VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ústí zahlcují kamiony, řešením je dálnice

Ústí nad Labem - Tisíce aut, ucpané parkoviště a kolony. Taková je situace ve všední den v krajské metropoli. Jen po silnici I/30 podél Labe z Lovosic proudí denně i šestadvacet tisíc automobilů.

15.3.2008 1
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/archiv

Řešením, pro kamiony zahlcené Ústí, je snad jen dostavba dálnice D8. Poslední 16,4 kilometru dlouhý úsek z Řehlovic do Lovosic bude zřejmě dokončen až v roce 2010.

Komunikace podél Labe je však extrémně přetížena a změna se neplánuje. „Když bychom silnici I/30 kapacitně upravili, aby převedla současnou dopravu, tak by musela být vybudována čtyř pruhová komunikace,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Situace na této komunikaci podél Labe je značně komplikovaná. „Stačí pouhá porucha a doprava kolabuje. Silnice není na takový provoz stavěna,“ řekl Jan Pechout z Besip.

Doprava je zároveň také jedním z faktorů nadměrného hluku v Ústí. A přávě krajská metropole patří v hlučnosti na třetí místo v celém Ústeckém kraji.

Podle poslední hlukové studie zpracované ministerstvem zdravotnictví je přes dva tisíce čtyři sta lidí vystaveno nadměrnému hluku.

Kvůli tisícům automobilů jsou zahlcena také parkoviště v centru Ústí. Mezi řidiči panuje naprostá beznaděj. Parkuje se i na chodnících. Ani téměř osm set parkovacích míst nestačí.

V letosním roce by se měl začít stavět nový obchvat v úseku Strážky – Ústí. Zhotovitelem bude společnost Valbek, která za čtrnáct milionů obchvat vybuduje. Další by se měl stavět okolo Chabařovic. Proti výstavbě obchvatu však protestují někteří obyvatelé a sepisují dokonce petice.

Autor: Radek Nohl

15.3.2008 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
1 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies