VYBERTE SI REGION

V Praze chátrají desítky mostů

Praha – Údajně nehrozí zřícení, nebo úplné uzavření. Reálné je ale omezení dopravy. Řeč je o desítkách pražských mostů, které jsou podle ředitele Technické správy komunikací (TSK) Luďka Dostála ve špatném technickém stavu.

21.6.2011 7
SDÍLEJ:

Libeňský most.Foto: Deník

Pro některé z nutných rekonstrukcí existuje projektová dokumentace, ba dokonce stavební povolení. Problémem jsou chybějící finance v městské kase. Je tedy pravděpodobné, že vydaná povolení propadnou.

Podle materiálu, předaného už na jaře šéfem TSK členům dopravního výboru magistrátu je nutné co nejdříve se vypořádat se špatným stavem Libeňského, Hlávkova či Lanového mostu (viz. stručný přehled v tabulce).

Podobně je na tom také oblíbená lávka pro pěší a cyklisty, která propojuje Císařský ostrov s Trojou.

TSK uvádí, že má lávka mnoho poruch, které ovlivňují statiku nosné konstrukce. I přes některé letošní nutné opravy je životnost lávky odhadována na pět až sedm let.

Technicky je na tom o něco lépe Hlávkův a Lanový most. Ty jsou ale každodenně mnohem více dopravně zatíženy a jejich dlouhodobější uzavření by například na rozdíl od Libeňského mostu mělo velký vliv na dopravu v metropoli.

Na Hlávkově mostě, který je vlastně spojením dvou mostů, jsou ve velmi špatném stavu především meziklenbové desky pod tramvajovou tratí a vozovka.

„Může dojít k poruše, která vyloučí tramvajový provoz a automobilový omezí,“ upozornil Dostál.

Technický stav pražských mostů:

mosty přes Vltavu a mosty delší než 100 metrů
most technický stav

lávka v Troji velmi špatný
Libeňský most špatný až velmi špatný
Hlávkův most uspokojivý až špatný
Most Legií špatný
Palackého most špatný
Nuselský most uspokojivý
Lanový most na Jižní spojce špatný
most v ulici Valčíkova
(přes ulici V Holešovičkách) špatný
lávka pro pěší
na branickém železničním mostě špatný

mosty kratší než 100 metrů
most technický stav

most před obcí Pitkovice havarijní
most v ulici Čelákovická havarijní
most v Nuselské ulici velmi špatný
most U Michelského lesa velmi špatný
most v Bělehradské ulici velmi špatný
most v Korunovační ulici velmi špatný

Zdroj: Technická správa komunikací

Čtěte také: Staveniště na Nuseláku? Dopravní kolaps prý nehrozí

(jfk, čtk)

21.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
5

Lékárny nelegálně vyvezly léky za 149 milionů korun

Joe Biden
7

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Praha - Krajský soud v Praze v pondělí vrátil k došetření druhou větev kauzy bývalého poslance a středočeského hejtmana Davida Ratha. Napsala to dnes Mladá fronta Dnes (MfD), které to sdělila mluvčí krajského soudu Pavlína Bočková. Důvody rozhodnutí mluvčí odmítla uvést s tím, že musí být nejprve doručeno účastníkům řízení. Případ se týká manipulace veřejných zakázek Středočeského kraje a krajských nemocnic, kriminalisté v něm navrhli obžalovat devět lidí a osm firem včetně stavební společnosti Metrostav.

Na KLDR budou shlížet bývalí vůdci. Kim staví na nejvyšší hoře sousoší dynastie

Severokorejský diktátor Kim Čong-un utrácí miliony dolarů za výstavbu nového sousoší, které bude znázorňovat trojici dosavadních vůdců KLDR - tedy jeho, jeho otce Kim Čong-ila a dědečka Kim Ir-sena. Socha se má tyčit na vrcholu nejvyšší severokorejské hory Pektu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies