VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Věci veřejné kupují vydavatelství Pražan

Praha - Věci veřejné (VV) kupují vydavatelství Pražan, které vydává jejich stranické tiskoviny, za 250.000 korun. Vyplývá to ze smluv, které předložil serveru Aktuálně.cz současný většinový vlastník vydavatelství, vlivný straník Pavel Dobeš.

22.5.2011
SDÍLEJ:

Věci veřejnéFoto: Deník/Divíšek Martin

Koaliční partneři z TOP 09 přitom VV již delší dobu podezírají, že přes toto vydavatelství skrytě financují provoz strany.
Dobeš sám dostane za svůj osmdesátiprocentní podíl 210.000 korun, 40.000 korun zaplatí VV samy sobě. Podle serveru totiž "vykupují" podíl společnosti Res Publica Publishing, tedy firmy, kterou strana již většinově vlastní.

"Je to rozhodnutí na základě obchodně právního vztahu dvou subjektů. Pokud budu mít zájem to za tuto cenu prodat, tak to za tu cenu musí koupit," vysvětloval cenu Aktuálně.cz Dobeš. "Je to vlastně kolem základního jmění s ohledem na obrat," dodal.

V roce 2009 vykázalo vydavatelství Pražan zisk půl milionu korun. Jeho příjmy byly 43,1 milionu korun, náklady pak 42,6 milionu korun. V roce 2010 bude zisk obdobný - opět přibližně půl milionu korun, píše server s tím, že i když šlo o na rozdíl od předchozích let o supervolební rok, vydavatelství spočetlo před finálním zpracováním své každoroční zprávy o hospodaření, že příjmy a výdaje jsou deset milionů nižší: přesněji 32,9 milionů byly tržby a 32,4 milionu korun náklady.

Zisky pouze z inzerce

Jednatel společnosti a stále ještě většinový vlastník Pavel Dobeš tvrdí, že veškeré zisky jsou jednoznačně z inzerce. Vysoké náklady pak podle něj odpovídají množství výtisků, kvalitě materiálu - časopis je tištěn v barvě a lesklém papíře - a službám České pošty, která jej distribuuje. V rámci toho, že vydavatelství Pražan vydává výlučně propagační tiskoviny pro VV, znamená to, že náklady strany byly o zhruba 30 milionů vyšší, stejně tak příjmy, píše Aktuálně.cz.

Podle sazebníku VV stojí bez slev jedna strana 282.000 korun. Dobeš nedokáže říci, jakou má časopis čtenost, takže inzerenti nemají přehled, jakou má jejich reklama dopad. Že by ale šlo o skrytý sponzoring, dosavadní šéf Pražanu odmítá, pokračuje Aktuálně.cz.

Smlouvy o převodu nakladatelství jsou podepsané 12. května letošního roku, tedy v den, kdy na YouTube unikly nahrávky z tajné porady špiček VV. Neformální šéf VV Vít Bárta si na nich stěžuje na tehdejšího pokladníka strany, středočeského poslance Radima Vysloužila, že zbytečně drží náklady na partaji, když mohl jejich část převést právě na vydavatelství.

Dlouhé přípravy

Podle Dobeše jde jen o souhru okolností a převod vydavatelství se chystal již delší dobu. "Tohle bych za den nenapsal," ukazuje podle Aktuálně.cz na štos smluv a dalších listin, které s převodem společnosti souvisí. Tvrdí, že do vydavatelství vstupoval již jako ten, kdo jej má připravit na převedení pod Věci veřejné a předtím na to nikdo nemyslel či se nenašel na narovnání vztahů čas. "Tímto převodem se veřejnost dozví veškeré podklady o příjmech a výdajích," dodává.

Hospodářské noviny nedávno upozornily, že časopis častými inzerenty v tiskovinách vydávaných Pražanem jsou příbuzní či obchodní partneři neoficiálního šéfa VV Víta Bárty, upozorňuje Aktuálně.cz.

Autor: ČTK

22.5.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Krajta mřížkovaná.
4 4

Krajta pozřela dospělého muže, tělo se našlo v jejích útrobách

Ředitele Střediska volného času Fokus Nový Jičín Martina Jakůbka zadržela policie. Součástí tohoto případu má být i domovní prohlídka.
AKTUALIZOVÁNO
5

Sexuální skandál: řediteli Fokusu hrozí až deset let vězení

AKTUALIZOVÁNO

Mayová spustila odpočítávání brexitu: Je to šance pro lepší budoucnost

/ANKETA/ - Velká Británie formálně oznámila odchod z Evropské unie. Britská premiérka Theresa Mayová dnes v parlamentu potvrdila, že předseda Evropské rady Donald Tusk obdržel dopis ohlašující brexit. Dodala, že má plán na nové zvláštní partnerství s unií. S Bruselem chce mít "nový, speciální a hluboký vztah". Dohody s EU chce premiérka dosáhnout do dvou let. Londýn podle ní rovněž hodlá co nejdříve zaručit práva občanů EU v Británii.

DOTYK.CZ

Expert o kyberbezpečnosti: Musí se dodržovat základní hygienické návyky

Server Wikileaks nedávno zveřejnil 8000 dokumentů o hackerských praktikách CIA. Tato na první pohled šokující zpráva je bohužel jen odrazem běžné reality světa špionáže, a proto nejde o nic výjimečného. Zpravodajské služby totiž z principu věci získávají informace pomocí nejrůznějších nástrojů, čili by nás nemělo překvapovat, že to v rámci své práce a kompetencí dělají i takto.

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Ústavní soud (ÚS) obdržel stížnost bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha na prezidenta Miloše Zemana. Rath se chce stížností domoci toho, aby se prezident Zeman zdržel jakýchkoliv přímých či nepřímých zásahů do jeho korupční kauzy související s rekonstrukcí zámku Buštěhrad, uvedl dnes server Lidovky.cz.

Musíme ji vytáhnout, řekly si. Školačky zachránily ze zamrzlé řeky holčičku

/FOTOGALERIE/ Malé dítě uviděly v ledové řece. Dvě spolužačky z brněnské základní školy neváhaly ani minutu a okamžitě dvouletou holčičku vytáhly ven. Ve středu je za jejich hrdinský čin z letošního ledna ocenil jihomoravský policejní ředitel Leoš Tržil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies