VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ušetřme miliardy, vyzývá sdružení ministra Bártu

Břeclavsko - Pane ministře, máme pro vás návod. Víme, jak ušetřit na dopravních stavbách v Jihomoravském kraji až třicet miliard korun.

25.9.2010 13
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Vít Bárta (Věci veřejné).Foto: DENÍK/Jan Jelínek

To je v hrubých rysech psaní, které ministrovi dopravy Vítu Bártovi adresuje jedenáct občanských sdružení. Výtky lidí se týkají i přípravy budování silnice R52. Ty pokračují, byť podle odpůrců na stavbu nebudou peníze.

„Lidé přicházejí s řešením, které je obsahem studie autorizovaného inženýra Strnada z roku 2007. Jedná se o řešení, které spojuje dobrou dopravní obslužnost v kraji spolu s redukcí vlivu na obyvatele a přírodu a rovněž s důrazem na ekonomickou stránku celé věci, neboť vychází až o třicet miliard korun levněji,“ podotkl Libor Jarmič z Ekologického právního servisu, který s informací přišel.

„Pan ministr Bárta děkuje občanským sdružením za zaslané podněty. V těchto dnech je zaneprázdněn poslaneckou prací ve sněmovně, ale určitě se v dohledné době s jejich náměty seznámí,“ slíbil mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

„Ministr začal pracovat na takzvané dopravní superkoncepci, která má za cíl provést revizi harmonogramu výstavby dopravní infrastruktury a koncepčně provázat rozvoj jednotlivých druhů dopravy,“ řekl mluvčí.

Důležité je podle něj také vědět, kolik prostředků na rozvoj infrastruktury budeme mít ve střednědobém výhledu na roky 2012 až 2014. „Podle toho se budeme rozhodovat, které komunikace a v jakých parametrech budeme stavět. Zatím to však nevíme,“ dodal Hanzelka.

Na Břeclavsku leží občanským sdružením v žaludku plánovaná výstavba rychlostní silnice R52, tedy její rozšíření z dvoupruhu na čtyřpruh v úseku z Pohořelic do Mikulova. Podle Ekologického právního servisu lidé upozorňují i na plýtvání veřejnými penězi na přípravu této silnice.

„Přestože je zcela zřejmé, že za současného stavu veřejných rozpočtů nebudou na tuto stavbu v dohledné době žádné peníze, příprava R52 nadále běží prostřednictvím mnohých správních řízení,“ poznamenal Jarmič. Jak dodal, je přitom zapotřebí vzít v úvahu, že vydaná časově omezená povolení přijdou kvůli nedostatku peněz na výstavbu vniveč.

František Bařina předsedá jednomu z nespokojených sdružení – Dolní Dunajovice proti R52. Největší problém podle něj spočívá v tom, že dosud nedošlo k posouzení obou variant spojení Brna s Vídní. Tou druhou je navrhované rozšíření silnice R55 z Břeclavi k rakouským hranicím. „Žádáme objektivní posouzení, ne to účelové, kvůli kterému byl shozený i územní plán Břeclavska,“ stěžuje si Bařina.

Rozšíření silnice R52 se podle něj tlačí politicky a silově. „Mezinárodní dohoda s rakouskou stranou přitom není dodnes ratifikovaná, není platná,“ je přesvědčený.

Vybudování rychlostní silnice R52 podle něj konkrétně Dolním Dunajovicím vůbec nic nepřinese. „Rozdělí obec na dvě části a zhorší se celkově životní prostředí. A to nejen v naší obci. Navíc tato silnice nemá žádný ekonomický přínos,“ prohlásil Bařina.

Autor: Jiří Ševčík

25.9.2010 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Oslav sedmdesátého výročí položení základního kamene nové obce Lidice se zúčastnili vzácní hosté.
8 35

Prezident Miloš Zeman převzal symbolický klíč od obce Lidice

Hráči Slavie. Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME
14

Slavia přerušila nadvládu Plzně. Titul slaví v Praze

Chiméra, nebo realita? Číňané chtějí zaplatit podmořský tunel na Krym

Okupace Krymu a sankce vůči Rusku asi jen tak neskončí. Lze to vyvozovat jednak ze závěrů summitu států G7, který skončil na Sicílii a jednak z toho, že se čínští investoři vážně zajímají o budování podmořské komunikace z Kerčského poloostrova na poloostrov krymský.

Muž se zastal taxikářky, útočník ho pobodal

V pátek v půl sedmé večer došlo v Kutné Hoře ke konfliktu mezi čtyřiapadesátiletým mužem a taxikářkou.

Bitva o Mosul je ve finále. Islámský stát drží už jen 10 procent města

Irácká armáda se pohnula opět vpřed. Poslední část Mosulu – kousek Starého města a čtvrť na břehu řeky Tigris jsou posledními místy, kde ještě vládne Islámský stát. Ten nyní kontroluje už jenom deset procent města. Podle odhadů se zde zdržuje už jenom několik stovek bojovníků.

AKTUALIZOVÁNO

Čunek poražen. Bělobrádek obhájil křeslo předsedy

Předsedou KDU-ČSL bude i další dva roky Pavel Bělobrádek. Vicepremiér a úřadující předseda strany dnes na lidoveckém sjezdu v Praze porazil zlínského hejtmana Jiřího Čunka. Pro Bělobrádka hlasovalo 227 delegátů z 276 přítomných, získal tak 84 procent hlasů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies