VYBRAT REGION
Zavřít mapu

V pondělí se otevře část Vysočanské radiály

Praha - V pondělí se pro řidiče otevře část pražské Vysočanské radiály. Radiála propojí Kbelskou ulici s rychlostní silnicí R10 na Mladou Boleslav a ulevit by měla například dopravě na Černém Mostu.

26.11.2011 3
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍKMartin Divíšek

Výstavba nové dopravní tepny trvala šest let a náklady na ni byly již dříve odhadnuty asi na 2,4 miliardy korun. Řekla to mluvčí magistrátu Tereza Krásenská.

Radiála by se měla slavnostně otevřít v pondělí ve 12:00. Podle Miroslava Rajcharta z pražského magistrátu na ní bude dočasně snížena rychlost na 50 kilometrů v hodině, po dokončení ochranného plotu po ní budou moct jezdit řidiči 80 kilometrů za hodinu.

Praha chce, aby se na Vysočanskou radiálu přemístily kamiony, které dosud jezdí po Chlumecké, Kolbenově a Průmyslové ulici. "Musí ale zjistit sami, že to je pro ně lepší. Zákazy vjezdu nikam dávat nebudeme," poznamenal Rajchart. TSK již dříve uvedlo, že zakázat vjezd kamionům na Průmyslovou ulici nebude možné, protože jsou v okolí firmy a továrny, které je potřebují k zásobování.

Dokončovaný úsek Vysočanské radiály měří 5,6 kilometru, jeho součástí je několik mimoúrovňových křižovatek, mostů a nadjezdů. Stavbu platí město. Dokončení bylo několikrát odloženo, a to především kvůli sporům o pozemky, přes které radiála vede.

V budoucnu by měla na tento úsek navázat další etapa radiály, která povede od Kbelské ulice směrem do centra. Ta by měla v Libni navázat na plánovanou severovýchodní část vnitřního Městského okruhu.

Sedm radiál

Hlavní silniční síť v hlavním městě tvoří vnitřní Městský okruh a vnější Pražský okruh, které má propojit sedm radiál. V provozu je zhruba polovina z celkové délky obou okruhů a všech radiál.

Kdy se podaří celý dopravní systém dokončit, není jasné. Tunelový komplex Blanka, který je severozápadní částí vnitřního okruhu, by měl být zprovozněn v roce 2014. Poté chce město začít stavět severovýchodní část z Pelc-Tyrolky na Štěrboholskou radiálu. V současné době ale není jasné, zda na ni bude mít peníze.

Ještě nejasnější je osud vnějšího Pražského okruhu. Dokončena zatím je pouze jižní a západní část. Přípravu úseku, který má vést přes Suchdol, doprovází ostrý protest tamních obyvatel. Stavbu také ohrožuje nedostatek peněz ve státním rozpočtu.

Ministr dopravy Pavel Dobeš (VV) v úterý řekl, že dostavba východní části Pražského okruhu v úseku od dálnice D1 do Běchovic by mohla začít v roce 2014 nebo 2015. Podle něj bude záležet na tom, jak rychle se podaří vydat územní rozhodnutí a na výstavbu znovu uvolnit potřebné peníze.

Zástupci Prahy již dříve uvedli, že radiály chce postavit až po dokončení obou okruhů. Jinak by do Prahy přivedly další tranzitní dopravu.

Čtěte také: Vysočanská radiála otevře zřejmě 28. listopadu

Autor: ČTK

26.11.2011 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Generální ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Zdeněk Kabátek.
3 8

Odměna pro šéfa VZP? Až šestinásobek platu. Radní chtějí změnit systém

Různě zdobené účtenky Andreje Babiše neznepokojují. Považuje je za výraz české lidové tvořivosti.
4

Účtenky za pivo? Sorry jako i agent Bureš

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Pohledem Vojtěcha Žižky: Na rozhodčí nesahat

„My nesmíme ani naznačovat," říká Smrtka v jedné z cimrmanovských her a výhrůžně u toho brousí kosu. Chmurný žnec by mohl z fleku pracovat ve vedení hokejové extraligy. Ani v ní se totiž nesmí naznačovat. Jinak přilétne pokuta.

Kvůli dálnici D3 začnou brzy hlídat studny

Specialisté brzy zahájí monitoring studní v okolí budoucí dálnice D3 u Českých Budějovic. Sledovat se bude hlavně výše hladiny vody. V případě, že by byl později s vodou problém, budou mít totiž majitelé nárok na kompenzace, například prohloubení studní.

Stávka řidičů. Odbory: Bude! Dopravci: Není k tomu důvod

Odborový svaz dopravy oznámil, že na některý den vyhlásí celostátní stávku řidičů autobusů, kteří jezdí na regionálních linkách. Tři největší dopravní společnosti, které zajišťují drtivé množství autobusových regionálních linek na Vysočině, ale tvrdí, že řidiči v kraji nemají ke stávce důvod.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies