VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Valentýn: mladí kupují růže, starší květináče

Brno - Na začátku února zaplavila obchody v Brně růžová vlna a přinesla s sebou hromady plyšových medvědů, srdcí a růží. Svátek zamilovaných už u místních obchodníků pevně zakořenil, přináší jim oživení tržeb po lednovém útlumu. Květinářství prodají stohy rudých růží, v klenotnictvích jdou zase na odbyt snubní prsteny.

14.2.2013 11
SDÍLEJ:

Svátek zamilovaných už u místních obchodníků pevně zakořenil, přináší jim oživení tržeb po lednovém útlumu. Foto: DENÍK/ Attila Racek

Obchodní řetězec Tesco dnes na Valentýna láká zákazníky na sladkosti, plyšové hračky nebo spodní prádlo. „Naše tržby oproti běžnému týdnu loni vzrostly přibližně o deset procent, ale u některých typů zboží, jako jsou květiny či šumivá vína, je nárůst ve stovkách procent," podotkla mluvčí Tesca Jana Pikardová, podle které je Valentýn první významnější akcí v roce v obchodnickém kalendáři.

Nejsilnější svátek

Největší nápor z roku zažívají v těchto dnech květinářství. „Na Valentýna se nezastavíme od rána do večera, je to náš obchodně nejsilnější svátek. Přání zákazníků se liší podle věku. Mladší muži chodí pro rudé růže na dlouhém stonku. Ti starší kupují orchideje nebo i jarní cibuloviny v květináčích," popsala situaci květinářka Dana Stárková. Kromě ozdob ve tvaru srdcí zákazníkům ke kyticím může nabídnout i čokolády nebo víno.

Doživotní památku na letošního Valentýna bude mít Milan Mikš se svou přítelkyní. „Necháme si vytetovat na ruce srdce s našimi jmény. Čokoládu sníme, kytky zvadnou. Tohle nám vydrží napořád," poznamenal.

Rušno je i v brněnských zlatnictvích. „Nedá se říct, že by se tržby zdvojnásobily, protože u nás se kolísání tržeb tolik neprojevuje. Zájem je hlavně o přívěsky ve tvaru srdcí a zásnubní prsteny," podotkl majitel zlatnictví Petr Slezák.

Na zakázku

Zájem o prsteny potvrzuje i majitelka zlatnictví Marcela Lurská. „Vyrábíme je na zakázku a spousta zákazníků je chce mít právě na toto datum. Je to zřejmě častý den pro žádost o ruku," řekla majitelka zlatnictví.

Podle ekonomického analytika Jiřího Šimary není v České republice nárůst maloobchodních tržeb před Valentýnem tak citelný jako v západní Evropě. „Nicméně i tak je to s přehledem nelepší obchodní den za první čtvrtletí. Obchodníci se na něj připravují i pořádáním různých slevových akcí či nabídkou tematických balíčků," potvrdil ekonom.

Autor: Petra Kozlanská

14.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 11
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pomoc s ochranou státních hranic by měly „slušně nabídnout" Řecku ostatní země Evropské unie ve chvíli, kdy to Atény samy nezvládají. Při příchodu na dnešní mimořádný summit EU k migrační problematice to prohlásil maďarský premiér Viktor Orbán.
11

Brusel kárá Maďarsko: Jak skončí spor o vysoké školy?

Bezpilotní letoun - dron. Ilustrační foto.
5 12

Policie chce na pomoc nové drony. Nejenom k ochraně prezidenta

Smutná zpráva z filmového světa. Zemřel Jonathan Demme, režisér Mlčení jehňátek

Jonathan Demme, režisér oscarového Mlčení jehňátek, dnes zemřel v New Yorku. Bylo mu 73 let. Příčinou úmrtí byly komplikace s rakovinou jícnu.

Čtyři velké letní uzavírky potrápí Brňany. Největší omezení se čeká v Křenové

Na objížďky a uzavírky se musí i letos v létě připravit Brňané. Dopravní podnik připravil čtyři velké uzavírky, pátou plánuje na podzim. Proinvestuje 150 milionů korun.

Překvapení se nekoná, Rada zvolila šéfem ČT opět Petra Dvořáka

Českou televizi povede od začátku října po dobu dalších šesti let opět její stávající ředitel Petr Dvořák. V druhém kole volby generálního ředitele veřejnoprávní televize získal od Rady České televize maximum patnácti možných hlasů.

AKTUALIZUJEME

Charlie Hebdo: Policie zadržela 10 podezřelých

/VIDEO/ Velké zatýkání po Francii a Belgii. V souvislosti s útokem na redakci časopisu Charie Hebdo z ledna 2015 bylo do dneška zadrženo deset podezřelých.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies