchodnost dat, důležité je i zjištění četnosti přestupků," řekla Sikorová.

Na měření rychlosti upozorňují před tunelem světelné informační tabule. O radarech informuje i navigace v autech.

S měřením úsekové rychlosti se původně počítalo již při otevření dálničního tunelu. Instalované zařízení se však nenacházelo v takovém stavu, aby na základě jeho měření bylo možné hříšníky pokutovat.

Čtěte také: Chodec vnikl do auta a zmlátil řidiče. Ten v panice boural

„Zařízení bylo v pilotním projektu osazeno na zkoušku bez homologace a metrologického ověření. Vzhledem k tomu, že vykazovalo celou řadu nestandardních reakcí a nepřesností, bylo demontováno, opraveno a použito na jiném místě," sdělil Jan Studecký z Ředitelství silnic a dálnic. O záměru nasadit moderní měřící systém informoval již na počátku roku 2015 ředitel moravskoslezské policie Tomáš Kužel, který tehdy zdůraznil, že měření rychlosti v tunelech je důležité. „Tunely patří k nejrizikovějším místům. Při nehodách hrozí požáry, pro složky integrovaného záchranného systému je zásah v tunelech komplikovanější než jinde," vysvětlil Kužel. Nový systém měl být spuštěn letos v květnu, komplikace ale způsobilo odvolání neúspěšného uchazeče o zakázku. Zahájení provozu se tak posunulo až na konec roku.

Čtěte také: Kuriózní nehoda v Ostravě aneb Když se autobusu vzpříčí kloub

Autor: Jaroslav Perdoch

28.12.2016 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Koncept vysokorychlostního transportního systému Hyperloop. Ilustrační foto.
2 9

Hyperloop porazil rychlovlak. V ekonomické výhodnosti

Do výrobního cyklu dánského piva byla "zapojena" i lidská moč z hudebního festivalu.

VIDEO: Ani kapku nazmar! Dánové uvařili „urinální“ pivo Pisner

AUTOMIX.CZ

GALERIE: Nejvtipnější pomsty za špatné parkování. Někdy je trest až krutý

Zaparkování auta je poměrně jednoduchý úkon, který ale někteří jedinci dokážou odfláknout vrcholným způsobem. Ať už jde o nedostatek trpělivosti, zkušeností nebo čistou lhostejnost ke svému okolí, někteří řidiči si svým chováním koledují o potrestání. A někdy ho i dostanou. A někdy je to i vtipné.

Smečka psů z domu hrůzy skončí v útulku. Pomoc potřebuje i sám majitel

/FOTOGALERIE/ Několik desítek dospělých psů a štěňat žije v centru Mladé Boleslavi v otřesných podmínkách. Ve velkém rodinném domě Na Kozině, který patří Václavu Hrbáčkovi, běhají zvířata mezi haldami odpadků. Do zadní části, kde mají přístřešek, se dá sotva projít.

Nejen slunce, oči ohrožuje v létě i voda a nebezpečný prvok

Léto je spojeno s lákavou představou dovolené, lékaři ale upozorňují, že pro naše oči je to ale naopak období plné nástrah v podobě slunce, klimatizace i špinavé vody.

Dopravní podnik ročně chytne téměř 300 tisíc černých pasažérů

/INFOGRAFIKA/ Počet cestujících nedodržujících přepravní podmínky poslední roky mírně stoupá. Typická je pro ně kamenná tvář.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení