Místo na výrobní linku se náklad „usmažil“ v plamenech po mnohakilometrové štrece paradoxně pár desítek metrů před cílem, kterým byla třináctá brána firmy v Průmyslové ulici.

Výroba ve škodovce nebyla ohrožena

Výrobu ve Škodovce naštěstí požár kamionu neohrozil. „Jde jen o jeden kamion, s tím si dokážeme poradit. Výroba tím není nijak ohrožena,“ řekl Boleslavskému deníku mluvčí Škody Auto Jaroslav Černý. Kamion jel po obchvatu Mladé Boleslavi I/38 směrem od České Lípy ke kruhovému objezdu u Kosmonos směrem na Průmyslovou zónou. Pár metrů před kruhovým objezdem na úrovni parkoviště u Lidlu se ale po třinácté hodině naplno projevila závada na zadním pravém kole návěsu.

Zadřené ložisko, výbuch pneumatiky

„Od zadřeného ložiska, které se přehřívalo, začala hořet pneumatika a od ní pravděpodobně chytl i návěs s nákladem,“ uvedl policejní mluvčí Ladislav Mareš. Podle něho pneumatika doslova vybuchla. Šestapadesátiletý řidič kamionu to Boleslavskému deníku potvrdil. „Když jsem se rozjel od semaforu, tak jsem viděl čoud v zrcátku a slyšel jsem i divný zvuk. O kus dál mi bouchla pneumatika, auto ale ještě bylo ovladatelné, tak jsem se pokusil kamion odstavit,“ popsal pan Jiří, který nechtěl prozradit příjmení.

Řidič si dokázal rychle poradit

Duchaplný kamioňák pak rychle odpojil od návěsu tahač a odjel s ním o pár metrů dál mimo ohrožení od plamenů. Pak rychle přivolal hasiče. „Policisté tento úsek silnice uzavřeli, aby tam mohli pracovat hasiči,“ uvedl Mareš s tím, že dopravní omezení trvalo zhruba dvě hodiny.

Škoda vysoká, zranění žádná

Podle hasičů, kteří na místě zasahovali, nebyl nikdo zraněn. Návěs je ale zcela zničený a shořela i část návěsu, škoda tak může jít do výše jednoho milionu korun. „Řidič se zachoval velice profesionálně, odstavil kamion a zavolal hasiče,“ řekl velitel zásahu Petr Vopršál z HZS Mladá Boleslav. Na místě zasahovali profesionální hasiči z Mladé Boleslavi a také ze Škody Auto.

Podle hasičů jsou požáry kamionů spíše výjimečné. „Shodou okolností jsme u požáru kamionu zasahovali i minulý týden, to ale hořel přímo tahač, ne pouze návěs,“ uvedl Petr Vopršál.