VYBERTE SI REGION

V Praze skončil závod veteránů - 1000 mil československých

Praha - Téměř čtyřicítka předválečných automobilů a sportovních automobilů do roku výroby 1965 se v sobotu v podvečer sjela k Národnímu technickému muzeu v Praze, kde končil závod 1000 mil československých. Tato akce obnovuje tradici legendárního závodu, který se zapsal do dějin domácího automobilového sportu. Veterány přilákaly do zadní části muzea desítky zvědavců a závodníci si pochvalovali počasí, po mnoha letech prý nepršelo.

18.6.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační foto. Foto: DENÍK/ Milan Bureš

„Jde o vzpomínkovou jízdu na závod, který se konal v letech 1933, 1934 a 1935. Konal se na silnicích v běžném provozu mezi Prahou, Brnem a Bratislavou a zpět a znova ještě jednou, čili 1600 kilometrů. Byly to velmi náročné sportovní závodní jízdy," řekl  kurátor automobilové sbírky v NTM Petr Kožíšek. V současnosti se však jezdí polovina kilometrů.

Od konce 60. let na akci navázal pražský Veteran Car Club vzpomínkovou jízdou historických vozidel, která se letos konala asi podvacáté. Letos se jelo tři dny, a to ve čtvrtek z Prahy do Bratislavy, v pátek s programem na Slovensku a v sobotu se auta vracela zpět.

Pragovky a Škodovky

K nejzajímavějším modelům podle Kožíška patří ten nejstarší – Praga Mignon z roku 1916 v dvouse­dadlové karoserii nebo i závodní Bugatti Type 37 z roku 1926. Závodu se účastní také sedm automobilů značky Jaguar, několik anglických vozů MG a řada vozů české výroby – Praga a Škoda. „Automobily jedou průměrnou hodinovou rychlostí 45 kilometrů v hodině," poznamenal Kožíšek

Manželé Vítkovi dorazili k muzeu mezi prvními s kabrioletem značky Aero 30 z roku 1934. Vůz vlastní už 36 let a tento závod absolvoval podruhé. „Manžel si ho koupil v sedmnácti.

Stylová sportovní akce

V devatenácti jsme se poznali a od té doby auto máme a jsme pořád spolu. Auto za tu dobu změnilo barvu, prošlo několika renovacemi," řekla Renata Vítková, která se na závod také stylově oblékla.

Závod se ve 30. letech jel bez odpočinku. O vysoké sportovní úrovni tohoto podniku svědčí dodnes i jízdní průměry vítězů. Absolutně nejrychlejší na této trati byl vítěz druhého ročníku Jindřich Knapp na třílitrovém šestiválci Walter Standard S, závod ujel průměrem téměř 104 kilometrů v hodině a v poslední čtvrtině závodu z Bratislavy do Prahy dosáhl průměru až 111,5 km/h. V 70. letech minulého století poté příležitostně obnovil vzpomínkovou jízdu pražský Veteran Car Club.

Čtěte také: Veterány, kabriolety i závodní auta lákají tisíce lidí

Autor: ČTK

18.6.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies